BMW i8 costă 126.000 euro în Germania
Reprezentanţii BMW au anunţat preţurile lui i8 de serie pe mai multe pieţe ale lumii. În Germania, modelul costă 126.000 de euro. Disponibilitatea pe piaţa din România este incertă.
BMW i8, supercarul hibrid al nemţilor, a debutat astăzi la Salonul Auto de la Frankfurt. Odată cu lansarea de la prestigiosul eveniment auto, reprezentanţii constructorului german au anunţat preţul de pornire pe piaţa internă, modelul costând 126.000 euro pe piaţa din Germania. De dragul statisticii, vă spunem că, în Regatul Unit, i8 pleacă de la 99.125 lire sterline, pe când preţul de pornire pe piaţa din America de Nord este de 135.700 dolari. Încă de la început, cei de la BMW au spus că respectivele pieţe vor fi cele mai mari pentru noul i8, cu toate că îl vor vinde pe un total de 50 de pieţe. Din păcate, reprezentanţii BMW nu au putut să ne ofere şi un preţ de achiziţie pentru piaţa din România, pentru că nu a fost stabilit încă dacă acest model va fi oferit şi pe plaiurile mioritice, la fel cum este cazul şi fratelui său mai mic, i3.
Supercarul hibrid al celor de la BMW are patru locuri, o caroserie din fibră de carbon ranforsată cu plastic şi un tren de propulsie construit de la zero. Centrul de greutate al modelului este amplasat la mai puţin de 46 de centrimetri distanţă de sol, iar distribuţia maselor între punţi este de 50:50. Nemţii au păstrat portierele cu deschidere "fluture", ca la conceptul care prefigura acest supercar şi au livrat un model futurist, cu un interior similar cu cel găsit pe alte modele din gama lor.
Motorizarea are trei cilindri în linie, o premieră în gama BMW, iar unitatea livrează 231 CP, nivel remarcabil pentru un propulsor cu o cilindree de 1.5 litri. Sistemul hibrid este compus dintr-un motor electric de 131 CP şi de un acumulator care asigură o autonomie 100% electric de 35 de kilometri. Împreună, cele două motoare asigură o autonomie de 500 kilometri în modul confort şi un timp 0-100 km/h de 4.5 secunde, demn de titlul de "supercar".
Hendrik Wenders, managerul de produs al lui BMW i8, spune că ei ţintesc noul supercar hibrid pentru clienţii de sex masculin care se află în jurul vârstei de 35 de ani, au venituri mari şi sunt mereu la curent cu tehnologia. La fel ca în cazul lui i3, noul i8 va avea o strategie specială de vânzări şi va fi oferit în compania unor servicii nedisponibile clienţilor obişnuiţi de la BMW. Acestea servicii includ comercializarea online sau prin telefon, agentul de vânzări urmând să viziteze apoi clientul la domiciliu sau într-un loc ales de acesta pentru perfectarea trazacţiei. Un alt serviciu luat în calcul pentru BMW i8 se numeşte "360 Degree Electric". În traducere, posesorul unui BMW i8 poate oricând să împrumute un BMW Seria 5 pentru un weekend în vederea deplasării pe distanţe mai lungi.
Via BMW
Eu cred ca ma incadrez cat de cat in grupul tinta. Am in jur de 35 de ani, sunt mereu la curent cu tehnologia, dar... nu am venituri prea mari... :D