A zecea generație Honda Civic este disponibilă și în România: hatchback-ul pleacă de la 18.500 de euro, iar sedanul de la 20.800 de euro

Publicat joi, 01.06.2017 13:40 de Cornel Șocariciu

Honda Civic a ajuns în România în cea de-a zecea sa generație. Modelul japonez este disponibil încă de la lansare în două versiuni de caroserie: hatchback și sedan.

Cea de-a zecea generație Honda Civic a ajuns și în România. Modelul producătorului nipon este oferit atât în versiunea hatchback, cât și în varianta sedan. Spre deosebire de vechea generație, noul Civic hatchback este mai lung cu 136 de milimetri și mai lat cu 30 de milimetri, în timp ce sedanul are un amptament de 2.700 de milimetri, valoare foarte apropiată de cea a precedentei generații Accord (2.705 milimetri).

Portbagajul lui Civic hatchback are o capacitate de 478 de litri (configurația cu kit de pană), în timp ce sedanul "înghite" până la 519 litri. Una dintre marile noutăți legate de noul Civic este faptul că modelul renunță la Magic Seats, sistemul prin care scaunele spate puteau fi pliate atât pe orizontală, cât și pe verticală.

Noua generație a compactei nipone va fi oferită exclusiv alături de două motoare pe benzină. Primul dintre ele are trei cilindri și o capacitate de 1.0 litru. Puterea oferită este de 129 CP, iar cuplul motor se cifrează la 200 Nm (180 Nm atunci când optezi pentru CVT). Cel de-al doilea propulsor oferit are 1.5 litri și produce 182 CP și 240 Nm (220 Nm în echiparea cu CVT).

Cel mai accesibil Civic hatchback pornește de la 18.500 de euro cu TVA. Acesta vine în echiparea Comfort Navi și folosește unitatea cu trei cilindri cuplată la cutia manuală cu șase trepte. Cel mai accesibil Civic sedan are un preț de pornire de 20.800 de euro și este oferit tot în versiunea Comfort Navi. Menționăm că această echipare va fi disponibilă în România începând cu luna octombrie a anului curent.

MOTOR PUTERE
CUPLU
NOUL Civic hatchback NOUL Civic sedan
PREŢ
(€ cu TVA)
 cu CVT PREŢ
(€ cu TVA)
cu CVT
ECHIPARE COMFORT NAVI
1.0 Turbo 129 CP
200 Nm
18.500 - - -
1.5 Turbo 182 CP
240 Nm
- - 20.800 -
ECHIPARE ELEGANCE NAVI
1.0 Turbo 129 CP
200 Nm
20.000 21.500 - -
1.5 Turbo 182 CP
240 Nm
- - 22.800 24.300
ECHIPARE SPORT
1.0 Turbo 129 CP
200 Nm
- - - -
1.5 Turbo 182 CP
240 Nm 
22.000 23.500 - -
ECHIPARE SPORT PLUS
1.0 Turbo 129 CP
200 Nm 
- - - -
1.5 Turbo 182 CP
240 Nm 
24.000 25.500 - -
ECHIPARE PRESTIGE
1.0 Turbo 129 CP
200 Nm 
- - - -
1.5 Turbo 182 CP
240 Nm 
25.000 26.500 - -
ECHIPARE EXECUTIVE
1.0 Turbo 129 CP
200 Nm 
- - - -
1.5 Turbo 182 CP
240 Nm 
- - 26.000 27.500

În ceea ce privește siguranța, noua generație Civic oferă sistemul Honda Sensing încă de pe versiunea de bază. Acesta include sistemul automat de frânare cu funcție de detectare pentru pietoni, sistemul de avertizare pentru coliziuni frontale, sistemul de menținere a benzii de circulație, sistemul de recunoaștere a semnelor de circulație și cruise control adaptiv.

HONDA CIVIC hatchback vs. concurența directă

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(CP) 
CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
HONDA Civic
1.0 Turbo, Man, Elegance Navi
129 5.1 10.9 20.000
FORD Focus
1.0 Turbo, Man, Titanium
125 4.7 11 19.100
HYUNDAI i30
1.0 Turbo, Man, Exclusive
120 5.0 11.1 18.746
KIA Cee'd
1.0 Turbo, Man, Best
120 4.9 11.1 16.527
OPEL Astra
1.4 Turbo, Man, Enjoy
125 5.1 9.5 17.480
PEUGEOT 308
1.2 Turbo, Man, Active
130 4.9 9.1 18.869
RENAULT Megane
1.2 Turbo, Man, Zen
130 5.3 10.6 16.800
SEAT Leon
1.4 Turbo, Man, FR
125 5.2 9.1 18.462
TOYOTA Auris
1.2 Turbo, Man, Luna
116 4.7 10.1 18.310
VOLKSWAGEN Golf
1.4 Turbo, Man, Comfortline
125 5.2 9.1 18.453
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 
  • Dodo, joi, 01.06.2017 19:14

    Destul de mari diferentele de sprint 0-100 km/h de la 9 la 11 sec intre masini in conditiile in care puterile sunt apropiate. Probabil ca cine vrea un hatch mai sprinten nu se va uita mai departe de Golf, Leon, 308 & Astra (nu neaparat in ordinea asta). Cine nu, va lua in considerare toti concurentii de la aceasta clasa. Ar fi interesant de vazut si comparat greutatea fiecareia deoarece asta ar explica sprintul mai lent/rapid.

  • Off..., joi, 01.06.2017 19:23

    Ne-am dat dracu', au ajuns plasticele alea de Peugeot si Ford sa coste mai mult decat masinile de calitate din clasa asta...

  • @armstrong, joi, 01.06.2017 20:52

    Doamne, dar urata mai este! Fata de generatia anterioara mi se pare un pas imens inapoi! Parca au mers pe premisa "da-mi si mie un topor sa mai tai si eu o bucata aici sa mai adauga putin aici". Pacat ca vechea generatie era chiar reusita....

  • name, vineri, 02.06.2017 13:41

    Ce tare. Versiunea sedan costa aproape cat o Skoda Superb. Bine, Honda! Mult succes in a gasi clienti...

  • someone, vineri, 02.06.2017 22:38

    am vazut azi civicul sedan.....e imens ca dimensiune exterioara....daca asta inseamna clasa compacta, la peste 4,6 m, atunci clasele si delimitarile intre ele trebuie redefinite

  • Adrian, sâmbătă, 03.06.2017 00:12

    Din comparație lipsește Mazda3 care, cu un motor aspirat de 120CP, accelerează de la 0 la 100 km/h in 8,9 secunde.

  • caro_90, luni, 05.06.2017 22:36

    Am vzt-o in oras, si DA, chiar atrage multe priviri. Bravo Honda ! @Dodo. Asta fiindca pocnitorile VAG inca au acel ''soft'' manipulator instalat. O masina care polueaza mai mult ( a se intelege si consuma mai mult, adica arde mai mult carburant ) va fi mai performanta. Exact ca Dacia Logan mk1 1.4 MPI Euro 3 vs 1.2 MPI Euro 5 , diferenta de acceleratie e de 1,6 sec / @someone. Acelasi lucru si cu Skoda Octavia sau VW Jetta. @Off... . Ford e o masina americana, adica ''plasticele'' din interior tre' sa reziste cand bagi furtunul sa o speli de maioneza de la shaorma. Macar spre deosebire de Pejo' are in continuare suspensie independenta. Dar nah, Pejo' made in France...stii tu....Reno'..... Dacia.......UPS......cred ca ai ghicit ..... :)))