Bentley Mulsanne Mulliner - versiunea sportivă a limuzinei britanice

Publicat joi, 23.02.2012 17:04 de Bogdan Mirică

Bentley va prezenta la Geneva versiunea sportivă a actualului Mulsanne, botezată Mulliner. Declinarea păstrează motorul V8, dar vine cu un look şi un comportament sportiv.

Anul acesta, la Salonul de la Geneva, Bentley se va adresa clienţilor de Mulsanne care îşi doresc un look şi un comportament sportiv. Mai exact, constructorul britanic va expune în cadrul salonului elveţian versiunea Mulsanne Mulliner, o declinare sportivă a limuzinei de dincolo de Canalul Mânecii.

Exteriorul este perosnalizat cu ajutorul unor jante de 21 de inch din aliaj uşor cu spiţe din titaniu şi pneuri de 265/40 ZR21. În partea frontală se pot observa prize de aer noi, gravate cu numele Mulliner, la nivelul spoilerului frontal. Pentru interior designerii britanici au adoptat o tapiţerie nouă din piele, cu acelaşi motiv şi aceleaşi cusături văzute pe fiecare Bentley cu veleităţi sportive. Nu lipsesc pedalele, mânerul schimbăturului şi inserţiile pragurilor, toate din aluminiu.

Pentru a se ţine de cuvânt şi a oferi celor din spatele volanului un comportament sportiv, Bentley oferă pe Mulsanne Mulliner sistemul Drive Dynamics Control cu o funcţie Sport, care permite modificarea suspensiilor şi a direcţiei după preferinţele şoferului. Modul Sport asigură, potrivit comunicatului oficial, "mai multă aderenţă, un control mai bun al ruliului şi o direcţie mult mai precisă, fără a afecta confortul."

Sub capotă se ascunde un motor V8 de 512 cai putere, regăsit şi pe versiunea standard. Mulţumită propulsorului generos, limuzina poate accelera de la 0 la 100 de km/h în doar 5.1 secunde, până la o viteză maximă de 296 km/h.

Aasdair Stewart, membru în cnsiliul de conducere Bentley şi responsabil al diviziei de marketing, a declarat: "Mulsanne reprezintă culmea ingineriei britanice cu un nivel de neegalat al luxului şi performanţei. Acum, acest accent sportiv distinctiv, botezat Mulliner, poate oferi un nivel mai mare de divertisment celui de la volan, fără a compromite legendarul confort şi rafinament Bentley."

  • McLaren, joi, 23.02.2012 17:10
    cum o fi..

    ...sa te urci cu pantofii murdari de mizeria din bucuresti (vezi jegul de pe strazi acum dupa zapada) in asa bijuterie? Just sayin'

  • Adi, joi, 23.02.2012 19:11
    Intreaba si tu posesorii de Rolls cum e....ca sunt destui prin tara

    mai ales in Bucuresti. Cum ar putea fi ? Crezi ca ii doare pe ei de asta ? Spala si curata soferul.

  • 745, joi, 23.02.2012 19:23

    daca faci banii treptat si ajungi sa iti permiti o astfel de masina, nu o sa iti pese atat de mult de ea, adica o sa te urci in ea la fel cum te urcai in vechea masina, bineinteles cu mai mult stil si cu alte haine, dar daca vinzi un teren prin pipera sau o companie mai rasarita iti iei o casa si o masina din asta, fara sa iti mai ramana mare lucru atunci o sa fii disperat sa nu o zgarii, sa nu o murdaresti, sa schimbi becurile arse la timp, sa o speli zilnic.....dar cand faci bani multi, dar multi toate chestiile astea numai conteaza, pentru ca deja o sa ai oameni pe langa tine care sa faca treburile astea.

  • ZZZ, joi, 23.02.2012 19:30
    Opinie

    Parerea mea e ca nu nicio bijuterie nici barca asta nici Phantom. Dupa mine sunt niste obiecte grobiene facute pentru a arata opulenta. Totul e supradimensionat in ele. Orice om normal la cap realizeaza care parte de tot luxul intr-un A8L, S Klasse, Flying Spur, sau XJ, masini care chiar arata intr-un fel. Dar nu, ghertoii trebuie sa arate ca ei au, ca ei isi permit, sa fie iahtul cat mai mare si mai sclipicios. Dupa mine asemenea masini sunt expresia cea mai groteasca societatii consumatoriste care ne-a transformat pe toti in sclavii unor asa zise nevoi promovate prin media. Daca vrei un supercar il iei pentru ca iti plac senzatiile tari, vrei sa-l iei si pe circuit. Vrei un Veyron pentru ca iti place viteza in lux deplin, si pentru ca stii sa apreciezi tehnologia si ce inseamna masina aia cu adevarat. Dar pentru asemenea monstrozitati, ma scuzati, eu nu gasesc niciun motiv rational.

  • Adi, joi, 23.02.2012 20:08
    Nu gasesti tu..eu si altii gasesc. Mie imi place doar Rolls Royce Phantom.

    E singura masina scumpa pe care as da banii. De ce ? Pt. ca e unica in felul ei. Am avut ocazia sa merg cu el si nu simti ca merge indiferent peste ce gropi dai sau denivelari. Nu se aude nimic, e izolat total fata de restu. Stai confortabil in calitate si lux si asta iti da senzatia de siguranta si placere. Eu o masina sport o vad ca pe o masina care nu face decat sa te incordeze si sa te oboseasca. Daca iesi cu ea se uita toti la tine pt. ca e exotica si sare in ochi. O limuzina in afara de faptul ca e mare, arata pana la urma ca o masina normala. La volan sau in masina eu vreau sa ma relaxez...sa fiu atent la drum si sa ascult muzica clasica. Sau sa beau sampanie in spate si sa ma uit la film. ps. Suntem oameni diferiti cu idei diferite . Nu ii mai fa pe posesorii de limuzine adevarate ghertoi !!! Ca unii sunt si merita facuti asa e altceva...e valabil si la masini sport. Casuneanu de ex. are Bugatti. E un taranoi....dar nu e vina masinii. Becali are Rolls (si Giovani si Gigi). Fac firma de ras...ei au cumparat masinile alea sa se dea mari. Nu inteleg nimic din ceea ce inseamna un Rolls..... Columbeanu in schimb e un exemplu bun . E un domn... Printul Paul are Bentley Arnage.Nu e deloc ghertoi. Poate ca la o varsta iti vine nebunia sa alegri cu 300 pe circuit. Dar tot la limuzina se intorc toti la un moment dat...

  • Adi, joi, 23.02.2012 20:11
    Si inca ceva....un S class sau BMW seria 7 nu va merge ca Rolls niciodata.

    Cand o sa mergi o sa intelegi de ce....

  • @ADI, joi, 23.02.2012 21:09

    Poate ei nu au urcat pana acum intr-un RR. Eu am urcat la un salon si am ramas mut. Muslane este doar o copie RR, cine are bani de Muslane sigur v-a merge spre RR.

  • Adi, joi, 23.02.2012 21:52
    @ @ADI Asa este...dar si Mulsane e o masina luxoasa si are un

    interior clasic. Va avea clientii lui. Orice ar face Bentley, tot nu va avea imaginea si frumusetea unui ROLLS. De obicei cine are RR are si un Bentley.