Cu capul descoperit în prag de iarnă: Audi a lansat noua generație a decapotabilei A5 Cabrio
Audi a dezvăluit noua generație a modelului A5 Cabrio. Decapotabila este acum mai ușoară cu 40 de kilograme și poate renunța la acoperișul din pânză ân doar 15 secunde.
După ce am văzut noile generații A5 Coupe și Sportback, Audi ne oferă astăzi un nou membru al gamei. Este vorba despre Audi A5 Cabrio, programat să debuteze oficial în cadrul Salonului Auto de la Los Angeles, la sfârșitul lui noiembrie.
Așa cum ne-a obișnuit, Audi păstrează soluția unui acoperiș din pânză, acționat electric. Acesta coboară în doar 15 secunde și acoperă habitaclul în 18 secunde, cu condiția ca viteza de deplasare să nu depășească 50 de km/h.
Noul Audi A5 Cabrio este mai lung cu 47 de mm decât vechiul model și are un ampatament de 2765 mm, adică cu 14 mm mai mare. Aceste dimensiuni mai generoase, împreună cu un nou design al scaunelor, a făcut ca spațiul pentru genunchi să crească cu 18 mm, iar la nivelul umerilor cu 26 de mm.
Bineînțeles, și portbagajul este acum mai mare, însumând 380 de litri, cu 60 mai mult decât în cazul modelului precedent. Capacul portbagajului este acționat electric, iar rabatarea banchetei spate se face 50:50.
La nivel tehnologic, Audi A5 Cabrio preia tot pachetul regăsit deja pe frații Sportback și Coupe. Asta include ecranul de 12.3 inch aflat în locul instrumentelor de bord, 30 de sisteme de siguranță, microfoane inserate la nivelul centurilor de siguranță pentru a ușura comunicarea între pasageri când acoperișul este coborât, un sistem multimedia de 8.3 inch cu conexiune web, wi-fi, 10 GB de stocare, sistem audio Bang&Olufsen 3D, încărcare prin inducție pentru telefoanele mobile și suport Apple CarPlay și Android Auto.
Construit pe o structură nouă, în cadrul căreia s-au folosit o mulțime de materiale ușoare, noul A5 Cabrio are o masă totală mai mică cu 40 de kilograme comparativ cu vechiul model. De asemenea, rigiditatea structurală a crescut cu 40% față de vechiul A5 Cabrio.
Gama de motorizări va fi similară modelelor Sportback și Coupe. Asta înseamnă un propulsor pe benzină 2.0 TFSI de 252 de cai și două dieseluri, unul de 2.0 litri și 190 de cai și altul de 3.0 litri și 218 cai. Gama va fi completată în viitor de un 2.0 TFSI de 190 de cai și de un 3.0 TDI de 286 de cai. Motorizările sunt în medie cu 17% mai puternice și cu 22% mai economice.
Dincolo de aceste propuneri pentru publicul larg, Audi oferă și versiunea sportivă S5 Cabrio, care folosește tot un motor 3.0 TFSI, asemeni vechiului model, dar care acum livrează 354 de cai putere, cu 21 în plus.
Accelerația de la 0 la 100 de km/h se face în 5.1 secunde, iar viteza maximă este de 250 km/h. Nu lipsesc tracțiunea integrală quattro și cutia cu opt viteze Tiptronic.
Arata intr-un mare fel!