Honda HR-V, cel mai nou pariu al mărcii nipone, îşi prezintă motorizările: 1.6 diesel de 120 CP şi 1.5 benzină de 130 CP
Honda ne oferă noi detalii legate de noul HR-V, SUV-ul de oraş pe care niponii îl scot pe piaţă în cursul verii anului 2015.
Cel mai nou venit în segmentul SUV-urilor de oraş, Honda HR-V, îşi aşteaptă lansarea europeană, care va avea loc în această vară. Până atunci, însă, constructorul japonez a publicat primele detalii legate de motorizările care vor fi disponibile pe modelul care va avea rolul de a se lupta pe o piaţă din ce în ce mai aglomerată cu modele precum Renault Captur, Nissan Juke, Peugeot 2008 sau Opel Mokka.
Conform informaţiilor oferite de Honda, noul HR-V va avea la dispoziţie două motorizări, una diesel şi una pe benzină, concepute astfel încât să le ofere doritorilor atât cifre bune la nivel de economie de carburant, cât şi performanţe bune în raport cu segmentul.
Primul dintre aceste motoare este noul diesel i-DTEC de 1.6 litri pe care Honda începe să-l împrăştie în toată gama după debutul iniţial pe Civic. Astfel, după ce l-am văzut şi în oferta noului CR-V, îl vom putea comanda şi pe fratele mai mic HR-V. În combinaţie cu o cutie manuală cu şase trepte, singura disponibilă pe această motorizare, unitatea care dezvoltă 120 CP reuşeşte un consum mediu mixt de 4.0 litri/100 km, cu emisii de CO2 cifrate la 102 grame CO2/km. Datele oficiale transmise de niponi arată că acceleraţia 0-100 km/h are loc în 10.1 secunde.
În privinţa motorului pe benzină, un 1.5 litri i-VTEC de 130 CP, consumul mediu mixt ajunge la 5.6 litri/100 km atunci când acesta este cuplat unei cutii manuale cu şase rapoarte. Honda pune la dispoziţia celor interesaţi şi o transmisie CVT pe această motorizare, ansamblul motor-cutie CVT reducând consumul până la 5.2 litri/100 km. Acceleraţia 0-100 km/h are loc în 10.3 secunde (cu transmisie manuală) sau în 10.9 secunde (cu transmisie CVT).
via Honda
Un model interesant si de buna calitate. Insa acceleratia mi se pare ''un pic'' cam anesteziata, daca ne raportam la puterea masinii ( 130 cp ) . Concurentii japonezi scot rezultate mai bune chiar si cu aspirate. Totusi 10,3 sec ? Un 8-8,5 era mai aproape de adevar. Hyundai Elantra o masina mai grea si cu 1.6 GDI 132 cp, scoate cam acelasi timp. Care-i miza ? Downsizing ? Eu zic ca e marketing toata ziua cu ''pipetarele'' astea. In rest, modelul in sine e de 10+ exterior-interior, cine s-a urcat in Honda stie asta, dar as fi preferat sa ofere macar 2.0 I-VTEC de 156 cp sau 1.8 I-VTEC de 142 CP .Cu siguranta acceleratia ar fi fost mult mai rapida, neavand turbina, care nu face decat sa-i taie din performante la plecare ( lag-ul e pacatos ).