Lexus UX este disponibil și în România: start de la 35.500 de euro pentru cel mai nou SUV compact premium lansat pe piață
Lexus UX poate fi comandat și pe piața din România. SUV-ul constructorului nipon este oferit atât într-o versiune cu motor pe benzină (UX 200), cât și într-o variantă cu sistem hibrid de propulsie (UX 250h). Prețul de pornire anunțat de producătorul japonez este de 35.453 de euro.
Lexus a prezentat noul UX în cadrul Salonului Auto de la Geneva din 2018. Noul SUV pregătit de constructorul nipon este disponibil și în România, cea mai accesibilă versiune având un preț de pornire de 35.453 de euro cu TVA.
Lexus UX are la bază noua platformă GA-C și promite un ampatament de 2.640 de milimetri. SUV-ul japonezilor este disponibil atât cu o motorizare pe benzină, cât și într-o versiune cu sistem hibrid de propulsie.
Varianta de bază poartă numele de UX 200 și este echipată cu un motor cu patru cilindri de 2.0 litri care produce 171 de cai putere și 205 Nm. Resursele sunt gestionate de transmisia Direct Shift CVT, iar accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 8.9 secunde. Consumul mediu mixt pentru această versiune este de 6.6 litri/100 de kilometri.
Cea de-a doua variantă disponibilă se numește UX 250h și este echipată cu un sistem hibrid de propulsie capabil să ofere un total de 184 de cai putere. Resursele sunt puse în valoare de transmisia E-CVT. În cazul acestei versiuni, Lexus vine atât cu o versiune cu roți motrice față, cât și cu o variantă cu tracțiune integrală denumită E-Four. Accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 8.5 secunde (8.7 secunde pentru varianta E-Four), în timp ce consumul mediu de carburant este de 5.3 litri/100 de kilometri (5.8 litri/100 de kilometri pentru versiunea cu tracțiune integrală). În funcție de motorizarea alesă, volumul portbagajului variază de la 283 de litri (hibrid) la 320 de litri (benzină).
MOTORIZĂRI |
NIVEL DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
|||||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | Business | Executive | F-Sport | Luxury |
2.0 litri | Benzină 171 CP |
CVT | 35.453 | 38.461 | - | - |
2.0 litri+ electric |
Benzină+ electric 184 CP |
CVT CVT,4x4 |
37.475 39.799 |
40.483 42.807 |
- 48.756 |
- 48.794 |
Versiunea de bază Business include, printre altele, următoarele dotări: jante de 17 inch din aliaj (18 inch pentru versiunea 250h E-Four), oglinzi laterale pliablile electric, reglabile electric și încălzite, faruri cu LED și sistem de comutarea automată între luminile de drum și cele de întâlnire, lumini de ceață cu LED, bare pentru amararea portbagajului, scaune față încălzite, sistem audio cu 6 incinte, Lexus Media Display cu ecran cu diagonala de inch, sistem automat de climatizare, cameră pentru mersul cu spatele, sistem de avertizare cu privire la părăsirea benzii de rulare, sistem de asistență pentru menținerea benzii de rulare, sistem pentru recunoașterea semnelor de circulație, cruise control adaptiv și frânare automată de urgență cu funcție pentru detectarea pietonilor.
Versiunea Executive plusează cu lumini de ceață cu LED cu funcție de tip cornering, scaune îmbrăcate în piele, sistem Smart Entry, senzori de parcare față și spate și încărcare wireless pentru telefoanele inteligente.
Cei care vor opta pentru nivelul de echipare F-Sport vor primi, printre altele, următoarele echipamente: jante de 18 inch cu design special, pachet exterior F-Sport, lumini de semnalizare cu LED, volan F-Sport cu 3 spițe și reglaj electric, pedale sport, praguri din aluminiu, scaune sport cu reglaj electric pe 8 direcții, sistem audio cu 8 incinte, sistem de navigație, Lexus Media Display cu ecran cu diagonala de 10.3 inch, sistem pentru monitorizarea unghiului mort, sistem de avertizare la ieșirea din parcare cu funcție de frânare și hayon cu acționare electrică de tip "handfree".
Am ales să comparăm versiunea UX 250h E-Four cu o serie de SUV-uri concurente echipate cu motoare diesel. Clienții care se vor orienta către un model cu sistem hibrid de propulsie vor căuta, printre altele, și un consum de carburant apropiat de cel promis de un diesel.
Lexus UX vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE | PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Lexus UX 250h, Business, E-Four |
184 | 5.8 | 8.7 | 39.799 |
BMW X1 xDrive20d, Base |
190 | 5.9 | 7.8 | 40.877 |
Mercedes-Benz GLA** 220d, 4Matic |
170 | 4.8 | 7.7 | 40.457 |
Audi Q3 40 TDI, quattro |
190 | 6.9 | 8 | 42.430 |
Jaguar E-Pace** D180,AWD |
180 | 6.0 | 9.3 | 42.840 |
Volvo XC40 D4, AWD |
190 | 6.5 | 7.9 | 40.075 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii **valori de consum conform NEDC |
Scurt și la obiect: am vizitat recent reprezentanța Lexus din Voluntari-Pipera, așa cum promisesem mai demult pe AM. Ca să pot trage definitiv linie… Mafia, cu nespus regret, emit deja verdictul meu: NU! Ȋn primul rând, roiau acolo niște oameni și mi s-a părut inadmisibil să nu mă “preia” nimeni, deși insistam cu observațiile vizuale, din toate unghiurile. Nu m-a ȋntâmpinat nici măcar un stereotipic și leșinat “Bună ziua. Cu ce vă putem fi de folos?”. Băieții și fetele…unii erau prea antrenați ȋntr-o șuetă, iar alții prea cufundați ȋn abisul tehnologiei digitale. Chiar mă gândeam, la un moment dat, că, dacă mai intră cineva după mine, să joc eu rolul de gazdă și...prezentator. Noroc că am fost singurul zevzec de “vizitator” (cel puțin ȋn acele clipe). M-am urnit și către “coledzii” de la Toyota (curte comună). Aceeași stepă…Dar dacă aș fi fost un potențial client, bașca unul pretențios la tratament? Evident, m-ar fi pierdut instantaneu ca platnic…Deci, mă uitam dinadins la ei și ei…nimic. Pe bune, nu-mi plac extremele: alții excelează la “știința” marketing-ului (ar fi inutil să-i nominalizez), iar alții…te ȋntrebi, uimit, de ce au fost angajați acolo, adică dacă ȋși justifică lefurile…Cu această ocazie ȋnsă, m-am lămurit totalmente de ce Lexus nu “performează” (nu există acest verb ȋn limba română, dar, chiar și dacă, prin absurd, ar apărea, cu siguranță Lexus tot n-ar avea nevoie de sensul lui) ȋn rromanika. Sediul MB se află la o aruncătură de băț și puteai sesiza chiar din perimetrul “japilor” că la “nemți” se mișcă lumea…Iar dacă vrei să ȋnsemni “alternativa”, trebuie musai să mizezi pe un comportament diferit? Prin urmare, fanii “japelor” ar face bine să nu mai arunce vina pe mentalitățile din popor, deoarece, ȋn marea lui majoritate, poporul nu poate reacționa decât ȋn mod…pavlovian. Trecem peste. Sincer, apreciez efortul firmei Lexus de a ȋncerca să iasă ȋn relief și la propriu (“ascuțime” pe tot frontul estetic), și la figurat, dar…deși, pe dinafară, remarci imediat această tentativă metafizică, DIN NOU interiorul te dezarmează brutal…Ȋn pofida imitării discrete a sportivului BMW – mă refer la acel bord orientat către șofer pe care ȋl propune UX. Haideți să admitem că RX 450h și ES 300h ar merita oarecum (ȋn privința ultimului, am vrut neapărat să constat pe viu dacă ar fi de preferat rivalului Buick LaCrosse Avenir – având ȋn vedere că “americanei” i-au pus gând rău geniile pustii din RenCen – și…nu m-a convins). Să nu mă ȋnțelegeți eronat: materialele sunt, incontestabil, de cea mai bună calitate (ȋți dai seama numai “din ochi”, până să le verifici tactil) și interioarele sunt calde, ospitaliere, dar parcă ȋntregului ansamblu ȋi lipsește acel “ingredient” indispensabil pasiunii fizice a cuplului, recte “je ne sais quoi”. Nu mă puneți să explic rațional…Asta am simțit, asta conchid. Simplu. Răspuns final: Infiniti Q70(L) ! Dar unde bafta lui să-l localizez oficial pe aici?! P.S. (și) la Lexus prețurile sunt – cum altfel? – premium. Mai mult decât este mașina…