Nouă români și-au comandat cel mai scump SUV din lume: Bentley Bentayga. Cota României pe 2016 e deja epuizată

Publicat luni, 25.01.2016 14:10 de Mircea Meşter

Deși este cel mai scump SUV produs vreodată, noul Bentley Bentayga a găsit clienți români care au scos din buzunar chiar și 310.000 de euro pentru a intra în posesia primului SUV de lux din lume.

Reprezentanța oficială Bentley pe care Porsche Inter Auto a deschis-o acum doi ani la București a reușit să semneze nouă precontracte pentru Bentley Bentayga, primul SUV de lux produs în serie. Cei nouă clienți vor intra în posesia mașinilor în cursul anului 2016, iar termenele de livrare pentru următorii care își doresc o astfel de mașină au fost împinse acum în ianuarie 2017 din cauza faptului că marca britanică a epuizat cota de mașini destinată României. 

Cel mai scump exemplar Bentley Bentayga comandat până acum în România se ridică la 310.000 de euro cu TVA inclus. Primul exemplar Bentayga va fi livrat în București în luna martie, moment în care modelul va fi prezentat oficial și în fața presei.

5500 de unități produse în Marea Britanie

Bentley Bentayga a fost prezentat în versiune de serie în toamna anului 2015, moment în care producătorul britanic a anunțat faptul că ritmul de producție va fi de 3600 de unități pe an. După valul de comenzi realizate la nivel mondial, Bentley a plusat însă, iar producția din 2016 se va ridica la 5500 de mașini.

Dacă planurile inițiale erau ca Bentayga să fie produs în Slovacia, acolo unde VW Group asamblează mai multe dintre SUV-urile sale mari produse pe aceeași platformă, Bentley a decis în final ca fabrica din Crewe, Marea Britanie, să fie cea care găzduiește linia de producție a lui Bentayga. VW Group a investit 800 de milioane de lire sterline și a angajat 1000 de muncitori pentru a face față cerințelor celui mai luxos SUV din lume.

Interiorul lui Bentley Bentayga promite materiale de top, cum ar fi inserții din piatră indiană și opțiuni de lux precum un ceas analog semnat de Breitling care costă 200.000 de euro.

608 CP și 4 secunde pentru 0-100 km/h

Vă reamintim faptul că sub capota lui Bentley Bentayga se află un motor W12 de 6.0 litri capabil să producă 608 cai putere și un cuplu motor impresionant, de 900 Nm. Resursele sunt exploatate cu ajutorul unei cutii automate cu opt rapoarte și sunt transmise către roți prin intermediul unui sistem de tracțiune integrală. Cu un asemenea pachet, SUV-ul Bentley poate accelera de la 0 la 100 de km/h în aproape 4 secunde și poate atinge o viteză maximă de 301 km/h. Toate aceste performanțe vin la pachet și cu un consum mediu de 12.8 litri/100 de km și cu o rată a emisiilor de 292 g/km.

  • Scorpionul.negru, luni, 25.01.2016 14:27

    Normal. Din 12 mii de persoane care au o avere de peste 1 milion de euro,in Romania, (cam atatia sunt) e normal sa fie cel putin 9 doritori de noutatea asta. Vor fi si mai multi in viitor . Asta e doar inceputul !

  • vianu, luni, 25.01.2016 14:33

    ce au facut astia, omule? Au stat toata noaptea la rand, pe scaunele pescaresti, pana s-a bagat cota?

  • Stefi, luni, 25.01.2016 14:52

    Oare cati din cei care si l-au comandat stiu si "cu ce se mananca", ce fac milioanele de sisteme cu care sunt burdusite sau macar stiu sa foloseasca 80% dintre ele... Cred ca majoritatea si-l iau doar din grandomanie, pentru ca si-l permit. Multe din optiunile si functiile acestora mor de batranete nedescoperite si nefolosite... :)

  • Andy, luni, 25.01.2016 15:00

    @Scorpion Adevarat, insa avere nu inseamna niciodata conturi in banci in proportie mare. Actiunile, proprietatile si bunurile constituie in general 70-80% din averea unui bogatan. la 310.000 de euro cat costa varianta cea mai scumpa in RO, gagiul respectiv are cel putin 5 mil de euro avere, daca nu chiar mai mult... Oricum majoritatea strainilor cu care am discutat si care au vizitat Bucurestiul...cad in popouri si nu le vine sa creada cand vad ce masini se plimba prin nordul capitalei. Avem super lux pe patru roti, insa nu sunt drumuri, spitale si invatamantul e la pamant. Discrepanta maxima. In tarile civilizate exista o clasa medie...E adevarat ca si acolo e in scadere de la an la an...

  • Sorin, luni, 25.01.2016 15:04

    Spate si lateral Q7 toata ziua. Ca performante e tare , ca aspect.....fata e anosta..... La noxe sigur e "negociabil" la la VW....:) 0-100 km/h hm , parca tot un ML 700 de la Brabus cu un "amarat" de V8 biturbo cu 3,5 s 0-100 , pare mai...fasnetz....:)

  • Scorpionul.negru, luni, 25.01.2016 15:05

    @Andy Evident !

  • lulu, luni, 25.01.2016 15:17

    @Andy, @Scorpion, pun pariu ca jumatate din astia 9 nu fac parte din astia 12000 - declarati cu avere de peste 1 million de euro! Adica mai précis: au averea respectiva dar declarata este doar o mica parte!!!

  • hazard, luni, 25.01.2016 15:23

    Tare consumul declarat de producator :) Este aproape cat consumul Daciei mele la viteza maxima, 175km/h. (0.9tce) Oare cat o consuma Bentley Bentayga la aceeasi viteza? Deci 1-0 pentru Dacia :)))

  • ioi, luni, 25.01.2016 15:58

    Bine, mai, mi-ati stricat surpriza. Le-am luat sa le bag la taxi. As fi luat mai multe, dar atat s-a repartizat pentru Romania. @Stefi Din aia 12000, de fapt sunt mai putini. Sunt unii care au mai multe conturi cu sume mici sa nu bata la ochi. ;-)

  • ioi, luni, 25.01.2016 15:59

    erata @ Scorpion

  • mowgli, luni, 25.01.2016 16:04

    Mare prost, plin de fite, trebuie sa fi sa dai atatia bani pe monstruozitate asta.

  • C-G-C, luni, 25.01.2016 16:04

    Al meu vine in iunie...

  • S, luni, 25.01.2016 16:44

    Astia is cei 9 romani care au munctit cinstit toata ziua, dormeau 4 ore pe noapte maxim si din nou la munca pana la epuizare nu ?

  • Adi, luni, 25.01.2016 17:35

    @S La faza cu dormitul e posibil sa ai dreptate ! Cred ca toti din cei 9 dorm putin noaptea...dar din alte motive nu de munca....de frica ca ii salta !

  • gicăcontra´riatu, luni, 25.01.2016 17:44

    Beeiiii ! N-aţi înţeles niente :numa ceasu face 200.000 euroi,aşa că maşina-i (aproape) moca

  • top, luni, 25.01.2016 20:02

    Stau sa ma gandesc cat de gol trebuie sa fii pe interior ca sa-ti doresti dihania asta, atat de opulenta ca-ti vine greata!!

  • Sam93, luni, 25.01.2016 20:53

    Eu as prefera un Volvo XC90 sau un Jeep Grand Cherokee. De ce sa dau peste 300 de mii de euro pe un Audi Q7 cu o sigla diferita, mai urat, si cu un interior ceva mai fain.

  • unu1, luni, 25.01.2016 21:25

    o struțo-cămilă de mașină. un q7 combinat cu touareg si cayenne. adică grupul vag.

  • LR, luni, 25.01.2016 22:01

    "Nouă români și-au comandat cel mai scump SUV din lume" Nu nouă, vouă!

  • Scorpionul.negru, luni, 25.01.2016 22:19

    @Sam93 Sau Cayenne Turbo S. Cred ca indeplineste toate dorintele cuiva care e mofturos la masini !

  • Bentayga, marţi, 26.01.2016 00:56

    La 310.000 euro are și cătușe?! Nu de alta, dar cei care și-au permis să comande mașina,cu siguranță ar trebui să posede demult!

  • joe, marţi, 26.01.2016 01:08

    dupa ce au tras sforile si si-au eliminat acciza pe bunurile pe lux,au trecut la atac! Cat o costa impozitul pe un v12,polita,nu mai conteaza.Si uite asa au puncte de reper pt controlul averilor nedeclarate,sarantocii de rand si platitori de taxe mai viseaza un 50 lei spor la salariu.Dar oare acele controale sunt ? Ca vedem ce fel sunt arestati milionarii de carton,pe slateaua calda,in mijlocul familiei,la domiciliu.

  • Sorin, marţi, 26.01.2016 08:46

    Sunt convins ca sunt luate toate pe firma... Dupa mine atata timp cat le cumpara din Romania , nu din Anglia si platesc TVA , sa le poarte fericiti... Ca nu deduc decat jumatate de TVA , si din impozitul pe profit pana in suma de 1.500 lei , asa ca.... Pentru o fima cat de cat , nici nu e mare suma.... Cei care se cred "napastuiti" pot face scoli , sa-si faca firma lor , poate ca si parintii le puteau face calea mai usoara , daca vroiau si se agitau atat parintii cat si ei... La ce scrie mai sus Joe , la o fima corecta statul castiga tot atat cat si firma..... Eu as elimina acest TVA pe care atatia il fura si-l considera profitul lor si as lasa doar impozit pe profit... Parerea mea....avizata...:)

  • lulu, marţi, 26.01.2016 10:03

    si mai sunt si vreo 2 care dupa un an o sa-si puna GPL pe ea probabil !!!!

  • Madalescu_Georgian, marţi, 26.01.2016 10:51

    Sa dai 310 mii pe un Haudi rebrenduit , cu alte finisaje ( probabil ceva mai bune ), dar cu ergonomie de anii 90'' . Sistemul de navigatie este amplasat ca la un VW Passat , adica deloc accesibil in timpul condusului. In sfarsit ! Judecand dupa pretul relativ mare al acestui banal ''eSiUVi'' ti-ai putea achzitiona chiar 2 sau 4 masini de calitate ultra-inalta. Cum ar fi Lexus LX570 facelift 2016 -128 k euro ( prin Dom Automobile ) . Iar cu restul banilor LC500. Sau respectiv un GS F un RC F si un RX450H . @Scorpionul.negru, Cayenne Turbo S nu e si el tot un VW cu sclipici ?

  • Andi, marţi, 26.01.2016 10:55

    De banii aia mai puneai un pic si iti luai un Jag XJ 220 sau un Diablo. Sau daca vrei neaparat de teren iti iei un G65. si cred ca iti mai raman bani si de un patek daca tot vrei ceas

  • Scorpionul.negru, marţi, 26.01.2016 13:31

    @Madalescu_Georgian Dar Lexus-ul LX570 nu e si el o Toyota cu sclipici ? Raspuns: BA DA ! Dar de tata...e nipona adica peste nemti in viziunea ta si trebuie sa arunci cu noroi in Cayenne ca e facut de VAG. Aiureala....

  • xx, marţi, 26.01.2016 13:33

    sincer i-as vana p-astia care o duc atat de bine de pe baza evaziunilor, i-as duce pe camp si i-as impusca in cap...

  • Madalescu_Georgian, marţi, 26.01.2016 13:33

    @Bentayga, Nu poti sa stii daca cei care cumpara asemenea masini sunt toti ''infractori'' . Poate este un castigator la jocuri de noroc ( nu dau nume ) sau poate este o persoana care a mostenit terenuri sau case de patrimoniu de la bunici, stra-bunici, etc. Sau poate un om de afaceri ( imobiliar ) care isi plateste toate impozitele la stat din profitul castigat corect, etc.

  • Madalescu_Georgian, marţi, 26.01.2016 13:42

    @Scorpioane, iar dai cu oistea-n toate gardurile fara sa procesezi informatia. De cand este LX570 o Toyota cu sclipici ? Te-ai uitat ce motor are LX apoi Toyota ? Te-au uitat ce transmisie are LX apoi Toyota ? De design nici nu mai zic, e diferenta de la cer pan' la pamant. Lexus LX570 nu este peste nemti doar in viziunea mea, ci in practica . Singurul rival mai adevarat pt el ar fi Escalade .

  • Scorpionul.negru, marţi, 26.01.2016 13:46

    @Madalescu_Georgian Ai uitat sa specifici si anume (parere personala). Nu toti suntem de acord cu asta. Si te asigur sa suntem majoritari ! Lexus e o Toyota cu scipici si punct ! Nimic altceva. Iar peste Porsche nu are cum sa fie vreodata o marca japoneza. Imposibil !

  • Madalescu_Georgian, marţi, 26.01.2016 13:51

    '' Lexus e o Toyota cu scipici si punct ''. Ar denota mult profesionalism din partea ta daca ai veni si cu un argument care sa sustina teoria conform careia Lexus este o Toyota cu sclipici. Porsche DA, de la transmisii, motoare, platforme , sisteme audio etc etc .

  • Dan, marţi, 26.01.2016 13:59

    Cum drk vine asta:ceasul costa 200000 iar masina restul pana la 310000? Interesant.

  • Scorpionul.negru, marţi, 26.01.2016 14:04

    @Madalescu_Georgian Toata lumea stie ca Toyota le furnizeaza motoare si multe alte componente catre Leuxs. Nu e o noutate. Ce argumente vrei sa iti dau ? @Dan Da. Masina are cea mai scumpa optiune din lume si anume un ceas pus pe bord de la Breitling care costa 200 de mii de euro. http://www.automarket.ro/stiri/bentley-bentayga-are-cea-mai-scumpa-dotare-optionala-din-lume-pretul-65953.html

  • vianu, marţi, 26.01.2016 14:38

    m-am prins...asta e cel mai scump ceas cu roti din lume si cand ti se fura si te intreaba politia unde l-ai avut le spui candid ca era in parcarea blocului. Ce mutra lunga ar face politaiul.....

  • Scorpionul.negru, marţi, 26.01.2016 14:49

    @vianu Cred ca au aflat si ei.....politistii ,, nu E prosti '' !

  • barocco, marţi, 26.01.2016 14:53

    Sincer... este urata cu spume, poate daor mi se pare mie

  • Madalescu_Georgian, marţi, 26.01.2016 17:22

    @Scorpionul , ''Toata lumea stie ca Toyota le furnizeaza motoare si multe alte componente catre Leuxs'' . Asta-i argument ? Prietene hibrizii de pe Lexus ti se par cumva luati de pe Auris,YAris sau Prius ? Transmisiile E-CVT de pe Lexus ti se par luate de pe Toyota ( Toyota are CVT ) ? Motoarele de 5.0 N/A de pe modelele de performnata Lexus ti se par cumva luate de pe Toyota ? Platformele Lexus sunt cumva luate de pe Avensis sau Yaris, etc ? Cutia cu 10 rapoarte ( prima din lume - pe modelul LC500 ) ai vazut-o si la Toyota ? In schimb la POrsche de la platforme, transmisii pana la motorizari , sisteme de directie inclusiv planetare si suspensii sunt 100% VAG .

  • Madalescu_Georgian, marţi, 26.01.2016 18:22

    Porsche Macan = Audi Q5 Porsche Cayenne = VW Touareg Porsche Panamera = Audi A8/A7 Porsche 911 = Audi R8 Mai continui ?

  • Scorpionul.negru, marţi, 26.01.2016 18:27

    @Madalescu_Georgian Lexus = Toyota Infiniti = Nissan Eu nu am ce sa mai continui ca in afara de 2 brand-uri amarate nu mai au cu ce sa se laude pe categoria premium orezarii.

  • Scorpionul.negru, marţi, 26.01.2016 18:29

    Panamera A7 ? E MODIFICAT TOTAL ! Habar nu ai ce scrii. PDK de la Porsche nu e tot una cu DSG de la Audi daca la asta te referi....

  • Scorpionul.negru, marţi, 26.01.2016 18:29

    Iar estetic nu are nimic in comun cu A7.

  • Scorpionul.negru, marţi, 26.01.2016 18:29

    Nici macar un led.

  • Madalescu_Georgian, marţi, 26.01.2016 18:31

    @Scorpioane , nu ai idee cat esti de caraghios cand dai cu oistea-n toate gardurile si zbiara vacile plapande :)))) Citez : '' in afara de 2 brand-uri amarate nu mai au cu ce sa se laude pe categoria premium'' . WTF ? Doar 2 ? Mai, asta chiar ma face sa-ti pun la indoiala profesionalismul tau auto. Chiar vrei asta ? In rest DA. Nu am contestat niciodata ca Lexus nu-i = Toyota , doar ca este diferenta de la cer pana la pamant cand te referi la ansamble, subansamble, parti tehnice, sistem audio, transmisii, suspensii, etc . La Porsche asa cum am zis,mosteneste totul de la VW, adica un VW cu sclipici la un pret nesimtit de mare.

  • Madalescu_Georgian, marţi, 26.01.2016 18:35

    Panamera este un Audi A7 cu alta sigla. Cu platforma comuna modulara MLP (Modular Longitudinal Platform) , care nu-i nici prea rigida .

  • Scorpionul.negru, marţi, 26.01.2016 18:36

    @Madalescu_Georgian Te asigur ca si la Porsche e valabil acelasi lucru ca la mult laudatele tale japoneze ''de lux ''. Adica sunt total modificate. Porsche are piese in comun cu VW dar modificate 50% minim. Un Porsche Cayenne e modificat cam 70% fata de un Touareg de la caroserie pana la ultimul surub si piulita.

  • Madalescu_Georgian, marţi, 26.01.2016 18:37

    Din spusele mai multor jurnalisti din Morscoa care l-au testat, platforma este ca o ''mamaliga'' adica ca la un Logan de sensibila.

  • Scorpionul.negru, marţi, 26.01.2016 18:43

    @Madalescu_Georgian Asta e valabil la Lexus poate nu la Porsche !

  • inexorabil, marţi, 26.01.2016 19:01

    Nu, @barocco, nu ți se pare… Mă, tati, dar nu erau destule ''eSiUVi”-uri ȋn cadrul corporației (VAG)? Mai știu eu pe unii care nu s-au mulțumit cu faptul că se ocupau Chevy și GMC de segmentul cu pricina, așa că au “contaminat” careul Cadillac-Buick-Oldsmobile-Pontiac cu sclifoseala asta de “mașini” (culmea, fără să “ceară piața”, ca acum). Peste vreo doi ani, se va “strica” și RR. Mă rog, nu vreau să impun opinia mea drept etalon, dar se pare că “goana după aur” trebuie musai să treacă prin hârtoapele ridicolului… Mmmmm, ce-mi pot dori mai abitir decât un…SUV / crossover coupé? Mi-aș procura un Vygor Opera, bașca electric și autonom.

  • Scorpionul.negru, marţi, 26.01.2016 19:02

    Vezi ca mai sus ai luat 11 manute rosii iar eu 11 verzi. Inca o dovada cat de bine pregatit esti in domeniul auto !

  • Mitica Blajinul, marţi, 26.01.2016 19:19

    Cred ca toti prostovanii stiu ca porsche mai foloseste si motorul boxer( ala inventat de japonezi ,cum zicea odata @ivanoff).Inca nu am vazut Audi sau Vw sa foloseasca motorul flat4 sau 6. Totusi, masina ideala este Lecsus Ciorolla.

  • Madalescu_Georgian, marţi, 26.01.2016 23:43

    @Scorpioane, Este clar ca comentariile tale ''pute'' a multa ''cultura automobilistica'', drept urmare ai foarte ''multe aprecieri'' ( la acest articol esti ascuns ca spam ) :)))))) . Inca o dovada cat de bine pregatit esti in domeniul auto ! :)))) .....Te invidiez sincer .

  • Scorpionul.negru, miercuri, 27.01.2016 00:54

    @Madalescu_Georgian Din moment ce spui numai aberatii la adresa nemtilor si nu recunosti ca Lexus e doar o Toyota cu sclipici cum spui tu esti praf in domeniul auto !

  • Madalescu_Georgian, miercuri, 27.01.2016 01:11

    Serios ? Eu spun numai ''aberatii'' la adresa nemtilor ? As fi vrut sa fie asa. Din ''pacate'' pt tine, toate publicatiile auto definesc marcile germane ca fiind slab clasate la fiabilitate si multe capitole. Nu stiu cn e mai praf in domeniul auto. Tu care ai comentariile ascunse ca spam sau eu care la acest articol am mult mai multe voturi pozitive de la cititori decat ai tu ?

  • Madalescu_Georgian, miercuri, 27.01.2016 01:16

    Totusi astept un argument la ceea ce am zis. Platforma aia ''modulara'' mega-ultra usoar sa fie atat de slab ranforsata ? Adica ca o ''mamaliga'' mai pe termeni romanesti . Iar cum termenii romanesti se leaga, atunci uite un nume si prenume cu adevarat romanesc :Dacia Logan sinonimul cu platforma MLP :))))

  • Madalescu_Georgian, miercuri, 27.01.2016 01:20

    @ Mitica Blajinul Nu degeaba ai ''cules'' atatea ''aprecieri'' pe zona de voturi de la cititori. Comentariul tau denota mult ''profesionalism'' indoctrinat cu cocalarismul . Subaru chiar este singurul producator de volum care ofera motoare Boxer , deci se pare ca userul @Ivanoff a cam avut dreptate , doar ca ''matale'' stai mai prost cu logica. Judecand dupa concurenta Subaru ramane etalon la categoria de motoare de performanta. Totusi , cam nasol ......... care mai e ''farmecul'' Porsche daca pana si o marca de volum ca Subaru ofera motoare Boxer ? Cred ca stiu...... sigla TE DE IU ''emana'' ceva ''exclusivist'' . :))))))

  • Madalescu_Georgian, miercuri, 27.01.2016 01:28

    Ehhh...la naiba ''exclusivism''..... Doar cateva motoare pe benzina de pe 911 , Boxster si Cayman mai ofera motoare boxer Flat6 . Subaru ofera si motoare diesel boxer . Probabil s-au gandit ca TE DE IU-urile alea cu centru de greutate ''ridicat'' sunt mai usoare decat cele Boxer cu centru de greutate scazut....... Inginerie DAS AUTO.

  • Madalescu_Georgian, miercuri, 27.01.2016 01:47

    Haideti sa va spun eu ce inseamna un motor Boxer Flat4 . Inseamna ca un Subaru Forester 2.5 i 16V Turbo 211 Hp sa faca 0-100 in 6,3 sec timp mai bun ca un Porsche Cayenne (facelift 2015) - 3.6 V6 (300 Hp) 4x4 Tiptronic 0-100 >7,7 sec :))))))

  • Mitica Blajinul, miercuri, 27.01.2016 08:38

    Care sunt motoarele alea de performantza de la Subaru? In afara de STI , nu prea sunt foarte performante. Atata performanta, incat s-au retras din WRC.Dar lasand asta la o parte, un Outback mi-as lua si maine, chiar daca are probleme cu rulmentii din CVT. Nu uita ca si Toyota a trecut la platforme modulare http://www.automobilemag.com/features/news/1503-toyota-releases-details-on-tnga-new-modular-platforms/ Oare de ce?

  • Mitica Blajinul, miercuri, 27.01.2016 11:11

    Paraditule, eu incerc sa-ti bat recordul la palmute rosii luate peste bot. Ai ceva impotriva, sictiritule?

  • Scorpionul.negru, miercuri, 27.01.2016 14:08

    @Madalescu_Georgian Oricat ar incerca omul sa iti spuna si sa iti explice ca esti pe langa cu toate, tu tot langa o ti ! Esti cam incuiat mai Madalinescu ! Invata ce inseamna Made in Germany si ce ofera JAPAN MADE si pe urma o sa intelegi de ce toti 99% timen cu nemtii.