Lamborghini Aventador se "înverzeşte": Start-Stop şi dezactivarea cilindrilor

Publicat joi, 04.10.2012 12:40 de Mircea Meșter

Aventador introduce Lamborghini în era eco prin cooptarea unor sisteme care până acum erau disponibile doar pe modelele ceva mai accesibile. Aventador va consuma cu 7% mai puţin decât până acum.

Lamborghini a anunţat la Salonul de la Paris că, începând cu anul viitor, Aventador va primi în standard sistemul Start-Stop şi mai ales va beneficia de tehnologia dezactivării a jumătate dintre cilindrii motorului V12, modelul italian supersport reuşind astfel să atingă cifre de consum încă nevăzute în era modernă la marca din Sant'Agata Bolognese.

Dezactivarea cilindrilor funcţionează în cazul lui Aventador la fel ca pe orice alt motor care dispune de această tehnologie. Unitatea V12 rămâne în doar şase cilindri la viteze de până la 135 km/h dacă cel de la volan nu are nevoie de putere. Dacă acesta apasă acceleraţia, motorul V12 îşi reintră complet în drepturi, iar toţi cei 700 de cai îşi fac apariţia.

Pe de altă parte, Lamborghini susţine că sistemul Start-Stop este diferit faţă de celelalte de pe piaţă, pornind motorul în doar 0.18 secunde, un timp de două ori mai rapid decât cel al pachetului Mazda i-Stop, de exemplu. Aceste cifre sunt atinse cu ajutorul unor capacitori de înaltă performanţă care preiau rolul care la modelele de volum echipate cu acest tip de sistem este jucat de bateria clasică.

via Lamborghini

  • robert, joi, 04.10.2012 13:53

    Cu siguranta cei care isi permit un lamborghini vor fi foarte incantati.Ei sunt cei mai stresati soferi in privinta consumului

  • Marian, joi, 04.10.2012 14:30

    Ce inseamana acel 7%? Ca inainte consuma 23 si acum 16 sau au scazut de la 17.5 la 16 litrii la suta de km? Un motor de 8 cilindri si doar 450 cai sa zicem cred ca era mult mai interesant de avut in oferta. Poate unii mai verzi il apreciau mai mult.

  • ., joi, 04.10.2012 14:37

    daca bagau un start-stop si la loganul asta nou era perfect, macar optional.

  • kumite, vineri, 05.10.2012 00:07

    Sistemul start-stop este o prostie dupa parerea mea.Uzura cea mai mare in cilindrii motorului este in momentul pornirii.Consumul este mai mare tot in momentul pornirii.Plus ca motorul nu functioneaza continuu.Si mai este si enervant.Opresti la semafor,se opreste si motorul.Dar este ceva optional,si trebuie sa platesti pt.el.