Lamborghini Aventador LP700-4 Roadster - primele imagini şi informaţii ale decapotabilei

Publicat luni, 12.11.2012 12:58 de Bogdan Mirică

Lamborghini a dezvăluit astăzi varianta decapotabilă a actualului Aventador. Modelul vine cu un acoperiş detaşabil din fibră de carbon, care cântăreşte doar 5.8 kilograme.

Lamborghini a decis să nu îşi mai ţină fanii cu sufletul la gură. Constructorul din SantAgata Bolognese a dezvelit astăzi noul Aventador LP700-4 Roadster, varianta cu acoperiş rabatabil a supercarului său suprem.

Este a doua declinare a actualului Aventador, după versiunea J, prezentată în primăvara acestui an în cadrul Salonului Auto de la Geneva şi vândută unui colecţionar cu 2.8 milioane de dolari.

Noul Aventador Roadster vine cu un acoperiş detaşabil din fibră de carbon. Marea noutate este că acest accesoriu cântăreşte doar 5.8 kilograme şi poate fi stocat foarte uşor în compartimentul amplasat frontal, sub capotă. Graţie materialului din care este construit, el nu adaugă kilograme în plus supercarului, un amănunt pe care inginerii nu l-ar fi putut trece cu vederea.

Pentru că vorbim de un roadster ce trebuie să respecte normele de siguranţă, Lamborghini a gândit un sistem îmbunătăţit de protecţie a pasagerilor şi a redesenat ultimul rând de montanţi. Nu lipseşte luneta acţionată elecctric şi un deflector.

Partea posterioară rămâne identică cu cea a coupe-ului, motorul fiind acoperit cu aceeaşi carcasă hexagonală care permite ventilaţia. Sub ea se ascunde aceeaşi motorizare regăsită şi pe varianta coupe. Este vorba despre un motor V12 de 6.5 litri, capabil să producă 700 de cai putere. Resursele îi permit să realizeze sprintul de la 0 la 100 de km/h în 3 secunde, cu 0.1 secunde mai lent decât fratele coupe. Viteza maximă ajunge la 350 km/h.

Motorul cu 12 cilindri vine cu o cutie automată cu şapte rapoarte şi este asistată de un sistem de dezactivare a cilindrilor, dublat de un sistem start-stop, ambele cu unicul scop de a reduce consumul şi emisiile de CO2.

Odată cu noul Aventador Roadster, Lamborghini introduce şi o nouă culoare pentru caroserie, botezată ”Light Blue” şi inspirată de o nuanţă mai veche, regăsită în paleta vechiului Lamborghini Miura, în anul 1968.

Pachetul estetic este completat de un set de jante de 20 de inch pe faţă şi 21 de inch pe spate, ambele forjate, din aluminiu, mai uşoare cu 10 kilograme decât cele de pe varianta cu acoperiş fix.

  • automobilen.ro, luni, 12.11.2012 14:34

    Foarte tare masina.

  • zarnesteanu, luni, 12.11.2012 16:47

    Un diamant slefuit la perfectiune.