Citroen E-Berlingo: utilitara electrică pentru pasageri cu autonomie de 170 de kilometri prefațează noua eră ecologică pentru francezi

Publicat marţi, 21.03.2017 17:40 de Daniel Popescu

Citroen E-Berlingo este versiunea electrică a popularei utilitare pentru pasageri și ajunge la o autonomie de 170 de kilometri.

Grupul PSA Peugeot-Citroen dezvoltă în prezent o nouă platformă pentru mașini electrice, iar francezii au planuri ambițioase: 27 de modele electrificate până în 2023.

Unul dntre primele modele din aceasta gamă este Citoren E-Berlingo, versiunea electrică a popularei utilitare de pasageri Berlingo. Sistemul de propulsie este însă împrumutat de la Berlingo Electric, o altă versiune electrică a utilitarei, care se comercializează însă numai în Franța și câteva țări nord-europene.

Noua versiune este echipată cu două baterii Li-Ion cu o capacitatea de 22.5 kWh care asigură o autonomie de 170 de kilometri conform standardului european NEDC. Motorul de 49 kW generează echivalentul a 66 de cai putere și un cuplu de 200 Nm.

Bateriile pot fi încărcate la o stație de reîncărcare rapidă și ajung la un nivel de 50% în numai 15 minute sau la 80% din capacitate într-un interval de 30 de minute. Prețurile nu au fost încă anunțate, urmând să fie dezvăluite cu ocazia lansării pe piața în toamna acestui an.

Conform unor informații anterioare, modelele electrice din cadrul Grupului PSA vor fi dezvoltate pe platforma e-CMP (electric Common Modular Platform) în segmentele subcompact și compact, iar printre caracteristicile tehnice se numără o autonomie de până la 450 de kilometri şi soluţii de încărcare rapidă care vor oferi o autonomie de 12 kilometri pentru fiecare minut de încărcare.

Via Auto Express, Autocar

  • joe, marţi, 21.03.2017 19:23

    in foto 18,arata autonomie 88 km cu indicator incarcare baterii aprox 90%.Si cam lesinat motorul la incarcare completa al masinii.

  • Fail, marţi, 21.03.2017 19:30

    O masina total inutila, facuta doar pentru imagine si pentru a scadea nivelul de noxe acceptat pentru producator. Utilitarele sunt achizitionate pentru utilizare intensa, ce sa faci cu o masina de genul asta o incarci de 3-4 ori pe zi cate 30 de minute? NU este rentabil, nici o firma nu are vre-un interes economic sa cumpere asa ceva. Singura utilizare o vad in centrul oraselor unde se interzice utilizarea motoarelor diesel, dar si acolo sunt solutii mult mai bune decat "experimentul" asta nefericit.

  • bolovan, miercuri, 22.03.2017 08:20

    @Fail nu incarci...cam 120km/zi este media pe care o face un curier. @joe nu este lesinat. Doua motive: A)puterea este instantanee...la un motor cu ardere interna de fapt se foloseste aprox 20-30% din puterea lui. Ia altfel, un motor diesel, la 2500 rpm si acceleratia in podea genereaza 50% din puterea lui. Un diesel de regula il conduci pana in 3000 rpm. Prin urmare, putem spune ca-i un echivalent cu un motor cu ardere interna de 120-130cp. Bine, asta in utilizare normala, nu competitie...B)Pentru oras este suficient