Inginerul-şef al lui Toyota Aygo: "Am dorit un design cât mai expresiv"
Noua generaţie a lui Toyota Aygo prezintă cel mai îndrăzneţ design din cel al tripletei realizate de PSA şi Toyota. Inginerul şef al proiectului Aygo promite mai mult rafinament şi o manevrabilitate de top.
Toyota Aygo a primit la Geneva o nouă generaţie, care promite să-şi surclaseze predecesorul la toate capitolele. Inginerul şef al proiectului Aygo, Kazuhiko Terai, a discutat cu englezii de la Autocar despre schimbările pe care le-a aplicat pentru a îmbunătăţi modelul de oraş al joint-venture-ului realizat de Toyota şi PSA Peugeot-Citroen . Chiar dacă vorbim despre o generaţie nouă, tripleta franco-japoneză păstrează ampatamentul, platforma de bază şi suspensia de la prima generaţie. Caroseria este completă nouă, la fel ca 30% din şasiu, incluzând o punte spate mai fermă, arcuri revizuite, amortizoare noi şi o bară stabilizatoare mai groasă. Structura platformei tehnice este nouă în proporţie de 10 procente. Habitaclul este mai spaţios, oferind mai mult spaţiu atât pe verticală, cât şi pe orizontală şi pe lungime. Portbagajul are şi el un volum mai generos, acesta crescând cu 29 de litri, totalizând 168 de litri.
Toyota Aygo - modelul mini japonez completează a doua generaţie de tripleţi
Spre deosebire de generaţiile precedente ale celor trei modele, inginerii şi designerii s-au concentrat să le diferenţieze cât mai mult fără să ridice costurile la un nivel exorbitant. Cei de la Toyota au insistat pentru un parbriz cât mai înclinat, iar compromisul realizat împreună cu partenerii lor francezi este rezultatul pe care-l vedem cu toţii în imaginile de presă ale celor trei modele. Schimbarea a fost realizată prin mutarea bazei montanţilor frontali, ceea ce a dus la extinderea habitaclului cu nouă milimetri. Cei de la Citroen au plusat pe ideea cu montanţii, vopsind în negru toţi montanţii laterali pentru a da ideea unui ”plafon plutitor”, în timp ce Peugeot a ales cea mai simplă versiune, cu montanţii în culoarea caroseriei şi cel mai puţin accentuat design. Cei de la Toyota stau în tabăra opusă, având un ”x” în partea frontală, disponibil pe mai multe culori (arginitiu, alb, roşu şi negru), disponibil doar ca nuanţă contrastantă faţă de cea a caroseriei.
Toyota continuă să fie cel mai bine vândut constructor auto din lume
În ceea ce priveştte modificările tehnice aplicate lui Aygo, inginerul şef al proiectului spune că s-a concentrat atât pe rafinament, cât şi pe manevrabilitate şi eficienţă. Astfel, noul Aygo cântăreşte între 840 şi 910 kilograme, în funcţie de nivelul de echipare, în timp ce compartimentul motor promite un nivel ridicat de silenţiozitate, fiind echipat cu material antifonant suplimentar. Puntea spate are o bară antiruliu cu doi milimetri mai groasă, menită să crească rezistenţa la ruliul caroseriei şi să reducă subvirarea.
Via Autocar
astia isi dau cu stangu'n dreptu'. Studiile alea de piata care vorbeau de lipsa de imagine (design in speta) a modelelor Toyota nu faceau referire la faptul ca europenii vor niste gargui pe patru roti. Eu ofer tocila, cineva sa vina cu lama sa nu se chinuie prea mult Kazuhiko San cand isi taie ficatu'. Astia n-au invatat ca pachetu' vinde continutu'? PS...dar mai stii? dupa caramidutele alea nemtesti ajunse la n'shpea generatie poate ca japonezii vor vinde bine si ei niste design "expresiv"