BMW M4 GTS Concept ne arată ideile mărcii pentru o variantă și mai sportivă a coupe-ului de clasă medie

Publicat vineri, 14.08.2015 11:51 de Sebastian Toma

Pe lângă conceptul retro 3.0 CSL Hommage R, BMW aduce la Pebble Beach și M4 GTS Concept. Acesta din urmă prefațează un model de serie și ne promite o variantă și mai performantă a sportivei de clasă medie din Munchen.

BMW M4 GTS este al doilea concept pregătit de marca din Munchen pentru Concursul de Eleganță de la Pebble Beach. Spre deosebire de 3.0 CSL Hommage R Concept, exponatul bazat pe M4 este foarte apropiat de producție și fanii mărcii chiar pot spera să-l vadă în oferta BMW în viitorul apropiat. Exponatul este vopsit în nuanța Frozen Dark Grey Metallic și are accente în nuanța "Acid Orange". Acestea din urmă sunt regăsite atât pe caroserie, cât și pe jantele din aliaj de 19 și de 20 inch din dotarea sa. Capota este realizată din plastic ranforsat cu fibră de carbon, în timp ce eleronul spate și splitter-ul față sunt realizate din fibră de carbon. Acestea din urmă sunt create special pentru a optimiza coeficientul aerodinamic al modelului de clasă medie.

EXCLUSIV: Între hidrogen, apă şi maşini. Am testat tehnologiile maşinilor BMW de mâine

Sub capotă, BMW M4 GTS Concept are același motor 3.0 turbo cu șase cilindri în linie, dar cu un sistem de injecție de apă. Acest sistem nu este la prima apariție pe un M4, fiind expus în premieră mondială pe Safety Car-ul din Moto GP, dar acum este cu un pas mai aproape de producție și promite atât creșterea puterii, cât și creșterea cuplului motor. Spre deosebire de sistemul testat de noi în Franța, la centrul de dezvoltare BMW din Miramas, sistemul de injecție cu apă al lui BMW M4 GTS dozează apă în galeria de admisie, nu și direct în interiorul camerelor de combustie. Chiar și așa, sistemul aduce o creștere a performanței motorizării și poate să reducă consumul de carburant atunci când vehiculul este condus în regim sportiv.

Stopurile lui M4 GTS folosesc tehnologia OLED.

Mercedes-Benz: "Sistemul de injecție cu apă anunțat de BMW este prea complex și nu îl vom implementa în serie"

BMW M4 GTS are în plus față de varianta standard și radiatoare suplimentare față de standard, menite să răcească mai bine transmisia și turbosuflanta. Radiatorul dedicat turbinei are un intercooler indirect echipat cu o pompă de apă electrică. Dintre toate tehnologiile expuse pe BMW M4 GTS, reprezentanții companiei germane promit că unele vor ajunge și în producția de serie, fie pe un model nou, fie la o dată ulterioară sub forma unei actualizări tehnice a modelelor actuale.

Via BMW