Mercedes S-Klasse - primele imagini cu interiorul noii generaţii
Mercedes a dezvăluit astăzi primele imagini oficiale cu interiorul noului S-Klasse. Modelul a trecut printr-o transformare majoră, despre care Mercedes vorbeşte într-un comunicat oficial.
În aşteptarea noii generaţii S-Klasse, Mercedes a dezvăluit astăzi primele imagini cu interiorul limuzinei sale. Noua generaţie va păstra liniile de design care au consacrat modelul în clasa navelor amiral premium, adăugând însă o notă exclusivistă şi o mulţime de gadget-uri.
Planşa de bord păstrează linia fluidă, dar vine cu o nouă arhitectură orizontală, care accentuează impresia de sobrietate cu ajutorul iluminării ambientale de tip LED. Mercedes descrie totul ca pe o fuziune a aluminiului de la nivelul butoanelor cu lemnul nobil de la nivelul suprafeţelor de contact.
Ecran de 12.3 inch în locul ceasurilor de bord
Totul încadrează un sistem multimedia complet nou, ajuns la a cincea generaţie, pentru care s-au scris 30 de milioane de linii de cod. Sistemul beneficiază de un procesor Intel Atom, folosit în prezent de computere, dar şi de o integrare perfectă a unei navigaţii asistate de Google. Toate comenzile sunt poziţionate tot pe consola centrală, între şofer şi pasager.
Locul instrumentelor de bord este luat de două ecrane, cu o dimensiune de 12.3 inch. Primul oferă informaţii necesare rulării, în vreme ce al doilea se ocupă de sistemul multimedia. Nu lipsesc nici ecranele tactile pentru pasagerii de pe locurile din spate. Sistemul de operare al ecranelor va fi compatibil doar cu iOS-ul celor de la Apple. Abia apoi vor fi luate în considerare echipamentele ce folosesc sisteme de operare Android sau Blackberry.
Sistem de sunet cu 24 de difuzoare
Pentru ca experienţa să fie una completă, Mercedes renunţă la vechii parteneri de la Bang&Olufsen şi colaborează cu Burmeister pentru sistemul de sunet inovativ, ce va fi disponibil doar pe versiunea de top. Este vorba despre un ansamblu de 24 de boxe capabile să genereze 1500 Watt şi un efect de sunet 3D.
Germanii nu au neglijat nici sistemul de climatizare. Acesta dispune de o funcţie de ionizare, care purifică aerul înainte de a elibera unul dintre cele patru parfumuri, botezate sugestiv Freeside, Sports, Downtown şi Nightlife.
Şase programe de masaj pentru scaune
Oficialii germani au declarat pentru Autocar că dezvoltarea noului model s-a făcut mai mult pe baza variantei cu ampatament mărit, pentru a suplini absenţa vechiului Maybach. Asta face ca noua generaţie să câştige ceva mai mult loc pe bancheta spate, acolo unde maşina oferă o mai amplă reglare a scaunelor pentru pasageri.
În plus, scaunele vin acum cu şase programe diferite de masaj, precum şi cu un pachet de încălzire a cotierei şi a feţelor de uşă. De asemenea, tot la nivelul scaunelor, sistemul de ventilaţie al acestora poate fi reglate pe intensitate şi poate fi ajustat în aşa fel încât să acţioneze invers, pentru mai mult confort.
Inginerii din Stuttgart au şi redesenat scaunele din spate, acestea fiind prevăzute acum cu o centură de siguranţă prevăzută cu airbag pentru a reduce leziunile provocate cutiei toracice.
Cel mai silenţios habitaclu
Mercedes se laudă şi cu cea mai bună insonorizare din segment. Potrivit comunicatului oficial, noul S-Klasse foloseşte peste 150 de componente de izolare fonică individuale. De asemenea, germanii ne promit o rigiditate torsională cu 14% mai mare decât cea a generaţiei anterioare.
Am vazut acum o luna in urma niste poze spion cu interiorul si nu prea imi placuse, am asteptat pozele oficiale, in mare parte se confirma ceea ce vazusem, atunci nu mi-au placut gurile de ventilatie centrale, mici si rotunde si nici ceasutile de bord care seamana prea mult cu cele de pe clasa A si B, chiar daca sunt complet digitale, acum vazand bordul in ansamblu parca arata mai bine, la exterior va fi o evolutie normala fata de actualul model, in fata farurile vor semana cu cele de pe CLS, in spate stopuri asemanatoare cu cele de pe CL, per total exteriorul va arata asa cum trebuie, partea tehnica nu poate fi decat de exceptie, cea mai confortabila suspensie, cea mai buna izolare a habitaclului.