BMW Active Tourer Outdoor Concept anunţă un viitor monovolum de aventură cu tracţiune faţă
BMW ne prezintă astăzi versiunea cross a monovolumului-concept Active Tourer. Primul model BMW cu tracţiune faţă va putea fi dedicat astfel şi părinţilor cu chef de aventură.
După ce în toamna trecută a anunţat şi prezentat oficial conceptul primei sale maşini cu tracţiune faţă, Active Tourer Concept - un monovolum compact care se va regăsi în curând în linia de modele de serie ale bavarezilor, astăzi facem cunoştinţă cu un derivat al acestuia. Se numeşte BMW Active Tourer Outdoor Concept şi reprezintă o versiune cross a prototipului iniţial, anunţând un monovolum de serie destinat aventurierilor familişti.
Conceptul îşi va face debutul de piaţă la un eveniment care are loc în acest weekend în Friedrichshafen, Germania, şi preia caracteristicile de bază ale lui Active Tourer, particula Outdoor ascunzând o serie de modificări estetice interesante. Astfel, noul prototip al bavarezilor împrumută sistemul de propulsie hibrid al fratelui său (motor pe benzină cu trei cilindri de 1.5 litri care învârte roţile din faţă plus motor electric, putere totală 190 CP), prezentând din nou în faţa publicului interiorul spaţios şi versatil oferit de linia înaltă a plafonului. Spaţiul dedicat bagajelor se află şi el la un nivel excelent datorită "împachetării" inteligente a părţilor componente ale sistemului hibrid de propulsie: bateriile Litiu-Ion se află sub podea, iar motorul pe benzină este amplasat frontal transversal.
Dimensiunile conceptului bavarez sunt asemănătoare cu cele ale lui Dacia Dokker (4350 de milimetri în lungime, 1833 de milimetri lăţime şi un ampatament de 2670 de milimetri), versiunea de serie urmând să fie construită pe noua platformă UKL, care va fi utilizată la construcţia viitoarei generaţii Mini şi a unei serii de modele de talie mică şi compactă a mărcii BMW.
Cu ajutorul sistemul dual de propulsie, Active Tourer Outdoor promite performanţe foarte rar întâlnite pe un monovolum: acceleraţie 0-100 km/h în mai puţin de 8 secunde şi viteză maximă de peste 200 km/h. În aceste condiţii, consumul mediu mixt anunţat oficial - 2.5 litri/100 de kilometri - este o reuşită tehnică de excepţie care aşteaptă să fie validată şi în traficul real. Sistemul hibrid cu încărcare de la priză îi permite lui Active Tourer Concept să funcţioneze pur electric pe maxim 30 de kilometri.
via BMW
variantele astea cross ,nu prea le vad rostul,inafara de faptul ca cresc pretul fata de varianta standard in rest....nu vad avantajele.hai....treaca ,mearga ....daca au 4x4 dar in rest....care-i avantajul?cel putin acest bnw in discutie va avea un pret destul de piperat ,bani cu care iti poti lua un 4x4 veritabil...daca tot esti un iubitor de natura.