Mazda: „Noua generaţie Mazda3 este cel mai bun produs al nostru”

Publicat joi, 12.09.2013 13:08 de Bogdan Mirică

Într-un interviu acordat Automarket în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, Koji Tabata, designerul noului Mazda3, a declarat că modelul compact este cel mai bun produs al constructorului, dar că mai are de recuperat ca să ajungă VW Golf.

Mazda a marcat ediţia de anul acesta a Salonului Auto de la Frankfurt cu premiera celui mai important model din gama sa: compactul Mazda3. Modelul şi-a făcut debutul mondial la Frankfut cu stil, după un drum de aproape 16.000 de kilometri, care a început la Hiroshima, locul unde se produce compacta.

Mazda3 a ajuns la Salonul Auto de la Frankfurt după un drum de 16.000 de kilometri

Am fost şi noi martori la debutul noii generaţii în cadrul salonului german şi am avut ocazia de a sta de vorbă cu omul care a desenat Mazda3. Koji Tabata, este designerul care a supervizat procesul de creaţie al compactei şi a influenţat decisiv liniile modelului ce a adunat peste 3 milioane de clienţi de-a lungul a două generaţii.

Tabata recunoaşte importanţa noului Mazda3 şi eforturile depuse pentru a crea modelul compact. Tot el a ţinut să sublinieze că, dacă ne raportăm la trecut, avem în faţă mai bun produs Mazda de până acum.

„Atunci când am desenat Mazda3 am realizat că trebuie să creem un produs recognoscibil, curat şi uşor de înţeles. Designul actual este de nota 10. Întotdeauna ne-am străduit să creem ceva de nota 10. Trebuie să recunoaştem că în trecut nu am fost chiar de 10. Şi asta pentru că investiţiile s-au concentrat în special pe reducerea emisiilor şi a tehnologiei. Am avut multe tăieri de costuri şi a trebuit să optimizăm cum putem designul”, a mărturisit Tabata.

Dacă până acum japonezii au făcut rabat la capitolul design şi au încercat să aducă la zi tehnologiile de propulsie, lansând noua gamă de motoare şi transmisii SkyActiv, de azi înainte Mazda promite o atenţie deosebită şi designului modelelor pe care le vedem în gamă.

„Acum avem o altă direcţie. Acum am înţeles că pentru o imagine bună a brandului trebuie să arătăm că avem şi un design superior. Aşa am ajuns la ideea că Mazda3 trebuie să fie cea mai bună maşină de până acum. Şi este. A trebuit să depăşim aşteptările şi am făcut-o. Ceea ce va veni după Mazda3 trebuie să fie un produs şi mai bun.”

Întrebat cum se raportează din punct de vedere estetic actualul Volkswagen Golf 7 la noul Mazda3, Koji Tabata a vrut să fie rezervat în declaraţii şi nu a vrut să critice designul conservator al germanilor. „Pentru mine, Volkswagen Golf 7 este tot o maşină de nota 10. Au un concept de design diferit faţă de al nostru. Ei îşi spun că un Golf trebuie să fie un Golf şi că oamenii trebuie să-l recunoască pe stradă. Dacă au reuşit asta cu noua generaţie, sculptând proporţii noi, înseamnă că maşina este de 10”, a declarat Koji Tabata.

Revenind asupra produsului său, designerul japonez a ţinut să precizeze că „Mazda3 este o maşină de 10 pentru că înglobează tot ce are mai bun, în acest moment, constructorul japonez.”

Totodată, Tabata nu s-a ferit să recunoască că cel mai bun produs Mazda mai are de învăţat de la etalonul segmentului: „În ceea ce priveşte calitatea, este evident că mai putem învăţa şi de la alţii, printre care şi actualul Golf.”

  • flavius, joi, 12.09.2013 13:44

    Toata stima Mazda pentru originalitate si stil-Kodo.

  • Pavl, joi, 12.09.2013 14:25

    La design nu are rivali. Este interesanta tehnologia Skyactiv care instrument de reducere semnficativa a masei, insa la motorizari nu-mi dau seama unde are impact, atat timp cat ai inca motoare de 2,2l diesel si 150 de cp, de exemplu.

  • ala, joi, 12.09.2013 14:27

    Abia astept ghertoii sa ii contrazica pe cei de la Mazda si sa zica ca de fapt e peste Golf dar "nu stie ei". Degeaba a fost masina anului?!

  • RD-Woo, joi, 12.09.2013 15:07

    Excelent design, partea mecanica perfecta, asa cum ne-am obisnuit la modelele Mazda. Conditii ideale pt succes pe piata!

  • Costi, joi, 12.09.2013 15:13

    As lua oricand noua Mazda 6 - versiunea wagon. Pacat ca nu exista obtiunea de tractiune integrala.

  • CLUBC4.RO, joi, 12.09.2013 15:25

    arata fff bine pe exterior si in continuare, urat la interior........ pacat!

  • lorinczi.thomas, joi, 12.09.2013 17:55

    @Costi: Nu exista!

  • blue, joi, 12.09.2013 23:27

    daca ar exista si o versiune SW, ar fi alegerea mea de viitor, asa ma gandesc la toyota auris touring. Superb design-ul si la 3 si la 6. Sa o tina tot asa.

  • Syndel, vineri, 13.09.2013 11:12

    Ce retard, ar trebui dat afara instant de catre cei de la Mazda pentru o astfel de declaratie. Probabil urmeaza sa ajunga la VW sau ceva de a putut sa spuna astfel de ineptii. Intr-adevar, are de recuperat fata de VW (si nu numai, ci fata de majoritatea producatorilor europeni) la capitolul motoare. Sunt ramasi in istorie dinozurii astia. Chiar si asa, a facut o gafa monumentala cu declaratiile lui....

  • Aladin, vineri, 13.09.2013 11:18

    @ala Expresia "nu stie ei" este tocmai apanajul posesorilor de VW. Va agitati aiurea pentru ca un retard s-a dat de gol si a spus ca produc niste muci de masini in comparatie cu VW. Dar nu a spus la ce au de recuperat, ca la design in nici un caz. In mod sigur e vorba de motoare, iar aici nu ar fi trebuit sa pronunte numele VW ci Ford, Renault etc etc, dar in mod sigur nu VW. Asa e cand stai intr-un turn de fildes, la un moment dat te pierzi de realitate, te depaseste complet... Patetic

  • alfa, vineri, 13.09.2013 11:26

    Pfff....90% alfa romeo giulietta

  • Mazda, duminică, 15.09.2013 01:15

    Design elegant,masina de clasa!Scurt si concret ;)