Hyundai Ioniq Electric facelift: modelul electric primește un motor de 136 CP și o baterie cu autonomie de aproape 300 de kilometri
Hyundai Ioniq Electric a primit un facelift cu modificări estetice, un motor de 136 de cai putere și o baterie cu 36% mai mare care oferă o autonomie de 294 de kilometri.
La aproape 4 luni după ce a prezentat primele informații și imagini cu Ioniq Hybrid facelift și Ioniq Plug-in Hybrid facelift, Hyundai a dezvăluit joi o serie de fotografii și detalii despre Ioniq Electric facelift.
Versiunea electrică a gamei Ioniq a primit o serie de noutăți de design, printre care se numără modificări la partea frontală, în special la nivelul grilei. De asemenea, barele de protecție față și spate au fost actualizate și oferă o estetică mai dinamică, în timp ce stopurile ies mai ușor în evidență pe timpul nopții.
În plus, jantele de 16 inch au primit îmbunătățiri de design, iar caroseria este disponibilă acum în nouă nuanțe de culori, printre care se numără și patru complet noi în gamă: Fluidic Metal, Electric Shadow, Liquid Sand și Typhoon Silver.
La interior, Ioniq Electric a primit noutățile anunțate deja pe versiunile hibride, inclusiv sistemul de navigație opțional Audio Video Navigation cu diagonala de 10.25 inch, care beneficiază de software de recunoaștere a vocii, update-uri over-the-air și compatibilitate cu Android Auto și Apple CarPlay.
Standard, Ioniq Electric are însă un ecran LCD cu diagonala de 7 inch, care a fost de asemenea îmbunătățit. Nu lipsesc noutăți nici la nivelul tapițeriei din piele pentru scaune, care poate fi comandată inclusiv în culoarea Electric Shadow, disponibilă doar pe versiunea electrică.
Din punct de vedere tehnic, Ioniq Electric este echipat cu un motor electric de 100k W (136 CPS), mai puternic decât cel de 88 kW (120 CP) disponibil pe varianta ante-facelift, în timp ce cuplul maxim a rămas neschimbat la 295 Nm.
Printre modurile se rulare și-a făcut apariția și Eco+, prin care consumul de energie este redus, iar acesta se adaugă celorlalte trei moduri de condus, și anume Eco, Comfort și Sport.
De asemenea, capacitatea bateriei a crescut de la 28 kWh la 38.3 kWh și oferă o autonomie de 294 de kilometri conform standardului WLTP, în condițiile în care versiunea ante-facelift era echipată cu un acumulator de 28 kWh cu o autonomie de 280 de kilometri calculată conform vechiului standard NEDC.
Practic, capacitatea bateriei este acum cu 36% mai mare. Producătorul menționează că încărcarea bateriei până la 80% din capacitate durează 54 de minute atunci când este folosită o stație de încărcare rapidă de 100 kW.
Pentru a simplifica procesul de încărcare, Hyundai oferă aplicația Blue Link pentru smartphone-uri, care permite atât pornirea și oprirea mașini, cât și vizualizarea rapidă a informațiilor cu privire la gradul de încărcare al bateriei pentru a putea programa din timp sesiunea de încărcare.
Opțional, clienții primesc și hărțile de navigație Live Services cu utilizare gratuită timp de 5 ani.
Printre sistemele de siguranță integrate standard în noul Ioniq Electric se numără Front Collision Warning, Driver Attention Warning sau Avoidance Assist cu funcție pentru detectarea pietonilor și cicliștilor, dar și Lane Keeping Assist și High Beam Assist.
În schimb, sistemele Lane Following Assist, Intelligent Speed Limit Warning, Smart Cruise Control cu Stop&Go, Leading Vehicle Departure Alert, Blind-Spot Collision Warning sau Rear Cross-Traffic Collision Warning.
Hyundai Ioniq Electric va fi disponibil pe piața europeană începând din luna septembrie.
Via Hyundai
Cred ca Ioniq facelift va mai mai primi ceva.. vreo 5k de euroi la pret.. peste 2-3 ani cand va fi disponibil. Incep sa ma plictisesc de toate aceste gogosi auto.