Bob Lutz, fostul vicepreşedinte GM, a înfiinţat o nouă companie auto
Bob Lutz, carismaticul fost vicepreşedinte al General Motors, a înfiinţat o companie specializată în echiparea caroseriilor de Fisker Karma cu motoare V8 de 556 CP. Omul de afaceri susţine că are sute de clienţi interesaţi.
Fisker Karma, vehiculul electric cu autonomie extinsă, poate deveni berlină de performanţă pentru doar 90.000 de dolari, spun americanii de la VL Automotive. Cine sunt ei, vă întrebaţi? Este vorba despre Bob Lutz, fostul vicepreşedinte General Motors şi partenerul său de afaceri, Filbert Villarreal, cei doi fondatori ai VL Automotive, companai care a ”dezvoltat” modelul Destino. În realitate, noul lor model, care promite să spulbere concurenţa din Europa, este un Fisker Karma ”eviscerat” de sistemul său hibrid şi echipat cu un motor V8 de origine General Motors, preluat direct din linia de asamblare a lui Cadillac CTS-V.
Cei de la VL Automotive spun că au deja 100 de comenzi pentru modelul Destino, majoritatea clienţilor fiind din Orientul Mijlociu. Primele livrări sunt programate petnru cel de-al treilea sfert al anului curent, dar numai după ce VL Productions va îndeplini propriile standarde de calitate, pe lângă reglementările guvernamentale privind siguranţa şi emisiile de CO2. Iniţial, compania americană vroia să preia motorul LS9 al lui Corvette ZR1, dar cercetările interne au dus la concluzia că au nevoie de o transmisie automată, aşa că au fost nevoiţi să opteze pentru motorizarea lui Cadillac CTS-V, tot un V8 de 6.2 litri, care livrează 556 CP în loc de 638 CP, echipată cu o transmisie automată cu şase trepte dezvoltată de General Motors.
Bob Lutz susţine că oferă o alternativă viabilă clienţilor existenţi ai lui Fisker Karma pentru momentul în care maşinile lor se vor defecta. Alte voci ar spune că Lutz oferă ceea ce mulţi susţineau că-şi doresc, de fapt, de la Fisker – o versiune echipată doar cu motor cu ardere internă a frumosului Karma. Până în prezent, cei de la VL au 20 de caroserii de Karma, obţinute înainte ca Fisker să intre într-un şir lung de probleme. Lutz spune că ia în considerare o legătură strânsă cu furnizorii Fisker, pentru a putea produce în regie proprie următoarele caroserii.
Via Wardsauto
Inutil. Karma e buna asa cum este. Cine vrea alt motor isi ia altceva. Omul nu are ce face cu banii. La cat costa una, daca faci si inlocuirea te duci la Ferrari, Lambo, Porsche care oricum sunt mult peste.