Audi vrea să transforme amortizoarele modelelor sale în generatoare de curent electric

Publicat joi, 26.06.2014 14:27 de Sebastian Toma

Dr Ulrich Hackenberg, şeful departamentului de dezvoltare de la Audi, le-a declarat englezilor de la Auto Express că inginerii săi lucrează la un sistem de amortizoare hibride, care să obţină curent electric în timpul funcţionării.

Audi pregăteşte o tehnologie care va transforma amortizoarele maşinilor în generatoare de curent electric, anunţă englezii de la Auto Express. Potrivit lui Ulrich Hackenberg, şeful departamentului de cercetare şi dezvoltare al mărcii germane, inginerii au reuşit deja să obţină curent electric din amortizoarele pe care le testează în laborator. Următorul pas este dezvoltarea unei soluţii tehnice care să profite la maximum de felul în care lucrează suspensia pentru a îmbogăţi un sistem hibrid care să ducă la un alt nivel economia de carburant în rândul modelelor cu sistem hibrid parţial sau integral.

Audi A3 Sportback e-tron plug-in hybrid va debuta în 2014

Reprezentantul Audi spune că inginerii testează şi posibilitatea folosirii acestui sistem drept metodă de control a reacţiei amortizoarelor, oferind o suspensie adaptivă în acelaşi timp în care economiseşte carburant prin eliminarea sarcinii aduse sistemului electric al vehiculului. Pentru moment, reprezentantul Audi nu a putut preciza o dată la care să ne putem aştepta ca această tehnologie să fie prezentă pe un model de serie. Soluţia tehnică exactă a sistemului este în continuare secretă, şeful departamentului de dezvoltare al constructorului german prezentând două ipoteze total diferite privind felul în care ar putea funcţiona sistemul. Una dintre acestea implică folosirea căldurii degajate de amortizoare pentru a obţine energie electrică, deoarece un amortizor atinge temperaturi ridicate în timpul funcţionării, de aproximativ 100-125 de grade, în timp ce altă ipoteză vizează montarea unui element care să translateze mişcarea pe verticală a telescoapelor în mişcare rotativă şi să alimenteze un generator în miniatură.

Audi dezvoltă un nou sistem hibrid, care gestionează puterea motorului cu ardere internă

Dacă inginerii Audi vor reuşi să dezvolte un hibrid care să genereze energie electrică atunci când este condus pe drumuri cu denivelări, românii nu ar mai avea nevoie să încarce vreodată maşinile hibride plug-in de la o priză.

În cazul în care inginerii Audi vor dezvolta o soluţie care să le permită să recupereze energia pierdută în mod normal prin căldură, eficienţa modelelor realizate de aceştia ar putea să crească dramatic, existând numeroase aplicaţii la nivelul compartimentului motor care ar fi viabile unui generator care să transforme căldura în energie electrică. Chiar şi fără această tehnologie, în momentul în care amortizoarele cu sistem de generare a energiei electrice ar fi suficiente să le aducă nemţilor de la Audi un avantaj în lupta tehnologică pe care o poartă cu rivalii de la BMW, Mercedes-Benz, Lexus şi Infiniti.

Via AutoExpress

  • Rik, joi, 26.06.2014 14:34

    La cate gropi avem, la noi in douaj' de ani toti cocalarii o sa isi traga curent in casa de la hAudiu..

  • Tullio, joi, 26.06.2014 16:20

    E clar. Noi, romanii, la ce drumuri avem si la cat vor lucra amortizoarele alea, o sa fim campionii Europei la generarea de electricitate.

  • @ Tullio, joi, 26.06.2014 17:29

    In comparatie cu SUA ( pentru multi poate o sa fie surprinzator sa afle asta ) drumurile din Romania sunt mult mai bune ! In SUA foarte multi americani sunt de acord sa plateasca taxe mai mari ( de drum, accize mai mari la benzina ) doar ca guvernul federal sa inceapa un program national de reabilitare al drumurilor din SUA . Cei care citesc constant blogurile auto americane sunt la curent cu problema calitatii drumurilor din SUA .

  • daniel, joi, 26.06.2014 17:31

    da si cand o trebuii sa schimbi un amortizor dala!

  • cristi, sâmbătă, 28.06.2014 12:45

    Vrajeala ala Volkswagen nu stiu ei ce sa mai inventeze abureala.