Carlos Tavares: "Viitoarele vehicule electrice de la Peugeot-Citroen vor fi mai ieftine şi vor avea o autonomie mai mare"
Carlos Tavares, CEO-ul PSA Peugeot-Citroen, promite o platformă nouă pentru modelele de segment A şi B, care va da naştere unei noi generaţii de vehicule electrice, mai ieftine şi cu o autonomie mărită faţă de propunerile anterioare.
PSA Peugeot-Citroen n-a renunţat la ideea de vehicule electrice în gamă, fiind plănuită o nouă generaţie de modele 100% electrice, titrează Automotive News. Potrivit lui Carlos Tavares, CEO-ul concernului francez, noua generaţie de vehicule electrice de la PSA va debuta în anul 2020 şi va fi reprezentată de modele mai ieftine, care să fie mai performante şi cu o autonomie mărită faţă de vechile C-Zero şi iOn. Până la lansarea noilor vehicule electrice de la PSA, programată peste aproape cinci ani, compania franceză a confirmat lucrul la primul său model hibrid plug-in.
Viitoarele modele electrice ale concernului francez vor fi construite pe o nouă platformă, numită EMP1. Aceasta va fi utilizată de viitoarele modele de clasă mică de la Peugeot şi Citroen, deci probabil şi de succesoarele lui 208 şi C3, precum şi de modelele entry-level de segment C propuse de concern, adică succesoarele actualelor C-Elysee şi 301. Viitoarele modele electrice vor realiza o economie de scară semnificativă prin împrumutul de platformă de la fraţii lor cu sistem de propulsie convenţional, în timp ce avansul prognozat al sistemelor de propulsie electrice ar asigura o autonomie mărită semnificativ doar prin folosirea de acumulatori mai performanţi.
Vehiculul hibrid plug-in anunţat de şeful PSA va fi lansat abia în 2019, anunţă Carlos Tavares. Vorbim despre un model construit pe platforma EMP2, folosită în prezent de Peugeot 308 şi Citroen C4 Picasso. Până în 2019, respectiva platformă va da naştere succesoarele modelelor C5 şi 508, ceea ce înseamnă că hibridul plug-in de la PSA Peugeot-Citroen ar putea, la fel de bine, să aparţină segmentului compact sau clasei medii. Reprezentanţii concernului PSA Peugeot-Citroen au refuzat să comenteze apartenenţa de segment a primului hibrid plug-in pe care îl vor lansa.
Via AutomotiveNews (înreg.)
Deci asta inseamna ca alianta cu Mitsubishi in acest sens a picat. Pacat! Dar asta e. Si poate parea mult 4 ani. Insa e mai bine mai tarziu, dar cu lectiile bine pregatite.