Ford extinde data de implementare a proiectului Craiova până la sfârşitul anului
Ford a semnat un act adiţional în contractul de privatizare al fabricii de automobile din Craiova. Acesta extinde perioada de implementare a proiectului până la 31 decembrie 2012.
Ford şi Autoritatea Română pentru Valorificarea Activelor Statului au semnat actul adiţional la contractul pentru privatizarea Automobile Craiova. Iniţial, acest acord a fost încheiat în 2007, dar actul adiţional prevede o perioadă de implementare extinsă, până la 31 decembrie 2012. Cei de la Ford spun că modificările implică şi o serie de actualizări ale contractului iniţial, menite să reflecte situaţia afacerilor în perioada actuală, cu precădere în ceea ce priveşte ajutorul de stat redional.
Noile revizuiri sunt în linie cu planul de afaceri pentru unitatea de producţie de la Craiova, luând în considerare mediul economic plin de provocări pentru industria auto europeană. Investiţia Ford la uzina din Craiova este de peste 675 de milioane de euro şi are scopul de a crea o unitate de producţie modernă şi competitivă la nivel global, atât pentru vehicule, cât şi pentru motoare. În decursul acestui an, fabrica Ford din Craiova va începe producţia de serie a lui B-Max, alături de producţia motorului EcoBoost de 1.0 litri.
Iniţial, fabrica din Craiova producea modelul utilitar Transit Connect. Producţia a debutat la finele anului 2008, deoarece facilităţile existente trebuiau convertite la utilajele Ford, iar salariaţii trebuiau să fie instruiţi în uzinele Ford din Europa. Cei de la Ford trebuiau să producă 250.000 de unităţi în Craiova până în septembrie 2011, de unde şi necesitatea unui act adiţional la contractul de privatizare. Tranzacţia dintre AVAS şi Ford Motor Company a costat 57 de milioane de euro în 2007. Fabrica Ford din România se mândreşte cu o tehnologie de vopsire ecologică, numită 3WET, care reduce costurile şi durata aferente procesului de vopsire şi aduce în schimb un plus de durabiltiate şi de ecologie.
Via | Ford