Fibră, nu doar masă musculară: Chevrolet Camaro ZL1 este versiunea supersport a muscle car-ului american

Publicat vineri, 18.03.2016 18:01 de Mircea Meşter

Chevrolet a dezvăluit noul Camaro ZL1, cea mai puternică versiune de stradă a actualei generații a modelului american. Avem modificări estetice și tehnice, plus un motor V8 supraalimentat care dezvoltă 640 CP.

Dacă vă numărați printre fanii mărcilor americane clasice, Chevrolet Camaro se află cu siguranță pe un loc de frunte în preferințele dumneavoastră alături de eternul său rival, Ford Mustang. Iar dacă ați fost atras dintotdeauna mai mult de Camaro decât de Mustang, suntem siguri că ați visat mai ales la versiunea ZL1 a muscle car-ului american, echivalentul unei variante supersport a unui model clasic de serie.

Ei bine, Chevrolet tocmai a dezvăluit noul Camaro ZL1, versiunea sportivă a actualei generații a modelului american. Vorbim de un coupe 2+2 care oferă performanțe de vârf și o ținută de drum de excepție, fiind vârful versiunilor de stradă Camaro. Presa americană îl compară, de altfel, cu un Corvette de familie, pentru că are aproximativ același număr de cai, dar dispune de mai multe locuri (cel puțin teoretic) și de un portbagaj mai generos. 

V8, 640 CP

Sub capotă, Camaro ZL1 oferă un V8 supraalimentat de 6.2 litri care dezvoltă 640 CP. Puterea este transmisă roților din spate cu ajutorul unei cutii manuale sau printr-o automată de generație nouă care oferă 10 rapoarte. Chevrolet nu oferă timpii 0-100 km/h sau viteza maximă pe care o poate atinge noul său model.

De notat faptul că, odată cu apariția noii versiuni ZL1, Camaro le oferă clienților îmbunătățiri radicale la nivelul ținutei de drum. Suspensia magnetică, un sistem superior de management al tracțiunii, un difrerențial cu alunecare limitată, un pachet Launch Control și un selector pentru modul dorit de rulare sunt elementele care transformă Camaro ZL1 dintr-un muscle car într-o sportivă autentică. Mai mult, utilizarea unor materiale ultraușoare la construcția elementelor de caroserie face ca masa proprie a mașinii să scadă cu 90 de kilograme față de versiunea Camaro SS, vârful anterior în gamă la capitolul dinamic.

Noutăți estetice

Nici partea estetică nu a fost lăsată deoparte. noul Camaro ZL1 iese în evidență prin spoilerul masiv care încorporează o grilă atipică, în timp ce sigla Chevrolet este acum neagră cu margini aurii. Pe capotă apare o inserție neagră din fibră de carbon care ascunde implicit un aspirator de căldură conceput pentru a elimina din efortul pe care-l face motorul la sarcină ridicată. Celelalte apendice aerodinamice, cum ar fi eleron spate masiv și pragurile de culoare neagră, nu fac decât să anunțe faptul că și interiorul este pregătit pentru spectacol. Aici, Chevrolet le oferă șoferului și pasagerilor scaune Recaro, un sistem care măsoară performanțele mașinii și elemente de gust precum volanul și schimbătorul cutiei manuale cu mâner acoperit cu Alcantara.

  • 4wd, vineri, 18.03.2016 18:11

    Absolut bestial! E una dintre cele mai frumoase masini sport construite vreodata!

  • vianu, vineri, 18.03.2016 18:13

    alcantara pe schimbator ? bine ca are putin metal pe varf....a se utiliza buricul degetului cel mic in rest...un muscle car american care arata oarecum bine

  • woqas, vineri, 18.03.2016 18:14

    absolut superba!fara cuvinta...pe asa ceva as da bani...daca as avea evident.

  • Scorpionul.negru, vineri, 18.03.2016 20:45

    O masina careia ii sta cel mai bine pe soselele interminabile Americane...

  • Sam93, vineri, 18.03.2016 20:50

    Acest Camaro este o intruchipare foarte potrivita a carismei muscle car-urilor americane. Arata ca o masinuta de jucarie cu care se joaca un copil si isi imagineaza tot felul de lucruri traznite. Si exact asta-i esenta muscle car-urilor. Da, sunt infantile, dar in acelasi timp aduc adultilor aceiasi bucurie pe care le-o aduceau jucariile cand erau mici. Si asta iubesc la masinile americane de acest gen. Aduc bucuria pe care o aduc si supercar-urile, dar omului de rand. Si pana la urma asta-i tot ce conteaza. Pentru o persoana normala nu conteaza o jumatate de secunda pana la suta sau cateva mile pe ora la viteza maxima, ci bucuria si placerea pe care masina o aduce proprietarului.

  • nume, vineri, 18.03.2016 21:20

    Nu e Alcantara, e piele intoarsa.

  • @Scorpionul.negru, vineri, 18.03.2016 23:08

    Salut Scorpioane, vad ca iar spui baloane la mese straine ...... tz tz tz copil incapatanat :)))))) .Si care sosele interminabile ? In desenele cu Flinston ?

  • Andy, vineri, 18.03.2016 23:16

    Best muscle in momentul de fata. @Scorpionul Sunt apuse vremurile cand muscle car-urile stiau doar sa accelereze in linie dreapta. Asta se vede in timpii pe circuit pe care-i scot variantele de top prin teste. Plus ca vechea generatie s-a vandut foarte bine si in Europa. Valabil si pentru actualul Mustang care se vinde excelent pana si-n Romania, fiind cea mai vanduta masina sport in 2015.

  • @Scorpionul.frustrat, sâmbătă, 19.03.2016 01:54

    Te invidiez amice chiar.....ai numai ''aprecieri' de la fani :)))))))

  • inexorabil, sâmbătă, 19.03.2016 03:53

    Ȋn general, Chevrolet US impresionează tot mai mult…Câteodată, mă gândesc (oricum, neplăcut de lucid) că, mai devreme sau mai târziu, numărul de mărci ale concernului tot trebuia redus (poate că nici ȋn cazul lui VAG n-ar fi o idee rea, având ȋn vedere situația delicată cu care se confruntă acum) și atunci pe cine să sacrifici? Pe Chevrolet, care a oferit ȋntotdeauna cele mai bune motoare V8, fapt recunoscut de toată lumea care se pricepe la mașini? Pe Buick, marca fondatoare de GM și campioana siguranței și a fiabilității din Grup? Pe Cadillac, “aristocrata” Grupului? Aceasta a fost cumplita neșansă a lui Olds, anume să pară o combinație/un compromis ȋntre cele trei enumerate, adică o marcă fără un statut precis determinabil, ceea ce vremurile (nu neapărat managementul prestat la nivel de corporație) n-au iertat…Cât despre Pontiac, nu mai regret dispariția acestuia, cu excepția modelului Firebird, care – cel puțin ȋn opinia mea – ar fi trebuit să existe și astăzi, mai ales ȋn variantele de performanță, care nu erau cu nimic mai prejos (inclusiv d.p.d.v. estetic) decât bijuteriile sport ale lui Chevy.

  • Scorpionul.negru, sâmbătă, 19.03.2016 10:14

    @@Scorpionul.negru Madalescule ... ciocu mic si joc de glezne ! Pe tine te-au banat astia...e mai grav !

  • nume, sâmbătă, 19.03.2016 12:10

    @inexorabil: Atunci cand spui ca Chevrolet a oferit intotdeauna cele mai bune motoare V8, te referi la cele de pick-up, nu?

  • inexorabil, sâmbătă, 19.03.2016 16:28

    @nume, am avut ȋn vedere familia Chevrolet small-block engine; scuze, mă exprimasem ambiguu, dar rectific acum: cele mai bune motoare V8 din cadrul și din istoria lui GM, fiind folosite și pentru motocicletele companiei Boss Hoss și chiar pentru echiparea unor avioane ușoare!

  • AndreiRN, luni, 21.03.2016 19:28

    Pontiac Firebird a fost 90% Camaro. Motoarele de masini GM si pick up uri sunt aceleasi motoare cu diferente minore de tuning.