Acesta este noul Porsche Taycan, primul model electric al mărcii germane: până la 761 CP și autonomie de 450 de kilometri
Porsche a publicat primele imagini și detalii referitoare la noul Taycan. Primul model electric de serie dezvoltat de Porsche va fi disponibil în versiuni Turbo și Turbo S. Cea mai generoasă dintre acestea va oferi până la 761 de cai putere. Bateria de 93.4 kWh este capabilă să asigure o autonomie de până la 450 de kilometri.
Campania de promovare a noului Porsche Taycan, primul model electric de serie dezvoltat de producătorul german a demarat în 2018. În tot acest timp, Porsche a publicat imagini cu prototipuri camuflate în timpul testelor, fotografii cu interiorul și o serie de detalii tehnice.
De asemenea, pe anumite piețe din Europa,
Taycan a fost disponibil pentru pre-comandă, avansul cerut de nemți fiind de 2.500 de euro. Pentru ca lucrurile să fie și mai interesante, Porsche a anunțat că un prototip a stabilit un record pe celebrul circuit de la Nurburgring. Cu pilotul Lars Kern în spatele volanului, Taycan a devenit cel mai rapid sedan electric de pe Iadul Verde.
Acum, cu doar câteva zile înainte de startul Salonului Auto de la Frankfurt, Porsche a pregătit un eveniment special pentru prezentarea lui Taycan care s-a desfășurat simultan în Germania, Canada și China.
Porsche Taycan: date esențiale
● Din punct de vedere estetic, noul Porsche Taycan primește o mare parte dintre elementele de design pe care le-am văzut în premieră pe conceptul Mission E, prototip care a debutat în 2015 în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt.
● Noul Porsche Taycan va fi asamblat în cadrul fabricii din Zuffenhausen, iar conform oficialilor constructorului german, modelul electric îmbină ADN-ul lui 918 Spyder cu cel al prototipului 919 Hybrid. În plus, coeficientul aerodinamic este de 0.22, în condițiile în care oficialii Porsche au afirmat că în materie de design nu au fost făcute compromisuri.
● Primul model electric dezvoltat de Porsche are o lungime de 4.963 de mm, lățimea măsoară 1.966 de mm, iar înălțimea este de 1.378 de mm. Conform reprezentanților Porsche, ampatamentul măsoară 2.900 de mm, ceea ce se traduce prin spațiu suficient pentru toți pasagerii.
● În partea din față, Taycan integrează un spațiu de depozitare de 81 de litri, în timp ce portbagajul convențional are un volum de 366 de litri.
● Pentru moment, Porsche a oferit detalii doar despre versiunile Taycan Turbo și Taycan Turbo S, urmând ca în viitorul apropiat să aflăm informații și despre varianta de bază Taycan 4S.
● Indiferent de alegerea făcută, atât Porsche Taycan Turbo, cât și Taycan Turbo S vor fi echipate cu două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte. În cazul lui Taycan Turbo, resursele oferite ajung la 625 CP și 850 Nm. Atunci când este activată funcția Launch Control intervine și un mod Overboost care crește puterea sistemului electric până la 680 CP.
● Porsche Taycan Turbo poate accelera de la 0 la 100 km/h în 3.2 secunde, iar repriza 0-200 km/h se desfășoară în 10.6 secunde. Conform oficialilor germani, sfertul de milă va fi parcurs în 11.1 secunde. Bateria lui Taycan Turbo va avea o capacitate de 93.4 kWh, ceea ce se traduce printr-o autonomie cuprinsă între 381 și 450 de kilometri, valori măsurate conform testelor WLTP.
● Sistemul electric integrat la nivelul lui Porsche Taycan Turbo S dezvoltă 625 CP și 1.050 Nm. Atunci când este activat sistemul Launch Control, puterea maximă crește până la 761 de cai putere. Pentru a sprinta de la 0 la 100 km/h, Taycan Turbo S are nevoie de 2.8 secunde, în timp ce pentru repriza 0-200 km/h sunt necesare 9.8 secunde. Viteza maximă comunicată de nemți pentru ambele versiuni este de 260 km/h. Trebuie menționat și faptul că aceste valori sunt obținute în condițiile în care Taycan are o masă de 2.295 de kilograme.
● Și Porsche Taycan Turbo S dispune de un acumulator cu capacitatea de 94.3 kWh, iar autonomia măsurată conform testelor WLTP variază între 388 și 412 kilometri.
● Porsche menționează că la o priză rapidă, Taycan poate înmagazina în 5 minute suficientă energie pentru a parcurge 100 de kilometri. De asemenea, Porsche menționează că Taycan are nevoie de 22 de minute și jumătate la o priză rapidă pentru ca bateria să ajungă de la 5% la 80%. Puterea maximă de încărcare este de 270 kW, iar Porsche Taycan folosește un sistem electric la 800V.
● Primul model electric din istoria Porsche va fi echipat cu un sistem de direcție integrală, dar și cu o transmisie cu două rapoarte. Nemții spun că prima treaptă va fi folosită la pornirea rapidă de pe loc, în timp ce a doua este utilizată pentru ca drumurile parcurse să fie cât mai eficiente, dar și pentru o viteză de top cât mai mare.
● În urmă cu câteva săptămâni, Porsche a publicat și primele imagini cu interiorul lui Taycan. În acel moment am aflat că modelul electric va fi echipat cu cinci ecrane. Instrumentarul digital de bord va avea o diagonală de 16.8 inch, în timp ce sistemul de infotainment va comunica cu pasagerii prin intermediul unui ecran tactil de 10.9 inch. Opțional va fi montat și un ecran poziționat în dreptul pasagerului din dreapta, în timp ce comenzile sistemului de climatizare vor fi și ele integrate la nivelul unui display tactil. De asemenea, pentru pasagerii din spate poate fi comandat un alt ecran pentru controlul climatizării.
● Șoferul va putea selecta din cinci moduri de rulare: Range, Normal, Sport, Sport Plus și Individual. Noul Taycan va fi echipat și cu sistemele Porsche Active Suspension Management, Dynamic Chassis Control Sport și Porsche Torque Vectoring Plus.
● Pe piața din România, Porsche Taycan Turbo are un preț de pornire de 157.318 euro, în timp ce vârful de gamă Taycan Turbo S pornește de la 190.860 de euro. Cel mai accesibil Taycan, versiunea 4S are un preț de pornire de 110.624 de euro.
doua lucruri mi se par f interesante: - denumirea variantelor de top: Turbo si Turbo S la un model electric - dar cel mai interesant este cutia de viteze cu 2 trepte ( credeam ca acest lucru e imposibil, cum se declara cu cativa ani in urma ) felicitari porsche performantele sant la nivel de turbo s, dar sant cu atat mai impresionante cu cat greutatea e mai mare se pare ca porsche nu au facut compromisuri: directie integrala, cutia cu 2 trepte, motoare sincroane permanente, interior tipic porsche.