Chevrolet Volt și-a triplat vânzările în 2012
Chevrolet a anunțat că Volt, modelul său electric cu autonomie extinsă de un motor pe benzină, a reușit să vândă în 2012 de trei ori mai multe exemplare decât în 2011. Volt a câștigat astfel clar lupta cu Nissan Leaf.
După ce în 2011, primul an plin de carieră de piață a lui Chevrolet Volt, compania americană a reușit să convingă aproape 7700 de clienți că Volt este autoturismul de care au aceștia nevoie, anul 2012 a adus o triplare a vânzărilor.
Cu puțin sub 23.500 de unități vândute, Chevrolet Volt a reușit să câștige o parte importantă din piață, modelul electric cu sistem de extindere a autonomiei fiind preferat de clienți în defavoarea pur electricului Nissan Leaf, care a intrat în garajul a 9800 de noi fericiți posesori.
Bătaia dintre cele două modele care țin capul de afiș în ceea ce privește noile tehnologii (Nissan Leaf a fost Mașina Anului în Europa în 2011, iar Chevrolet Volt a câștigat aceeași distincție în 2012) a fost tranșată în California, cel mai "prietenos" stat american când vine vorba de deschiderea clienților și a autorităților pentru acest tip de mașini. Astfel, Volt a explodat în vânzări după ce prețurile carburanților au crescut simțitor în California (vorbim despre unul dintre statele cu cele mai mari prețuri la pompă) și după ce, cu ajutorul unor mici modificări tehnice, inginerii Chevrolet au transformat propriul model într-un eligibil pentru a fi condus în așa-numitele Car Pool Lanes. Este vorba despre benzi de circulație dedicate mașinilor cu patru sau mai mulți ocupanți care îi scapă parțial pe cei care beneficiază de acest avantaj de bătăile de cap date de traficul intens din această regiune americană. Începând cu 2012, Volt poate fi condus pe Car Poll Lanes chiar și dacă șoferul se află singur în mașină, modelul Chevy primind acceptul autorităților de a putea circula pe respectivele benzi, ceva mai libere decât cele "clasice".
Vă reamintim faptul că Chevrolet Volt - la fel ca "fratele" său european, Opel Ampera - beneficiază de o tehnologie a sistemului de propulsie care combină un motor electric și unul pe benzină care joacă rol de generator pentru bateria care îl alimentează pe cel electric. În momentul în care cei 60 de kilometri ai autonomiei full-electrice se termină, motorul pe benzină începe să funcționeze pentru a realimenta bateria. Chiar dacă Volt este, tehnic, un model hibrid cu configurație în serie (spre deosebire de hibrizii "clasici", precum Toyota Prius, care au configurație paralelă a sistemului de propulsie), GM își promovează modelul ca pe unul "electric cu autonomie extinsă", datorită faptului că motorul electric este cel care are rolul de a învârti roțile pe toată durata rulării.
via cnn
Bravo lor!!! Era de asteptat. O masina care arata bine, e practica la fel ca oricare alta si foarte economa intr-un oras aglomerat. Car Pool Lane sau High Occupancy Vehicle Lane poate fi folosita si cu doar doi pasageri la bord. Probabil in California sunt mai stricti?