Ford Mondeo - primele imagini ale noii generaţii pentru Europa

Publicat joi, 06.09.2012 11:39 de Sebastian Toma

Ford a prezentat primele imagini ale noii generaţii Mondeo, în versiunile berlină şi Wagon. Modelul va fi echipat cu motorul 1.0 EcoBoost de 125 CP.

Ford a prezentat primele imagini oficiale ale noii generaţii Mondeo. Modelul nu va fi gata la timp pentru debutul de la Paris, dar oficialii mărcii americane au anunţat informaţii suplimentare despre acesta. Modelul de clasă medie va primi motorul 1.0 EcoBoost. Mondeo este cel mai voluminos model animat de unitatea cu trei cilindri în linie realizată de Ford şi premiată cu distincţia "International Engine of The Year 2012". Propulsorul 1.0 EcoBoost înlocuieşte motorul 1.6 aspirat de 120 CP oferit în gama Mondeo. Pe lângă puterea şi cuplul suplimentar, unitatea are emsii de CO2 mai mici, cu 26 de grame pe kilometru în minus, alături de un consum de carburant mai mic.

Noua generaţie a lui Ford Mondeo are o lungime de 4.869 milimetri, în timp ce păstrează ampatamentul de 2.850 milimetri. Noul Mondeo poartă denumirea internă "CD391" şi este construit pe o versiune actualizată a platformei folosită de actuala generaţie. Cei de la Ford au operat o modificare semnificativă la nivelul suspensiei spate, care primeşte o punte spate Integral-link, care înlocuieşte suspensia multi-link folosită de actualul model. Mondeo va primi şi o nouă servodirecţie electromecanică, menită să reducă consumul de carburant şi să ofere un nivel superior de manevrabilitate.

Gama de motorizări a lui Ford Mondeo va include în continuare unităţi TDCI de 1.6 şi 2.0 litri, în timp ce gama de propulsoare otto va fi compusă doar din motoare EcoBoost, urmând să fie oferite unităţi de 1.6 şi 2.0 litri. Cea mai puternică versiune, un 2.0 EcoBoost, va dezvolta 240 CP. Primele informaţii sugerează şi o versiune hibridă, echipată cu un motor 2.0 EcoBoost de 185 CP, care va fi lansată în 2015. În ceea ce priveşte transmisiile, Mondeo va avea fie manuale cu şase trepte, fie unităţi PowerShift cu două ambreiaje.

“Tehnologiile de astăzi le oferă clienţilor mai mult din mai puţin. Afirmaţia e valabilă atât pentru motoare, cât şi pentru computere sau smartphone-uri, iar noul Mondeo 1.0 EcoBoost livrează tehnologie de top care le oferă clienţilor benficii tangibile”, a declarat Barb Samardzich, vicepreşedinte al departamentului de dezvoltare produs de la Ford of Europe.

Unitatea 1.0 EcoBoost are o putere maximă de 125 CP atinsă la 6.000 rpm şi un cuplu maxim de 170 Nm oferit la 1.800 rpm. În regim de overboost, motoarul poate oferi 200 Nm încă de la 1.450 rpm. Emisiile de CO2 ale acestui propulsor sunt mai mici de 130 de grame pe kilometru chiar şi atunci când îl echipează pe Mondeo, spun oficialii Ford. Pentru moment, datele privind acceleraţia 0-100 km/h, viteza maximă şi consumul mediu nu au fost publicate.

Via Ford

  • slVW_83, joi, 06.09.2012 12:21

    Penibili masonii astia de la Ford! Cum sa pui un motoras de drujba pe o caroserie atat de mare, pe un sasiu atat de greu! Astept cu interes acest motoras pe Ranger......poate-l duc si la Dakar, asa pentru marketing destept!

  • je_, joi, 06.09.2012 12:26

    @slVW_83 sa inteleg ca 1,4 TSI 122cp de pe Passat e de vis,doar astia dom'le de la Ford "e" niste escroci....

  • MihaiIv, joi, 06.09.2012 12:30

    Parerea me e ca este prea mic pentru aceasta caroserie, or vrea ei scaderea consumului si al noxelor, dar ce este mic - mic ramane...

  • iuli, joi, 06.09.2012 12:34

    @ je_ Prietene, la VW are cilindree 1.4! Asta e de 1 L. wtf!! revinoti. Nu se rezuma tot la CP.. e o chestie de cuplu, cilindree, performante in sarcina. Cam cat crezi ca consuma un motor de 1 L pe o masina de... 1500 kg, care mai vine si incarcata cu 4 oameni plus portbagaj plin? ce zici de vreo... 7,5-8 l / 100?? Pe putin...

  • je_, joi, 06.09.2012 12:42

    @iuli n-ai inteles nimic.ai tras niste concluzii gresite despre ce am zis eu.si sunt de aceeasi parere cu tine legat de acest motor,dar nici cel de 1,4 nu e superior.dar din moment ce pun asemenea motoare pe caroserii asa mari,inseamna ca au si cerere,doar nu le pun ei degeaba...si ce ti se pare asa iesit din comun la un consum de 8% pt o masina mid size class?

  • unckle, joi, 06.09.2012 12:46

    @Je_ cred ca se referea la un 8% in afara orasului, pentru ca in oras va consuma mai mult (in conditii normale, nu in "teste")

  • je_, joi, 06.09.2012 12:53

    posibil,eu ma gandeam la mixt hai totusi sa asteptam niste cifre officiale si mai apoi testate,decat sa ne lansam in niste discutii contradictorii fara rost.focusul cu acelasi motor are un consum urban declarat de 6,3%.probabil mondeo va avea undeva la 7,5-8%,si real undeva peste 10-11%.

  • zuzu, joi, 06.09.2012 13:09

    viitorul mondeo arata BESTIAL si cred ca va avea un cuvant greu in clasa ei....cat despre motorul de 1l si 125 cp, stati linistiti, au facut ei mii de teste, si nu cred ca e nepotrivit. Oricum, felicitari, abia astept sa-l vad live.

  • slVW_83, joi, 06.09.2012 13:11

    @je Am condus un 1.4 TSI pe un Leon, al fratelui meu. Crede-ma ca poate mult motorul in cauza, spulbera un 320D fara probleme. Pe Passat se misca putin mai lent din cauza greutatii mai mari la care este supus insa nu da senzatia de submotorizare.

  • je_, joi, 06.09.2012 13:20

    @slVW_83 Te cred,pe un leon/golf sigur se misca foarte bine.Dar nu cred ca spulbera un 320d.Depinde la care 320d te referi,ma gandesc ca la e46,pt ca e90 are 177cp si de f30 nu mai vorbim...oricum,comparam mere cu pere...

  • dan_grc, joi, 06.09.2012 13:28

    Interiorul este high-tech, exteriorul arata bine, cu tot cu grila de Aston, dar ce nu-mi place este faptul ca e prea mare pt clasa medie, e imensa chiar, din profil este mai lunga decat multe modele de la clasa mare, cel putin asa pare. Despre motorizare, poate ca stiu ei mai bine cum se misca pe aceasta masina, dar gandul ca o masina f mare are motor de un litru poate sa te sperie:)

  • je_, joi, 06.09.2012 13:37

    @dan_grc cred ca e o chestie psihologica totusi,suntem obisnuiti ca numai din motoare mari sa iasa performante dinamice decente(mai putin motosport).dar lucrurile se mai schimba,motoarele mici arat din ce in ce mai bine,cel putin pe hartie :)

  • stoiaian, joi, 06.09.2012 13:40

    Interesant modelul, interesant motorul, iar parerea mea este ca cel mai important lucru nu este cilindreea motorului ci putere si cuplul lui. La fel si la barbati sunt destule piticani care dau pe spate o armata de femei.Adica omul mic cu trompa mare. :))) Scuzati comparatia mea dar vreau sa mai descretesc fruntile unora de aici.

  • arc@slv83, joi, 06.09.2012 13:56

    wow....cat de inteligent e slv83....Ma rog in momentul cand iti pui Vw in numele tau e clar ca nu poti fi echidistant. 1.4 turbo/ aprox200Nm benzina spulbera 2.0 turbo/aprox 300Mn motorina. :))))) Multi.....pe lumea asta. Frate exista niste legi ale fizicii de care oricat de buna ar fi masina nu poti sa le ignori. Si vorbesc in cunostina de cauza....am Bravo 1.4 150cai 200nm ....Merge super masina dar se simte ca cei 150 de cai sunt scosi din 1.4. Spun ca am mers cu dieseluri similare si e alta mancare de peste. Multi o ard si vorbesc de cai dar nimeni nu vorbeste de cuplul motor care e si el destul de important la o masina Si referitor la Mondeo, se va vinde 1.0 la fel cum s-a vandut si 1.6 benzina pe care il inlocuieste. Adica mai deloc. Majoritatea au cumparat motoare de 1.8 si 2 litri. Asta e asa ca sa nu zica faptul ca nu au un entry level care sa coboare pretul masinii.

  • Ford, joi, 06.09.2012 14:09

    Focus cu motorul de 1.0 litru 125 CP are consum scazut numai pana la o anumita viteza de deplasare. (100-110 km/h). Daca mergi pe autostrada cu 130-140 treci lejer de 10%. Motorul mic este pentru oras. Cine merge mai mult pe afara o sa consume cam multa benzina

  • dman, joi, 06.09.2012 15:08

    @arc am impresia ca nu prea stii diferenta intre putere si cuplu. Am si eu o intrebare, cat e cuplul motorului "2.0 turbo/aprox 300Mn" la, sa zicem, 5500 rpm? Daca vrei pot sa-ti demonstrez ca un motor diesel si un motor pe benzina de aceeasi putere au cuplul identic. Acei 300 Nm sunt cuplul MAXIM. Deci mi se pare normal sa compari valoara medie a cuplului pe toata plaja de turatie a motorului si nu doar in punctul convenabil dieselului. In alte ordine de idei, observ o gramada de priceputi care isi dau cu parerea ca 1.0 este prea mic. Sunt curios cata educatie inginereasca au, si ce calcule matematice au facut ei in urma carora a rezultat ca motorul e prea mic, sau ca e nefiabil ca e prea mic etc... Daca motorul avea 2.0l, aceeasi putere si cuplul dozat identic, nu mai era prea mic?

  • Gorsky, joi, 06.09.2012 15:12

    Fata e de Aston Martin

  • razvan, joi, 06.09.2012 15:45

    Nu este singurul motor disponibil cel de 1.0 .`Pilotii` au posibilitatea sa-si configureze masina cu motorul de 2.0

  • mda, joi, 06.09.2012 15:47

    Toti producatorii dau cuplul motor, dar nimeni nu se oboseste sa calculeze cuplul la roata. Un diesel cu 400 Nm cuplu accelereaza mai repede decat un 2.2 benzina aspirat cu 190 Nm? Nu! Sunt destul de mari sansele chair sa piarda la acceleratie!

  • BBR91, joi, 06.09.2012 17:14

    E populat site-ul acesta numai de ingineri auto si proiectanti de motoare. Pe langa faptul ca motorizarea 1.0 Ecoboost nu este singura oferita pe aceasta masina, exista posibilitatea ca cel mai vechi constructor de masini din lume sa stie putin mai multe despre motoare auto si cum se comporta ele pe masina decat cei care-si arunca parerile pe aici. Daca aceasta motorizare este in oferta, inseamna ca exista o piata pentru aceasta masina cu acest motor, pentru ca, surpriza! Lumea este mai mare decat Romania. Trecand peste asta, masina se prezinta superb. Arata modern, se incadreaza in filosofia de design Kinetic a celor de la Ford si desi pare ca imprumuta elemente de la alte masini, totusi seamana mult cu actuala generatie de Mondeo. Si interiorul mi se pare excelent, cum este si cel al actualei generatii. Dupa parerea mea, Mondeo si Accord sunt cele mai bune optiuni in acest segment, Passat, alegerea populara, mi se pare penibil in comparatie cu concurenta. Motorul 2.0 TDCi pe Mondeo mi se pare alegerea ideala.

  • Sharks, joi, 06.09.2012 17:20

    Mda, ia loc. Eventual pe jos, ca e proaspat maturat. Accelerarea de care tu vorbesti se face pe o unitate de timp sau spatiu. Vorbim deci de secunde sau metri. Si acolo pierzi. Daca vorbim de acceleratie de la 0 la infinit, ai dreptate. La infinit...

  • ANDY.S, joi, 06.09.2012 17:36

    SUPER TAREEEEE

  • Hot Weels, joi, 06.09.2012 17:52

    Fara indoiala este cea mai reusita masina din acest segment. Masina asta tinde foarte mult spre clasa PREMIUM! Felicitari,Ford!

  • arc@dman, joi, 06.09.2012 18:15

    Omule, daca nu stii nu vorbi. Intradevar nu am precizat, dar in discutie, cum probabil multi si-au dat seama, este vorba de motoare turbo. Nu prea poti sa scoti 200Nm din un motor aspirat pe benzina. atat cuplul motor. Toate motoarele turbo obtin cuplul maxim pana in 2000rpm (depinde de producator), la fel cu e si cazul motorului de 1.0 de la Ford. Comentariul meu era un raspuns la comparatia facuta sw slv83. Se pare ca in viata reala nu vom intalni pe acelasi tip de masini motoare diesel si benzina cu aceleasi caracteristici.

  • zarnesteanu, joi, 06.09.2012 19:25

    O masina foarte reusita din punct de vedere estetic. Interiorul este deasemenea foarte bun pentru segmentul in care joaca. Daca vin cu preturi decene in Europa, or sa aiba succes. Un diesel mi se pare ideal pentru economia de combustibil. Cine vrea performanta si rafinament merge pe EcoBoost-ul de 2 lintri.

  • RICA, joi, 06.09.2012 19:29

    plange passat'u

  • LaCrosse, joi, 06.09.2012 23:29

    @RICA Plang cam toate modelele concurente,nu doar Passatul. Ford si-a facut lectiile si a scos o masina superba din toate punctele de vedere. Cei care se indoiesc de performantele motorului de 1.0 litru,pot opta pt un propulsor mai puternic,gama EcoBoost este excelenta.

  • baston, vineri, 07.09.2012 00:22

    passatul el deja prea fumat...eu am motorul de 2l TDCI...160 cp...si modelulu actual avand de asemenea un gabarit.... destul de luat in seama...motorul reuseste sa lase senzatia ca masina ...este duficient de vioaie...dci un motor asemanator sar potrivi destul de bine si pe noul Mondeo

  • GTS, vineri, 07.09.2012 00:34

    arata bine...totusi nu pot sa nu remarc asemanarea izbitoare a profilului cu jaguar xf ...izbitoare ...in rest interior de nota 10 si inca un minus stergatorului spate vertical ..aceeasi greseala ca la insignia ...vectra gts il avea culcat si nici nu se observa ...insignia il are "sculat" si se potriveste ca nuca-n perete :D..

  • toxic, vineri, 07.09.2012 01:01

    Grila de Aston Martin si faruri de Evo, nice!

  • suporter, vineri, 07.09.2012 09:06

    Nu am nicio problema cu ford, care dupa parerea mea este una din cele mai bune alegeri din segment dar cand ii vad pe unii pe aici ca au facut ei mii de teste cu motorul asta etc...haideti domnilor sa fim seriosi. Pun pariu ca multi ati avut occazia sa conduceti masini submotorizate.Ford nu e primul si nici ultimul constructor care va forta un entry level...(primul care-mi vine in minte e superb cu 1.2)

  • flo, vineri, 07.09.2012 10:48

    Ford alaturi de GM (prin opel) & HY-Kia au facut cele mai mari progrese in industria auto in ultimii 3-4 ani, atat la desing cat si la partea tehnica.

  • vlad, vineri, 07.09.2012 10:49

    In sfarsit volan sport pe Mondeo, dar ergonomia butoanelor e jalnica. Cine spune de Passat ca "plange" sau alte ineptii, n are habar de piata auto. Ford Europa va avea anul acesta pierderi uriase, ar fi bine sa reuseasca redresarea cu noile modele. Cu siguranta nu va domina clasa la vanzari, dar macar sa si revina si ei. E putin si spre binele nostru.

  • Sylv, vineri, 07.09.2012 14:48

    pierderi uriase? am vazut un top al masinilor vandute si atat Focus cat si Fiesta erau sus in top. Ba daca nu ma insel, Focus parca a reusit sa detroneze Golf in cls compacta...

  • Ford, vineri, 07.09.2012 16:04

    @Sylv Nu te inseli,in prezent Focus este cea mai vanduta masina din lume. Ford va aduce in Europa si superbul Mustang si suv-ul Edge.

  • LauCalin, duminică, 09.09.2012 21:11

    Atatat timp cat cifrele arata ca se comporta ca un motor mai mare aspirat si in plus, la drum motorul se simte ca unul mai mare nu vad care e problema. Din cate stiu motorul asta e unul apreciat. Si oricum, faptul ca are 1000 cmc este o chestie mai mult psihologica. Ganditi-va ca VW supraalimenteaza diesel-uri de vreo 20 de ani si nimeni nu zice nimic. 1.9 diesel era de la 68 CP (SDI) pana la 131 CP. Si mergea bine indiferent de putere. La fel TSI-urile si TFSI-urile lui VAG sunt considerante motoare reusite. Am condus 1.4 TSI 120 CP iar la drum foarte greu iti dai seama ca este un motor turbo.Dar cred ca nu toata lumea poate observa asta (se simte f putin un gol de turbo la o apasare puternica a acceleratiei).

  • Ford, sâmbătă, 03.05.2014 23:51

    Hai sa fim serioso si sa lasam vrajeala la oparte in a compara un ford cu un bmw,mercedes,audi etc findca Ford Mondeo este excelent la clasa lux dar in cea dinamicii inceia ce priveste o comparatie nu prea are concurenti care sai acopere faima