Elon Musk (Tesla) atacă Fisker Karma: "O maşină mediocră şi prea scumpă"

Publicat luni, 20.08.2012 18:40 de Mircea Meșter

Războiul declaraţiilor dintre şefii companiilor Tesla şi Fisker continuă în SUA. În ultimul interviu acordat unei publicaţii americane, Elon Musk critică în tremeni duri hibridul Fisker Karma.

Elon Musk, directorul Tesla Motors, a lansat un atac dur la adresa modelului hibrid Fisker Karma. Întrebat de jurnaliştii de la Automobile Magazine ce părere are despre Fisker Karma, Musk nu s-a ascuns după cuvinte şi a atacat în termeni duri modelul de lux dezvoltat de compania condusă de Henrik Fisker: "Karma este un produs mediocru vândut la suprapreţ. Maşina arată foarte mare, dar cu toate acestea nu are portbagaj şi e extrem de înghesuită în interior, mai ales pe locurile din spate".

Vă reamintim că Fisker Karma este un hibrid în serie (de tipul Chevrolet Volt şi Opel Ampera) care foloseşte energia electrică a bateriilor pentru a învârti roţile şi un motor pe benzină ca generator pentru setul de baterii, în timp ce Tesla Model S - văzut de mulţi în mod eronat ca principal rival pentru Karma - este un model 100% electric dezvoltat de compania californiană care mai are în gamă modelul Roadster.

ISTORIA SCANDALULUI TESLA-FISKER

Declaraţiile lui Elon Musk au şi un substrat contextual puternic. Tesla Motors a chemat în 2009 la judecată compania Fisker pentru că aceasta din urmă a început dezvoltarea unui model electric de lux în aceeaşi perioadă în care fusese contractată pentru ajutor la designul lui Tesla Model S. După ce procesul a fost câştigat de Fisker, Elon Musk a rupt contractul cu compania condusă de Henrik Fisker şi l-a contractat pe Franz von Holzhausen, fost la Mazda şi GM, pentru a desena modelul pe care acum îl cunoaştem sub numele Model S. Cu toate acestea, Musk a atacat constant de atunci compania Fisker, declarând că Tesla a plătit o companie care îşi desena practic propria maşină cu banii primiţi.

Nici Henrik Fisker nu a scăpat de tirul lui Elon Musk, americanul declarând că "problema fundamentală în ceea ce-l priveşte pe Henrik Fisker este legată de faptul că acesta crede că motivul pentru care nu avem maşini electrice pe străzi e legat de design. Ei bine, nu acesta este adevăratul motiv, ci vorbim de o problemă fundamentală tehnologică. Doar dezvoltând o maşină care arată ca una electrică nu înseamnă că ai făcut o maşină electrică", spune Elon Musk.

Elon Musk (stânga) şi Henrik Fisker (dreapta), doi dintre cei mai interesanţi oameni din industria auto americană. Foto: WSJ

RECALL PENTRU FISKER KARMA

În altă ordine de idei, compania Fisker a anunţat astăzi un recall voluntar pentru toate exemplarele Karma deja ajunse în garajele clienţilor. Motivul este legat de concluziile la care experţii companiei au ajuns după ce un exemplar al modelului american a luat foc misterior acum două săptămâni. În raportul inginerilor se arată că vina pentru incendiu îi aparţine unui ventilator de aerisire pentru interior care din cauza unei erori interne de fabricaţie poate lua foc în anumite condiţii. Toate ventilatoarele defecte vor fi înlocuite de Fisker fără niciun fel de aport financiar din partea clienţilor.

Este al doilea recall iniţiat de compania Fisker în cele doar 7 luni de la lansarea pe piaţă a modelului său. Prima rechemare în service a avut loc în luna martie şi fost cauzată de o problemă la bateriile Litiu-Ion produse de un furnizor.

Exemplarul Fisker Karma de la care a pornit recall-ul companiei americane. Foto: Greentech
  • CodrutC, luni, 20.08.2012 18:51

    majoritatea imaginilor sunt numai cu fata lui Fisker Karma , care e prea nasoala

  • eu, luni, 20.08.2012 22:06

    Ati pus toate pozele de pe net cu Fisher Karma ?!