BMW şi Toyota construiesc un model hibrid cu tehnologie din Le Mans
Modelul sportiv care va fi dezvoltat de BMW în colaborare cu Toyota va beneficia de un supercapacitor, integrat în sistemul hibrid inspirat din cel folosit de Toyota în Le Mans.
BMW şi Toyota au pregătit o colaborare extinsă pentru următorii ani, iar aceasta include şi lansarea unui model sportiv echipat cu sistem de propulsie hibrid. Modelul respectiv va oferi un caracter diferit de cel al modelelor Z4 şi GT86, singurele reprezentante ale celor două game care se aproprie de segmentul pe care-l va ţinti fructul alianţei dintre BMW şi Toyota. Viitorul modelul va fi un succesor spiritual al lui Supra, inspirat de conceptul FT-1 şi, în acelaşi timp, un înlocuitor al lui Z4. În plus faţă de confirmarea existenţei unui asemenea model pe planşele designerilor celor două mărci, aflăm de la engleziii de la Autocar de faptul că modelul nou al celor două mărci va beneficia de un sistem hibrid de performanţă, echipat cu un supercapacitor, inspirat serios din modelul cu care Toyota alearga la Le Mans.
BMW pregăteşte un nou sistem de încărcare rapidă a vehiculelor electric
Sportiva pregătită de BMW şi Toyota va avea patru motoare electrice, care vor asigura tracţiune integrală şi un motor amplasat frontal, care angrenează roţile din spate. Sistemul hibrid este preluat de la modelul Toyota folosit în cursele de anduranţă, care aleargă la clasa LMP1, de unde şi rolul celor de la Toyota de a furniza sistemul hibrid. Secretul acestui sistem este dat de supercondensatorii din dotare, care pot să livreze o cantitate ridicată de energie pentru o perioadă scurtă de timp şi să înmagazineze această cantitate de energie într-o perioadă foarte scurtă, permiţând încărcarea acestora la fiecare frânare prin conservarea energiei cinetice şi oferirea de asistenţă la accelerare de fiecare dată când şoferul apasă acceleraţia.
Toyota FT-1 Concept, succesorul spiritual al lui Supra, ne prezintă un potenţial model de serie
Motorizarea noului model va fi construită de BMW şi nu va avea o cilindree mai mare de 2.0 litri, spre deosebire de unele unităţi găsite în gama actuală Z4 şi în vechea gamă Supra. Propulsorul va fi cuplat unei transmisii secvenţiale, iar sistemul de control electronic al celor de la Toyota va gestiona cuplul motor disponibil. Caroseria noii sportive este proiectată de cei de la BMW, în timp ce interiorul şi exteriorul modelului vor fi realizate integral de specialiştii fiecărei mărci în parte, pentru a asigura un caracter diferit pentru fiecare dintre cele două versiuni ale înlocuitorului lui Z4 şi al succesorului spiritual al lui Toyota Supra.
Via Autocar
ce ti-e si cu tehnolgia asta hibrida, Chiar si "furata" de la altii dar popularizata si dezvoltata ani de zile pana la urma unii dintre constructori ajung la concluzia ca poate fi o alternativa viabila pentru un model sportiv.