Chevrolet Volt a ajuns la a doua generaţie şi are o autonomie electrică de 80 de kilometri

Publicat luni, 12.01.2015 10:40 de Sebastian Toma

Chevrolet Volt a ajuns la cea de-a doua generaţie, iar progresul este mai mult decât evident. De la design şi interior până la sistemul de propulsie, GM a îmbunătăţit toate aspectele modelului.

Chevrolet Volt a debutat astăzi în cadrul Salonului Auto de la Detroit. Modelul american a ajuns la a doua generaţie, iar cei de la General Motors au îmbunătăţit toate aspectele hibridului în serie din portofoliul lor. În raport cu precedesorul său, vorbim despre un design mai apropiat de cel al vehiculelor cu sistem convenţional de propulsie, un habitaclu actualizat şi un sistem de propulsie cu o autonomie mărită. Chiar dacă modelul nu va ajunge în showroom-urile europene pe fondul retragerii mărcii americane de pe această piaţă la finalul anului curent, Volt II este important pentru industria auto deoarece el ridică ştacheta autonomiei electrice pentru toţi hibrizii în serie care vor fi lansaţi după el.

Sistem de propulsie

La fel ca în cazul generaţiei precedente, Volt este un hibrid în serie. Asta înseamnă că modelul porneşte şi rulează în modul 100% electric până când acumulatorii Litiu-Ion din dotare rămân fără energie. După acel moment, intră în acţiune motorul cu patru cilindri în linie de 1.5 litri care funcţionează în regim de generator pentru a alimenta respectivii acumulatori. În raport cu precedesorul său, sistemul de propulsie este cu 45 de kilograme mai uşor şi cu 12% mai eficient. Acceleraţia de la 0 la 98 km/h este realizată în 8.4 secunde, ceea ce reprezintă o îmbunătăţire de şapte procente, iar sprintul de la 0 la 50 km/h este realizat în doar 2.6 secunde.

Încărcarea de la o priză de 230V este realizată în 4.5 ore.

Motorul cu ardere internă asigur 101 CP, în timp ce unitatea electrică dezvoltă maximum 149 CP şi 398 Nm. Viteza maximă este de 157 km/h, mai mică decât a primului Volt cu câţiva km/h, dar autonomia totală este de până la 676 km. Doar în modul electric, Chevrolet Volt poate să parcurgă până la 80 de kilometri, o îmbunătăţire semnificativă faţă de generaţia precedentă. Acumulatorul care echipează sistemul hibrid poate fi încărcat în 4.5 ore de la o priză standard de 240V.

Design

Noul Volt nu aduce aminte de predecesorul său nici măcar din profil.

Noua generaţie a lui Chevrolet Volt arată complet diferit de precedesoarea sa, dar designerii au reuşit să integreze anumite elemente estetice care să-l identifice pe noul model ca succesor al futuristului Volt. Partea frontală a modelului, profilul lateral şi posteriorul nu seamănă cu nimic din portofoliul General Motors, ceea ce nu-i neapărat un lucru negativ. Posteriorul special al vechiului Volt a dispărut în favoarea unei configuraţii mai puţin ieşită din comun, ale cărui stopuri par să fie inspirate de la versiunea hatchback al lui Ford Focus. Partea frontală aminteşte de varianta americană a lui Honda Civic.

Interior

Aşa arată noul bord al lui Chevrolet Volt.

Habitaclul lui Chevrolet Volt are acum o configuraţie cu cinci locuri şi renunţă la bordul futurist în favoarea unor comenzi mai apropiate de cele ale unui automobil convenţional. Bordul are acum ornamente metalice în locul celor din plastic lucios şi integrează sistemul multimedia MyLink. Lista de dotări standard include acum o cameră video de marşarier, numeroase sisteme de asistenţă a şoferului şi până la zece airbag-uri. Modelul va fi capabil să se parcheze automat cu faţa şi prezintă sisteme de asistenţă pentru parcarea paralelă şi posterioară semi-automată.

Via GM

  • Sak, luni, 12.01.2015 10:56

    Imi place mai mult interiorul/exteriorul primei versiuni.

  • vianu, luni, 12.01.2015 11:24

    corect, prima generatie arata mai bine, usor SF. Cu toate astea ce vad eu aici parca e mai cu grija lucrat mai multe detalii dar si cu un design mai clasic. MIe imi place... ce sunt tare curios sa stiu este strategia de marketing si cum isi vor promova noua generatie

  • mntsn, luni, 12.01.2015 12:58

    @vianu: Am avut ocazia sa vad vechiul Volt pe viu si sa stii ca mi-a lasat o impresie extraordinar de buna. Volt 1 a fost lucrat si el cu multa grija. Indraznesc sa spun ca a fost dpdv al calitatii cel mai bun produs al GM, mult mai bine lucrat decat Cadillac-urile sau Corvette-ul vremii, care erau la randul lor cele mai scumpe masini ale lui GM (si inca sunt, cred...).

  • vianu, luni, 12.01.2015 13:28

    @mntsn...thx ...imi retrag observatia eronata. Era de inteles ca un astfel de mdoel trebuia sa rupa gura targului dar impresia "de la distanta" joaca si feste

  • joe.giorgica, luni, 12.01.2015 16:37

    autonomie 676 km, SI rezervorul ce capacitate are?

  • @joe.giorgica, luni, 12.01.2015 17:13

    rezervorul are o capacitate de 33.7 L

  • joe.giorgica, luni, 12.01.2015 18:19

    deci consum media aprox. 5%.asemenea consum la dum lung i-l poti si cu alte nehribide.Avantajul ar fi circulatia urbana zilnica,si demarajul..Oricum CHEVROLET stiu ca a diasparut din EUROPA,

  • unckle, marţi, 13.01.2015 10:07

    @Automarket - voua nu va lipsesc discutiile alea pe teme tehnice, despre masini nu despre "frate ce belea este / nu este" ? Interesanta masina, ar trebui sa refaceti articolul ca sunt disponibile foarte multe detalii pe care nu le vad la voi (in caz ca sunt considerate utile acele date ... ca la directia in care s-a mers pana acum este posibil sa nu fie)

  • mm, marţi, 13.01.2015 10:49

    in ro o sa fie ampera, ideea e sa-l scoata in jur de de 30k, altfel incep sa cred ca ecologia este moftul celor cu bani.

  • facelift, marţi, 13.01.2015 15:19

    @mm In Ro nu va fi nicio Ampera. Modelul a fost un esec in Europa. O noua generatie nu va mai exista. Va exista o varianta europeana a lui Bolt sub sigla Opel (e anuntat de ceva timp).