Acesta este noul BMW Seria 7: primele informații și galeria foto completă
BMW a prezentat astăzi galeria foto oficială a noii generații Seria 7. Vârful gamei BMW a primit o listă lungă de schimbări și este îmbunătățit pe toate planurile față de generația precedentă. Lansarea în România este programată în 24 octombrie.
BMW Seria 7, nava amiral a mărcii bavareze, a ajuns la cea de-a șasea generație. Limuzina germană fabricată la Dingolfing se pregătește să aniverseze patru decenii de carieră și este gata să-și încânte clienții din cele peste 100 de țări în care este vândută. Din 1977 până în prezent, BMW a vândut peste 1.6 milioane de unități Seria 7, dintre care aproximativ 370.000 de unități reprezintă generația care tocmai și-a încheiat cariera, F01/02. Cei de la BMW se mândresc cu posibilitățile de personalizare ale limuzinei lor și estimează că au milioane de combinații posibile de motorizări, transmisii, culori și opțiuni disponibile, ceea ce îi face să considere că fabrica din Dingolfing nu a produs două Seria 7 care să fie identice.
Noua generaţie BMW Seria 7 îşi dezvăluie tehnologiile de top într-o primă galerie foto oficială
O schimbare majoră în gama Seria 7 este introducerea extensivă a fibrei de carbon, folosind tehnologii preluate din gama i a mărcii din Munchen. Fibra de carbon ranforsează caroseria din oțel și aluminiu în zone cheie și ajută la reducerea masei totale cu până la 130 kilograme pentru variante și echipări comparabile. Suprafețele din fibră de carbon utilizate sunt realizate prin două metode diferite, presarea la ud și presarea hibridă, care le conferă niveluri specifice de rezistență pentru aplicațiile la care sunt utilizate. La fel ca și până acum, BMW va introduce treptat soluțiile tehnice și tehnologiile implementate în gama Seria 7 și pe modelele mai mici din ofertă.
Motorizări
La momentul lansării, BMW oferă Seria 7 în patru variante de motorizare, dintre care una este hibridă plug-in. Cele patru motorizări sunt oferite în două lungimi de ampatament, iar trei dintre ele sunt oferite și cu tracțiune integrală. Toate sunt cuplate unei transmisii automate cu opt rapoarte. Unitatea entry-level îi aparține lui BMW 730d, opțional 730Ld, respectiv 730d xDrive și 730Ld xDrive. Indiferent de ampatament și de prezența tracțiunii integrale, motorizarea TwinPower Turbo cu șase cilindri în linie are 2.993 centimetri cubi și livrează 265 CP la 4.000 rpm și 620 Nm între 2.000 și 2.500 rpm. Consumul mixt variază între 4.5 și 5.2 litri la sută, în funcție de varianta specificată. Accelerarea de la 0 la 100 km/h variază între 5.8 și 6.2 secunde, în funcție de varianta aleasă. De remarcat faptul că varianta 730d are emisii mixte de 119 grame CO2 pe kilometru, cât avea un BMW 118d în 2008, când era premiat în clasa sa pentru emisii scăzute.
Primul hibrid plug-in din gama Seria 7 se numește 740e și este oferită atât în variantă cu ampatament standard, cât și în variantă cu ampatament mărit și tracțiune integrală. Acesta are cel mai mic motor din gamă, o unitate turbo cu patru cilindri în linie care are 1.997 centimetri cubi și livrează 258 CP între 5.000 și 6.500 rpm. Cuplul maxim al motorizării respective este de 400 Nm și este disponibil între 1.250 și 4.800 rpm. Fiind vorba despre un hibrid, unitatea cu ardere internă este asistată de un motor electric de 95 CP și 250 Nm, cele două motoare totalizând 326 CP. Accelerarea de la 0 la 100 km/h este realizată în 5.6 secunde pentru versiunea 740e, 5.7 secunde pentru 740Le și 5.5 secunde pentru 740Le xDrive. Viteza maximă este de 240 km/h și de 120 km/h în modul electric (limitat). Autonomia în modul 100% electric este de 40 kilometri, cu excepția variantei xDrive, care poate parcurge 37 de kilometri în acest mod. Consumul mixt variază între 2.1 și 2.3 litri la sută, în funcție de varianta aleasă. Emisiile CO2 ale acestei variante sunt de 49 de grame pe kilometru în regim mixt.
Varianta de motorizare de vârf în gama Seria 7 la momentul lansării se numește 750i xDrive, este disponibilă și cu ampatament mărit și are un V8 TwinPower Turbo de 4.395 centimetri cubi și 450 CP. Puterea maximă este livrată între 5.500 rpm și 6.000 rpm, în timp ce cuplul maxim este de 650 Nm și este atins între 1.800 și 4.500 de rotații pe minut. Accelerarea de la 0 la 100 km/h necesită doar 4.4 secunde (4.5 pentru varianta 750Li) și consumul mixt variază între 8.1 și 8.5 litri la sută, în funcție de variantă. BMW va extinde portofoliul de motorizări alături de care este oferit Seria 7, fiind programate și variante cu 12 cilindri, dar o versiune M este încă exclusă.
Design
La nivel estetic, noua generație a lui BMW Seria 7 marchează o evoluție, nu o revoluție. Formele lui sunt mai puternice și mai rafinate, iar toate trăsăturile caroseriei îți dau imaginea unei mașini mai late și mai joase. Dacă disecăm caroseria bucată cu bucată, vom demarca noi detalii la nivelul posteriorului, cu stopuri sculptate cu măiestrie, care au acum o multitudine de forme, pe care le putem admira cel mai bine în persoană, nu în fotografii. Bosajele roților sunt mai umflate și se îmbină mai frumos cu liniile mașinii, punând accentul pe roți și pe silueta modelului.
Cea mai mare schimbare are loc la nivelul părții frontale, care are grile de aerisire mari și scoase în afară, amintind de primele două generații ale modelului. Amintirile se opresc aici, pentru că sunt lipite de blocurile optice care au renunțat la celebrele "angel eyes" în favoarea unor forme noi. Remarcăm detalii noi la întâlnirea dintre capotă și faruri, respectiv la întâlnirea dintre cele două și grilă, formele rezultate fiind diferite semnificativ în funcție din locul în care sunt privite. Rezultatul îi aduce lui Seria 7 mai multă profunzime și dă senzația de design bine rafinat, precum un whisky îmbătrânit patru decenii într-un butoi de stil.
Interior
Habitaclul navei amiral de la BMW a crescut în spațiu odată cu noua generație și se bucură de mai multă tehnologie ca niciodată. Multe butoane au fost înlocuite de ecrane tactile, iar funcțiile cu care poate fi echipat modelul compun o listă mult mai lungă. Desigur, calitatea finisajelor și a materialelor folosite a crescut, iar o parte din formele de la bord au fost modificate pentru a fi mai elegante. Printre lista de elemente introduse în habitaclul lui Seria 7 se numără masajul în scaune, trapa panoramică și plafonul panoramic (cel din urmă având integrate peste 15.000 de LED-uri care sunt vizibile pe timpul nopții), comandă cu gesturi pentru unitatea multimedia, scaune spate reglabile electric individual și cu mai multe funcții automatizate, funcție de confort care mișcă scaunul din dreapta față și îl pliază pentru confortul ocupantului locului respectiv.
De data aceasta, perna specială pentru picioarele acelui ocupant, în mod tradițional cel mai important din vehicul, nu iese din partea inferioară a scaunului, ci coboară din spătarul scaunului din dreapta față. Ocupanții locurilor din spate sunt răsfățați și cu un sistem de fitness, numit BMW Vitality. Acesta îi propune utilizatorului exerciții fizice pe care să le facă direct de pe bancheta din spate, bancheta opunând rezistență și măsurând rezultatele obținute. La finalul fiecărei serii de repetări, sistemul acordă o notă (1-3 stele) și memorează progresul pentru următoarele sesiuni de antrenament.
Clienții pot alege între cinci culori pentru pielea standard de la bord, Dakota, în timp ce pielea opțională Nappa este disponibilă în șase nuanțe. Gama Individual de la BMW, pachetul de personalizare dezvoltat de-a lungul anilor de compania germană, va aduce noi posibilități de culoare și noi combinații de materiale. Sistemul de climatizare al lui Seria 7 lucrează pe patru zone diferite, are ionizator și poate să disipe parfum în aer. Habitaclul s-a îmbogățit cu noi lumini ambientale, care oferă mai multe combinații de culori. Personalizarea unui Seria 7 G11/12 poate fi dusă mai departe prin intermediul pachetelor de design, la momentul lansării fiind oferite două: Design Pure Excellence și M Sport. Acestea din urmă modifică și exteriorul modelului prin diferite artificii și ornamente.
Tehnologie: comenzi cu gesturi, încărcare wireless și parcare din telecomandă
Noua generație a lui BMW Seria 7 și-a dezvelit tehnologiile înainte să-și prezinte formele caroseriei, iar noi avem deja un material concentrat pe acest subiect. Cu toate acestea, vom trece în revistă noutățile importante ale navei amiral din Munchen și la acest capitol, pentru a sublinia avansul tehnologic prin care a trecut limuzina germană. În primul rând, ceasurile de bord nu mai sunt analogice, iar unitatea multimedia este complet nouă. BMW a ținut cu tradiția și a făcut tot posibil să păstreze formatul precedent al comenzilor și al locurilor în care mașina afișează informațiile.
Seria 7 are acum un sistem de încărcare inductivă în cotiera frontală, capabil să încarce atât cheia mașinii, cât și un telefon mobil care suportă această funcție. Cheia în sine este complet nouă, bifarea unei dotări opționale aducând un ecran color pe aceasta pentru a controla anumite funcții ale mașinii, iar anumite variante ale lui Seria 7 pot fi conduse într-un spațiu din parcare îngust doar prin cheie, cu șoferul stând în afara vehiculului, dotare fără precedent în segment. Sistemul multimedia este capabil de mirroring (afișarea conținutului de pe ecranul telefonului pe ecranul multimedia) cu smartphone-urile compatibile cu această funcție.
Suspensie nouă, șasiu cu fibră de carbon și noi sisteme de siguranță
Pentru prima dată în istoria BMW, Seria 7 este oferit cu o suspensie pneumatică autonivelantă pe ambele punți, iar amortizoarerele adaptive sunt standard. Sistemul de comutare între modurile de rulare (n.r. Driving Experience Control) are acum și un mod inteligent, numit Adaptive, care anticipează ce setări să folosească în funcție de cum conduce șoferul. BMW își propune să-i asigure lui Seria 7 un nivel de manevrabilitate şi de confort fără precedent în segment. Noul Seria 7 are şi primul sistem electromecanic de control activ al ruliului din lume, pentru a asigura un plus de confort în situaţiile dinamice. În plus, sistemul de direcție integrală este disponibil și în compania sistemului de tracțiune integrală.
Odată cu noua generație, Seria 7 a primit și o actualizare importantă pentru sistemele de siguranță activă și sistemele de asistență a șoferului. Actualizarea aduce funcţii noi pentru tempomat, cum ar fi menţinerea automată a benzii de rulare prin mici intervenţii la nivelul sistemului de direcţie, iar această funcţie este oferită la viteze de până la 210 km/h. Tempomatul reglează automat viteza în funcție de limitele citite pe indicatoarele rutiere. Cât timp şoferul ţine mâinile pe volan, sistemul este activ. Reglementările internaţionale restricţionează acest sistem doar la funcţia precizată, fiind posibil un sistem de pilot automat complet pe autostradă cu tehnologiile din dotarea acestui model, la fel cum este posibil şi la rivalul său direct de la Mercedes-Benz.
Sistemele mașinii nu permit părăsirea benzii de rulare când un alt vehicul este în unghiul mort al acesteia şi ar putea avea loc o coliziune, în contextul în care sunt activate sistemele de asistenţă a şoferului şi este folosit tempomatul activ cu funcţie Stop&Go. Funcţia Stop&Go înseamnă încetinirea şi oprirea simultană odată cu coloana urmărită şi repornirea şi revenirea la viteza prestabilită odată ce este din nou posibil.
În cazul detectării unui impact posterior iminent, toate centurile cuplate sunt pretensionate automat, geamurile laterale şi trapa sunt închise şi vehiculul se pregăteşte de protecţia ocupanţilor la standarde cât mai înalte pentru acel impact. Radarul din spate are încă o funcție, pe lângă siguranța mărită la accident: ajută şoferul la ieşirea din parcări când vizibilitatea este restrânsă.
Bună dimineața! Începem a doua zi la Salonul Auto de la Frankfurt alături de impozantul BMW Seria 7.
Posted by Automarket.ro on 16 Septembrie 2015
Interesant,dar imi place mai mult S Class.