McLaren 540C a fost prezentat oficial drept cel mai accesibil supercar al englezilor
Mclaren a dezvăluit în cadrul Salonului auto de la Shanghai cel mai accesibil model al său. Se numeşte 540C şi va fi disponibil cu un preţ aproximativ de 175.000 de euro.
La începutul acestei luni, McLaren ne-a adus primul membru al gamei Sports Series, supercarul 570S. Modelul a deschis drumul unei noi game pentru McLaren, adresată unui public mai larg, cu posibilităţi financiare diverse.
McLaren 570S: cel mai mic supercar al englezilor a debutat oficial
Constructorul britanic a anunţat atunci că preţul lui 570S va fi de aproximativ 200.000 de euro, însă a promis că va oferi clienţilor săi din toată lumea chiar şi o versiune mai ieftină de atât. Au trecut doar câteva căptămâni şi englezii ne fac cunoştinţă cu noul 540C, o versiune ceva mai cuminte a lui 570S, lansată în premieră mondială în cadrul Salonului Auto de la Shanghai. După o recapitulare simplă, gama McLaren arată în prezent ca în tabelul nostru:
Gama actuală McLaren | |
Hyper Series | McLaren P1 |
Super Series | McLaren 675 LT |
McLaren 650S Coupe | |
McLaren 650S Spider | |
McLaren 625C (exclusiv piaţa asiatică) |
|
Sports Series | McLaren 570S |
McLaren 540C |
Supercarul este cea mai accesibilă propunere din gama McLaren, cu un preţ de pornire de 126.000 de lire, echivalentul a 175.000 de euro. Modelul promite, după cum sugerează şi numele, doar 540 de cai putere, disponibili la 7500 de rotaţii şi un cuplu motor de 540 Nm, disponibil între 3500 şi 6500 de rotaţii.
Resursele sunt suficiente pentru un sprint de la 0 la 100 de km/h în doar 3.5 secunde, cu 0.3 secunde mai lent decât ceea ce promite fratele mai puternic 570S. Sprintul de la 0 la 100 de km/h se face în 10.5 secunde, iar viteza maximă se opreşte la 320 de km/h, insesizabil mai mică decât cea a lui 570S (328 de km/h).
Bagajul de putere este stors din acelaşi motor V8 bi-turbo de 3.8 litri, care promite să consume doar 11 litri/100 de kilometri.
Cum era şi normal, 540C păstrează şasiul de tip monococă, din fibră de carbon, dar adoptă o aerodinamică uşor diferită şi un nou design al jantelor, cu dimensiuni de 19 inch pe puntea faţă şi 20 de inch pe cea spate.
Interiorul oferă tapiţerie din piele pentru scaune, bord şi portiere, dar şi un ecran IRIS de 7 inch, în consola centrală, care comandă toate funcţiile maşinii, inclusiv aerul condiţionat.
si peste cateva saptamani vor lansa din nou alta versiune la un pret de 100k lire sa se bata cu 911.....