Jeep Wrangler reîncărcat: simbolul off-road american revine într-o generație nouă și mult mai tehnologizată
Jeep a dezvăluit la Salonul Auto de la Los Angeles noua generație Jeep Wrangler. Unul dintre cele mai capabile modele off-road ale lumii primește o mulțime de sisteme tehnologice de ultimă oră, un interior nou și "dedesubturi" tehnice demne de un off-roader pur-sânge.
Vești bune pentru iubitorii off-road-ului. Într-o lume auto din ce în ce mai aplecată spre asfalt, în care multe dintre SUV-uri sunt vândute fără a dispune măcar de opțiunea unui sistem de tracțiune integrală, Jeep prezintă astăzi noua generație Wrangler, cel mai capabil model în teren accidentat din gama constructorului american. Noua generație a lui Jeep Wrangler își păstrează designul și calitățile care l-au făcut cunoscut, plusând însă la nivel tehnologic, acolo unde modelul mărcii de peste Ocean se aliniază la standardele cerute de clienții mereu conectați ai anului 2017.
Noul Jeep Wrangler: date esențiale
● Așa cum era normal, Noul Wrangler este conservator la nivel de design: modelul american își păstrează designul 100% Jeep, cu grila cu 7 bare verticale flancată de blocuri optice circulare care primesc tehnologie LED și lumini de zi LED în forma unui cerc "desenat" pe perimetrul farurilor. De asemenea, caracterul său dur și concentrat pe off-road rămâne un pilon de bază al designului noului model, cu aripi evazate.
● Spatele lui Wrangler este caracterizat de portiera care se deschide orizontal și de stopurile angulare care beneficiază, de asemenea, de tehnologie LED.
● La nivel de caroserie, noul Wrangler este disponibil în continuare în două variante: cu două sau cu patru uși. Wrangler cu două uși poate fi comandat în variantele Sport, Sport S și Rubicon, în timp ce Wrangler-ul cu patru uși primește un nivel de echipare suplimentar sub Rubicon: Sahara.
● Tehnologizat și pus la curent cu tendințele anului 2017, interiorul continuă să marșeze pe abordare angulară și pe așezarea orizontală a elementelor. Deși primește un ecran central care poate avea diagonala de 5.0, 7.0 sau 8.4 inch și un display încadrat de ceasurile de bord analog, comenzile care acționează principalele funcții ale modelului american rămân analog, cu butoane fizice și cu leviere clasice pentru transmisie, pentru cutia de transfer și pebtru frâna de mână, toate prezente pe consola centrală.
● La nivel tehnologic, Wrangler moștenește de la frații dedicați asfaltului din gama Jeep elemente precum a patra generație a sistemului multimedia Uconnect, care poate găzdui opțiunile de mirroring Apple CarPlay și Android Auto.
● Siguranța nu a fost nici ea uitată, iar Wrangler se aliniază la startul unei noi generații împreună cu un buchet complet de sisteme de siguranță activă și de asistență a șoferului. Jeep susține că modelul american beneficiază de 75 de sisteme și elemente care asigură protecția pasagerilor, implicit monitorizarea unghiului mort, monitorizarea traficului perpendicular la ieșirea cu spatele din parcare și cameră de marșarier cu ghidaj la parcare. În versiunea standard, Wrangler oferă 4 airbag-uri.
● Două motorizări noi: V6 diesel de 3.0 litri (260 CP) și benzină turbo patru cilindri de 2.0 litri (270 CP). Wrangler moștenește de la generația anterioară și motorul V6 Pentastar de 3.6 litri și 285 CP, îmbuntățit pentru noua generație.
● O altă noutate absolută este transmisia automată cu 8 trepte, disponibilă pe toate motorizările și pe ambele variante de caroserie. Standard, modelul american oferă o cutie manuală cu șase trepte.
● La nivel tehnic, Jeep a îmbunătățit masa proprie a lui Wrangler mizând pe materiale ușoare (aluminiu) folosite la panourile de caroserie și balamale, dar și pe soluții cu bare tubulare (goale la interior) pentru barele stabilizatoare, prizele metalice ale motorului și părțile metalice ale direcției.
● Arhitectura body-on-frame este caracteristică modelelor foarte capabile în off-road și este dublată de o suspensie Multilink cu prindere în cinci puncte față și spate. Amortizoarele au fost regândite și reconstruite pentru a oferi un confort superior în conițiile păstrării caracterului mașinii.
● Vor exista două variante ale sistemului de tracțiune integrală: Command-Trac vine cu o cutie de transfer cu un raport 2.72:1, axe solide Dana față și spate și un sistem de tracțiune gândit pentru off-road. Varianta superioară Rock-Trac vine cu diferențiale blocabile electronice față și spate (opțional cu diferențial cu alunecare limitată), axe Dana 44 heavy duty și anvelope de off-road cu diametrul de 33 de inch montate pe jante de 17 inch.
● Unghi de atac: 44 de grade. Unghi de degajare: 37 de grade. Gardă la sol: 28 de centimetri. Înălțimea maximă a vadului de trecere: 76 de centimetri.
● Noul Wrangler va fi construit la aceeași fabrică americană din Toledo, Ohio și va fi disponibil în Europa începând cu primăvara anului 2018. Prețurile nu au fost încă anunțate.
Superb,mai ales rubicon-ul in doua usi! Poate se inspira si cei de la mercedes si nu mai fac noul G foarte disproportionat precum actuala generatie. Cat despre capabilitatile in off-road,nu cred ca Wrangler poate fii intrecut,de niciun offroader de serie.