Ford Fiesta facelift costă 11.400 de euro în România

Publicat vineri, 18.01.2013 15:23 de Bogdan Mirică

Ford a lansat în România noul Fiesta facelift, model introdus în cadrul Salonului Auto de la Paris. Hatchback-ul americanilor pleacă de la 11.400 de euro pe piaţa autohtonă.

Lansat în premieră mondială în cadrul Salonul Auto de la Paris, noul Ford Fiesta facelift ajunge şi pe piaţa din România. Modelul sub-compact pleacă de la 11.400 de euro cu TVA pentru varianta cu trei uşi. Cei care vor cinci uşi trebuie să înceapă socotelile de la 11.900 de euro.

Modelul americanilor vine cu o nouă faţă, inspirată de noua filosofie de design a brandului, dar şi cu un arsenal tehnologic de ultimă generaţie.

Blocurile optice faţă sunt acum mai alungite, dar cu un look ceva mai discret. Cum era de aşteptat, blocurile optice vor primi şi lumini LED, o baghetă discretă urmând să individualizeze mult mai bine pe şosea modelul americanilor. Nu în ultimul rând, faceliftul aduce cu sine, la nivel exterior, o capotă remodelată şi un design nou al jantelor.

Pentru interior, Ford a vrut să îmbunătăţească ergonomia. Constructorul a repoziţionat comenzile geamurilor şi oglinzilor electrice pe uşa şoferului, pentru a uşura accesul. Mai mult, designul volanului, culorile instrumentelor de bord şi zona climatizării automate au fost şi ele modificate. Materialele sunt şi ele superioare din punct de vedere calitativ.

Una dintre noile tehnologii introduse odată cu faeliftul este celebrul sistem SYNC, care îți permite să controlezi muzica, să efectuezi şi să preiei apeluri de pe telefonul mobil, utilizând comenzi vocale. Pe lângă citirea cu voce tare a mesajelor text, această tehnologie poate să redea melodii de pe un dispozitiv USB, MP3 sau telefon mobil cu ajutorul Bluetooth.

Alături de SYNC, Ford oferă şi sistemul My Key, recomandat părinţilor care împrumută maşina copiilor mai puţin experimentaţi. Tehnologia îți permite să restricţionezi o serie de funcţii ale noului Fiesta. Poţi seta limita maximă de viteză, poţi seta un semnal care să atragă atenţia asupra purtării centurii de siguranţă şi poți chiar controla volumul sistemului audio.

Principala noutate de sub capotă este motorul pe benzină de un litru, cu 3 cilindri, care dezvoltă 80 CP. El oferă puterea unui motor convenţional aspirat de 1.6 litri, însă utilizează cu 21% mai puţin combustibil.

FORD FIESTA FACELIFT vs. CONCURENŢA DIRECTĂ

MODEL/VERSIUNE

PUTERE
(CP) 

CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
Ford Fiesta
1.0 Ecoboost 80 CP Trend
80 4.3 14.9 12.400
Chevrolet Aveo
1.2 85 CP LS
85 5.5 13.4 11.400
Renault Clio
0.9 TCe 90 CP Expression
90 4.5 12.2 12.400
Hyundai i20 facelift
1.2 85 CP Comfort
85 4.9 12.7 12.590
Seat Ibiza
1.4 85 CP Reference
85 5.9 11.8 11.333
Opel Corsa
1.2 85 CP Selection
85 5.5 13.6 11.460
Citroen C3
1.2 VTI 82 CP Seduction
82 4.5 12.3 12.615
Peugeot 208
1.2 VTI 82 CP Access
82 4.5 12.2 11.632
Mazda2
1.3 84 CP TE
84 5.1 13.6 13.130
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 
  • NOT, vineri, 18.01.2013 16:07

    arata anemic si e cel mai slab motor , nu merita nici 10.000

  • schmoost, vineri, 18.01.2013 16:18

    ma abtin sa comentez ideea ca mai exista motoare aspirate de 1.6 si 80 cai

  • mog, vineri, 18.01.2013 17:39

    culmea schmoost, chiar Ford avea unul :) http://www.automarket.ro/masini-noi/ford/focus-16-ti-vct-85cp-trend-100878/specificatii.html

  • schmoost, vineri, 18.01.2013 18:25

    eu cred ca cele 85 unitati de masura din fisa tehnica , nu sant cai ci kw.....si rezulta exact motorul de 85 kw / 115 cp vct de pe focus 2

  • andrei, vineri, 18.01.2013 18:28

    culmea e ca principalii concurenti o cam bat si la pret si la sprint

  • ION, vineri, 18.01.2013 20:37

    E O GRESEALA DE TIPAR AU GRESIT 0 CU 6 IN TABELU DE MAI JOS SE VEDE CLAR CA E MOTORU DE 1.0 L SI NU DE 1.6 L

  • Razvan, vineri, 18.01.2013 20:42

    schmoost, crezi prost. Pana de curand a existat in oferta Ford motorul 1.6 Ti-VCT 85 CP - benzina. Acum a fost inlocuit de motorul 1.0 EcoBoost. Toate masinile noi au trepte lungi si sunt setate pentru un consum cat mai mic. Cine vrea masina mai puternica isi ia motorul 1.0 EcoBoost de 100 sau 125 CP. Parerea mea e ca Fiesta e cea mai misto masina la clasa mica. Si la vanzari e pe primul loc in Europa.

  • LUCCI, vineri, 18.01.2013 22:45

    Polo de ce nu e in topul comparativ,ca doar e sub Mazda 2 la pret....

  • LUCCI, vineri, 18.01.2013 22:48

    LA ,,FOAMETEA,, AUTO DIN ZIUA DE AZI, 11400 EURO PT. UN ENTRYLEVEL LA CLASA MICA MI SE PARE EXTREM DE MULT. EXAGERAT!!! NU O SA MAI SPUN CA LA BANII ASTIA CHIAR AI CE LUA DE LA ALTE CLASE.

  • ven, sâmbătă, 19.01.2013 01:28

    @Razvan:noul Clio e mult peste Fiesta facelift,poate chiar si 208.Fiesta slab la dotari fata de Clio si f. scump.

  • Andrei, sâmbătă, 19.01.2013 10:09

    Motorul nu e Ecoboost (turbo) ci aspirat. Si il va inlocui pe cel de 1.6 TI-VCT de 85 CP care a iesit din productie. @ven: la ce te referi ca e mai slaba Fiesta fata de Clio? Fiesta are in standard 9 airbag-uri (fata, laterale, cortina si genunchi sofer), ESP, controlul tractiunii, Hill Assist si inca multe alte dotari pe partea de siguranta. Plus 5 stele la Euroncap. Iar la pretul final, daca stii sa negociezi, s-ar putea sa obtii un pret mai bun decat la Clio.

  • taz, sâmbătă, 19.01.2013 16:57

    @Andrei: Fiesta mai are doua airbaguri si la scoala de fete, ca sa fie in total 9.

  • kim_vl, sâmbătă, 19.01.2013 22:06

    @Andrei Si Clio are in standard cam tot ce ai scris tu acolo (exceptie airbag genunchi) plus alte chestii ca: USB+bluetooth, faruri de zi cu LED, proiectoare ceata, roata rezerva normala, cruise control, card acces etc. De fapt, daca te apuci sa studiezi si sa configurezi vei vedea ca prima (Authentique) din cele 3 versiuni de noul Clio echivaleaza cu ce-a de-a doua (Titanium) din doua versiuni de Fiesta facelift. Vezi ce inseamna asta in preturi (la motorizari asemanatoare).

  • kim_vl, sâmbătă, 19.01.2013 22:09

    Mie imi plac atat Clio cat si Fiesta. De aceea am asteptat sa vad preturile si dotarile la Fiesta facelift in Romania si, vazandu-le, m-am hotarat sa raman la Clio. Discount-uri ofera toti, depinde de cat de bun negociator esti.

  • Marian, duminică, 20.01.2013 16:04

    Eu din tot tabelul de mai sus cel mai tare ma minunez de acel i20. Coreeni aia au pus tot ce au mai bun in modelul ala sau sunt loviti la cap? In ultima vreme cred ca s-au cam defectat si vad lumea cam ciudat prin ochii aia mici si oblici.

  • Adi, duminică, 20.01.2013 22:57

    Am configurat din curiozitate un Clio in varianta de top cu motorizare Tce de 90 Cp. Pretul: 14.270 euro! Wtf? Cumparati-va voi Renault daca vreti sa vedeti ce inseamna devalorizare.

  • Adi, duminică, 20.01.2013 23:06

    Am configurat si Fiesta- cu motorul de 96 Cp e cu vreo 2000 de euro mai scump la dotari echivalente cu Clio. Se cam arunca al pret importatorii nostri, nu gluma!

  • Pana, luni, 21.01.2013 09:56

    Domnilor, preturile despre care vorbiti voi sunt preturi de lista pe care le practica importatorii. Dar mereu fiecare dealer are ofertele proprii, mai vii tu eventual cu 3 tichete, plus inca o mica negociere daca se poate sau o dotare, doua in plus si vorbim de cu totul alt pret, cu cateva mii de euro bune mai mic. Ca idee, pretul de lista al unui Renault Fluence de baza e undeva in jur de 15000 de euro. Ia mergeti la orice dealer si vedeti cat cere pe el defapt.

  • marius, luni, 21.01.2013 11:15

    Cu 11500 euro iti iei Sandero cu motor 1,5 dci 90. Nu sariti pe mine sa-mi explicati cate minunatii are Fiesta fata de Sandero pentru ca stiu. Dar decat lesinatura aia de motor in trei pistoane......

  • cmg_george, luni, 21.01.2013 13:45

    Puteti pune in lista aia si Kia Rio http://www.automarket.ro/masini-noi/kia/rio-12-gsl-base-101205/specificatii.html 10.097... http://www.automarket.ro/test-drive/kia-rio-14-42251.html