Mercedes-Benz G63 AMG 6x6, un pick-up de serie cu şase roţi motrice şi 544 CP (update foto)

Publicat vineri, 15.03.2013 16:25 de Sebastian Toma

Mercedes-Benz va construi în serie versiunea pick-up 6x6 a lui G63 AMG. Modelul va fi al doilea cel mai scump din oferta constructorului german, urmând să fie produs în serie limitată.

Mercedes-Benz G-Klasse, un model iconic, a primit o versiune pick-up 6x6, echipată cu un motor V8 de 544 CP. Rezultatul se numeşte G63 AMG 6x6 şi reprezintă un model de serie, pe care constructorul german l-a confirmat ca fiind de producţie. Bineînţeles, acesta va fi construit în serie limitată, de 20-30 de unităţi pe an, deoarece vorbim despre al doilea cel mai scump produs din gama Mercedes-Benz, după SLS AMG Electric Drive, un model care costă 416.500 de euro. În ceea ce priveşte preţul acestei versiuni extreme a lui G-Klasse, primele estimări anunţă o sumă triplă faţă de versiunea standard a lui G63 AMG (137.000 euro pe piaţa din Germania), dar Mercedes-Benz va anunţa valoarea precisă în octombrie, când modelul va fi disponibil pentru comandă.

Versiunea 6x6 pick-up a lui G-Klasse este bazată pe o autospecială folosită de armata australiană. Versiunea militară folosea un motor diesel de 3.0 litri şi o transmisie automată cu cinci trepte, pe când modelul pentru civili are un V8 bi-turbo de 5.5 litri, care dezvoltă 544 CP şi 758 Nm, cuplat unei transmisii 7G-Tronic cu şapte trepte. Modelul are o lungime de 5.867 milimetri, o lăţime de 2.111 milimetri şi o înălţime de 2.209 milimetri. În comparaţie cu un G63 AMG standard, modelul cu tracţiune 6x6 este cu 1.105 milimetri mai lung, 226 milimetri mai lat şi 272 milimetri mai înalt.

Axel Harries, şeful departamentului de dezvoltare al lui G-Klasse, spune că modelul accelerează de la 0 la 100 km/h în mai puţin de şase secunde şi are o viteză maximă limitată electronic la 160 km/h. Consumul mediu în ciclu NEDC al modelului este declarat la 18 litri la sută. Garda la sol este de 460 milimetri, masa este de 3.775 kilograme, iar G63 AMG 6x6 poate transporta 650 kilograme. Unghiul de atac este de 52 de grade, iar cel de degajare este de 54 de grade, permiţând abordarea unor pante impresionante. Pentru protecţia ocupanţilor, modelul are o cuşcă de protecţie din oţel inoxidabil.

Via Mercedes-Benz

  • Spikey27, vineri, 01.03.2013 20:49

    Autovehiculul perfect pentru apocalipsa zombie!

  • Hell, vineri, 01.03.2013 21:36

    Nu-mi plac masinile mari dar asta este un vis!!!! vreau si eu!!!

  • zarnesteanu, vineri, 01.03.2013 22:48

    Am auzit ca-si vinde Schwarzenegger Hammer-ul :) Ce mi se pare uimitor este ca-i certificata pentru drumurile publice. Cu asta nu-ti mai faci griji de bizonii cu camionete.

  • Adi, vineri, 01.03.2013 23:56

    Interesant monstrul...

  • gelu, sâmbătă, 02.03.2013 09:10

    e maxima, prea tare :) le da peste bot unora dintre constructorii de pick-up-uri care se cred tari ;) mertzu e tatucu' vostru. :D

  • gelu, sâmbătă, 02.03.2013 09:13

    sa nu uitati asta niciodata

  • Horia, sâmbătă, 02.03.2013 11:26

    137.000 de euro??? pe dulapul asta cu design invechit??? Vrei masina off-road,cumperi WRANGLER,arata mult mai bine si e mult mai ieftin.

  • tzenu_bmw, sâmbătă, 02.03.2013 14:12

    @Horia........ pretul va fi de 3x 137k euro.......citeste articolul......

  • horia, sâmbătă, 02.03.2013 15:12

    @tzenu_bmw Ai dreptate.Oare merita banii astia??

  • tzenu_bmw, sâmbătă, 02.03.2013 20:53

    @Horia probabil ca nu,insa daca te gandesti ca in decurs de cativa ani se vor produce maxim 150 de modele la nivel global......probabil ca masina isi va scoate banii cand o vei vinde ca o clasica(peste 20-30 de ani) cu siguranta va ajunge ca un fal de Lambo LM002

  • john_range, sâmbătă, 02.03.2013 22:13

    @Horia...mai documenteaza-te in legatura masinilor,inainte sa scoti asemenea vorbe oribile!!!Inseamna ca habar nu ai ce inseamna G class!!!Du-te si te culca in dulapul la care visezi tu..!!!Cat despre acest monstru...No comment,respect maxim....Foarte tare!!!

  • elena, duminică, 03.03.2013 09:10

    masina arata trasnet insa ideea cu 6 roti motrice nu e tocmai originala...iar pt pustii astia care schimba masinile pe site in functie de stire...mult noroc le urez!

  • dan, luni, 04.03.2013 13:54

    http://www.youtube.com/watch?v=I3F9Fc6wWn4 :)

  • AndreiRN, marţi, 05.03.2013 19:00

    O masina de moft care nu va vedea prea mult praf si noroi.

  • BaditzaEx, vineri, 15.03.2013 16:55

    sunt convins ca deja exista clienti pt acest monster-truck european ( majoritatea de prin tarile unde benzina e mai ieftina ca apa ) doar ca prin anumite tari, tancul asta suprinzator isi va gasi utilitatea... acolo unde mai urla sangele de mujahedini in unii si nu mai vor sa traverseze desertul pe camile :-))

  • Adrian24, vineri, 15.03.2013 17:08

    dintre toate supercarurile pe care le-am vazut asta e cel care m-a impresionat cel mai mult.

  • Rares, vineri, 15.03.2013 21:48

    Stirea aceasta a mai fost data acum 30 de zile. va pup

  • aNDREIrn, sâmbătă, 16.03.2013 00:44

    O sa vedem noi cat e de capabil in comparatie cu Ram/Ford/GMC 4 X 4 sau 6 X 6.

  • LauCalin, duminică, 17.03.2013 00:35

    Poate ca nu isi are sens, poate ca multi nu ii inteleg existenta, poate ca nu era nevoie de un asemenea motor... dar cui ii pasa? Incredibila... creatura! Ma intreb totusi cine oare i-a suparat asa rau pe cei de la Mercedes de au lansat un asemenea monstru.

  • xxx, duminică, 17.03.2013 16:58

    Indiscutabil G-class este ceva aparte si cu 6 roti motoare depaseste ceva care oricum era foarte bine Sarcina maxima este de numai 650kg deci nu cred ca este o utilitara de lux este un fel de Pagani Zonta, McLaren F1, Ferrari Enzo al off-road pentru oameni cu ban, cred ca o singura masina ar fii pe langa ea (o masina militara austriaca cu un nume cumplit de reprodus)