Jaguar XF Sportbrake - versiunea break a modelului britanic

Publicat miercuri, 29.02.2012 11:15 de Dragoș Băltățeanu

Jaguar lansează la Salonul Auto de la Geneva varianta break a modelului XF. Aceasta poartă numele de Sportbrake şi este cel mai practic Jaguar din gama actuală

După ce primele fotografii neoficiale ajungeau pe internet acum câteva zile, Jaguar a decis să nu mai aştepte Salonul Auto de la Geneva şi a prezentat oficial varianta break a modelului XF. Aceasta se numeşte Jaguar XF Sportbrake şi va ajunge în showroom-uri începând cu luna septembrie a acestui an. 

Jaguar nu este la primul model break. Modelul X-Type a fost cel mai recent Jaguar vândut şi în versiune combi. De ceva vreme acest tip de caroserie lipsea din oferta mărcii britanice şi cum în vestul Europei, breakurile sunt extrem de apreciate, Jaguar a decis să revină cu noul XF Sportbrake.

Acest model devine cel mai practic automobil Jaguar. Portbagajul are un volum de 550 litri. Cu bancheta rabatată, noul XF Sportbrake volumul creşte la 1.675 litri pentru bagaje. Cifra este identică cu cea oferită de modele ca BMW seria 5 Touring sau Audi A6 Avant, dar este cu 275 litri mai mic decât volumul oferit de giganticul Mercedes-Benz E-Klasse break.

Bancheta se poate fracţiona 60/40 prin intermediul unor mânere amplasate în portbagaj. Opţional, hayonul poate fi acţionat electric. Din punct de vedere al designului, noul model este la fel de elegant ca şi surata sa berlină. Ampatamentul este identic pentru ambele variante, dar datorită plafonului mai lung, pasagerii din spate au acum mai mult spaţiu la dispoziţie.

Pentru că acest model este destinat în special Europei, Jaguar va oferi o gamă de motorizări diesel. Varianta de top S, va fi animată de motorul de trei litri V6 turbodiesel de 275 CP. Va exista şi un V6 diesel de 240 CP. iar pentru cei care vor un Jaguar foarte economic va fi disponibil şi un turbodiesel cu patru cilindri de 2.2 litri de 190 CP. Acesta va avea în standard sistem start-stop. Toate modelele vor avea cutie de viteze automată cu opt trepte şi suspensie pneumatică pe puntea spate. Jaguar spune că acest model va fi responsabil pentru aproximativ 20% din vânzările modelului XF.

Anul viitor este posibil ca acest Sportbrake să primească şi o versiune sportivă XF-R. Acesta va avea sub capotă motorul V8 de cinci litri şi 510 CP. Jaguar XF-R va fi disponibil atât cu tracţiune spate cât şi în variantă 4x4. 

Via | Jaguar

  • IAN, miercuri, 29.02.2012 11:30

    din punctul meu de vedere este absolut reusita masina si as putea afirma in dreptul meu, ca-i cel mai fain breack pe care l-am vazut vreodata.e.............de vis atat exterior cat si interior:elegant nesofisticat si cu bun gust.....

  • tzenu_bmw, miercuri, 29.02.2012 12:19
    uau.........

    cat de frumoasa este..........printre cele mai frumoase breakuri....... Audi are concurent serios in sectiunea frumusete si stil......

  • noname00, miercuri, 29.02.2012 13:14

    E-Class Estate are 695 litrii, A6 Avant are 565 litrii si Seria 5 Touring are 560 litrii. Voua cum v-a dat 695-550 = 275? Cu exceptian XF-Estate, datele de mai sus sunt luate de pe whatcar.com, unde se poate face comparatie intre modele. Oricum, nu conteaza dimensiunea exacta a portbagajului asa mult, practic are aceiasi dimensiune ca si A6 si 5er, XF Estate arata foarte bine si cred ca se va vinde destul de bine. Nu stiu cat de fiabile sunt masinile Jaguar, acesta ar fi singurul lor posibil dezavantaj.

  • shtou, miercuri, 29.02.2012 14:40
    wooau

    o vreau.ma sponsorizeaza careva?varianta de 2.2 full o vreau.imi ajunge.