Mazda CX-3, cel mai mic crossover oferit vreodată de japonezi, debutează în Europa în primăvara lui 2015
Mazda a prezentat noul CX-3 în cadrul Salonului Auto de la Los Angeles. Modelul reprezintă un crossover de clasă mică, care va debuta pe piaţa europeană în primăvara viitoare.
Mazda CX-3, primul crossover mic al mărcii japoneze, a debutat la Salonul Auto de la Los Angeles. Modelul prezintă limbajul de design Kodo expus şi de fratele său mai mic, Mazda2, de la care preia şi interiorul. CX-3 mai are în comun şi ampatamentul cu Mazda2, dar este mai lung, mai lat şi mai înalt decât acesta. Japonezii vor oferi atât versiuni cu tracţiune integrală ale noului Mazda2, cât şi versiuni cu tracţiune faţă. Clienţilor din Europa le vor fi oferite trei motoare, reprezentate de un propulsor 2.0 SkyACTIV-G disponibil în două versiuni de putere şi alimentat cu benzină, alături de noul diesel SkyACTIV-D de 1.5 litri. Cel mai probabil, motoarele vor fi oferite atât în compania transmisiilor manuale cu şase trepte, cât şi a unor unităţi automate cu şasetrepte.
Mazda2 are un preţ de pornire de 11.000 euro cu TVA inclus pe piaţa din România
În materie de design, Mazda CX-3 aminteşte de fratele său mai mic şi vine cu o grilă proeminentă, blocuri optice "trase" în spate şi ornamente din plastic negru pentru bosajele aripilor. Caroseria are o formă elegantă atunci când este privită din profil, în timp ce posteriorul este "legat" într-un mod aspectuos printr-un montant C vopsit în negru lucios pentru a simula un geam continuu între lunetă şi portierele din spate. Posteriorul modelului reprezintă o îmbinare estetică a trăsăturilor lui Mazda2 cu silueta de SUV a fratelui mai mare, CX-5. Dimensiunile lui CX-3 îl încadrează pe noul model între segmentul mic şi segmentul compact, deoarece este cu 10 centimetri mai lung decât un Nissan Juke, de exemplu, dar cu câţiva milimetri mai scurt decât un Opel Mokka.
Interiorul lui Mazda CX-3 reprezintă o versiune mărită a celui găsit la Mazda2, căruia i-au fost aduse îmbunătăţiri sub forma unor noi elemente stilistice. În cazul lui CX-3, remarcăm mai multe ornamente metalice şi negre cu finisaj lucios, precum şi un set de fante de ventilaţie rotunde. Versiunile superioare de echipare vor avea dotări precum Mazda Connect, sistemul de infotainment al mărcii japoneze, şi afişaj head-up.
Via Mazda
Spatele ma duce cu gandul la Clio 4, ceea ce nu e un lucru rau din punctul meu de vedere. Per total, mi se pare ca e o masina chiar frumoasa. Sunt curios care vor fi preturile. Abia astept sa fac un drive-test.