Vettel a câştigat dramatic cursa de la Sepang, Alonso a abandonat!
Sebastian Vettel a câştigat la Sepang după un duel memorabil cu coechipierul Mark Webber, în timp ce Lewis Hamilton a completat podiumul, iar Fernando Alonso a abandonat.
Marele Premiu al Malaysiei a readus spectacolul în Formula 1 după ce ploaia premergătoare cursei a obligat piloţii să înceapă cu pneuri intermediare, iar opririle la boxe au influenţat decisiv ordinea înaintea ca Sebastian Vettel şi Mark Webber să lupte pentru victorie în tandem cu confruntarea dintre Lewis Hamilton şi Nico Rosberg pentru ultima treaptă a podiumului.
Victima emblematică a startului a fost Fernando Alonso, care şi-a avariat aripa faţă după ce l-a lovit din spate pe Vettel şi a abandonat imediat după începerea turului doi după ce a refuzat să intre la boxe pentru a schimba componenta.
Retragerea prematură a pilotului Scuderiei Ferrari a transformat cursa într-o luptă acerbă pentru victorie intre Vettel şi Webber. În ciuda startului perfect al lui Vettel, australianul a devenit lider după prima intrare la boxe şi şi-a păstrat prima poziţie până cu 10 tururi înainte de final, când germanul l-a depăşit la capătul unui duel memorabil.
Totuşi, cursa va rămâne în istorie şi pentru solicitarea expresă a lui Vettel ca Webber să se dea la o parte din faţa sa în turul 27, solicitare igonorată de echipă.
Hamilton a profitat de abandonul lui Alonso şi a urcat pe locul trei în startul cursei, iar pentru o bună perioadă de timp a fost aproape de lider şi a ocupat locul doi înainte să fie depăşit de Vettel. În finalul cursei britanicul a apărut ultima poziţie a podiumului în faţa coechipierului Nico Rosberg, care a cerut la rândul său să fie lăsat să treacă în faţa acestuia.
Hamilton a produs şi cel mai amuzant eveniment al cursei, întrucât la primul pitstop a intrat din greşeală la boxa fostei sale echipe McLaren înainte de a schimba cauciucurile în fata garajului Mercedes.
Plecat de pe locul doi al grilei Felipe Massa a ratat startul şi a coborât până pe locul şase, iar ulterior a făcut o cursă constantă fără să intre în multe dueluri şi a terminat pe locul cinci, după ce a adoptat o strategie cu patru opriri la boxe, la fel ca şi cei patru piloţi din faţa sa.
Romain Grosjean şi Kimi Raikkonen s-au remarcat din nou printr-o strategie mai bună cu numai trei opriri la boxe, iar acest lucru a contribuit la clasarea pe locurile şase şi şapte. Ambii piloţi au fost implicaţi în numeroase dueluri pe circuit, dar au profitat în special de numeroase probleme suferite de Jenson Button, care a pierdut orice şansă la puncte după ce mecanicii nu i-au fixat bine pneul dreapta-faţă.
În plus, Lotus a fost avantajată şi de dublul abandon suferit de Force India după Adrian Sutil şi Paul di Resta au avut câteva defecţiuni bizare la intrările la boxe. Ultimele puncte puse în joc au fost câştigat de Nico Hulkenberg (Sauber), care a terminat pe opt după un duel spectaculos cu Raikkonen, Sergio Perez, care a adus două puncte pentru McLaren şi a stabilit cel mai bun timp pe tur, şi Jean-Eric Vergne de la Toro Rosso.
Marele Premiu al Malaysiei a consemnat în total doar patru abandonuri (Alonso, Sutil, di Resta şi Pastor Maldonado de la Williams, care a ieşit în decor). Button şi Daniel Ricciardo (Toro Rosso) au abandonat de asemenea, dar au fost consideraţi clasaţi pe locurile 17 şi 18 pentru că au parcurs peste 90% din distanţa cursei.
MALAYSIA - REZULTATE CURSA:
1. Vettel Red Bull-Renault 2. Webber Red Bull-Renault + 4.298 3. Hamilton Mercedes + 12.1 4. Rosberg Mercedes + 12.640 5. Massa Ferrari + 25.6 6. Grosjean Lotus-Renault + 35.5 7. Raikkonen Lotus-Renault + 48.4 8. Hulkenberg Sauber-Ferrari + 53.0 9. Perez McLaren-Mercedes + 72.3 10. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 87.1 11. Bottas Williams-Renault + 88.6 12. Gutierrez Sauber-Ferrari + 1 lap 13. Bianchi Marussia-Cosworth + 1 lap 14. Pic Caterham-Renault + 1 lap 15. van der Garde Caterham-Renault + 1 lap 16. Chilton Marussia-Cosworth + 2 laps 17. Button McLaren-Mercedes + 18. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 19. Maldonado Williams-Renault + 20. Sutil Force India-Mercedes + 21. Di Resta Force India-Mercedes + 22. Alonso Ferrari + Fastest lap: Perez, 1m39.199 Not classified/retirements: Driver Team On lap World Championship standings, round 2: Drivers: Constructors: 1. Vettel 40 1. Red Bull-Renault 66 2. Raikkonen 31 2. Lotus-Renault 40 3. Webber 26 3. Ferrari 40 4. Hamilton 25 4. Mercedes 37 5. Massa 22 5. Force India-Mercedes 10 6. Alonso 18 6. McLaren-Mercedes 4 7. Rosberg 12 7. Sauber-Ferrari 4 8. Grosjean 9 8. Toro Rosso-Ferrari 1 9. Sutil 6 10. Di Resta 4 11. Hulkenberg 4 12. Button 2 13. Perez 2 14. Vergne 1
-
Bogdan, duminică, 24.03.2013 11:46
Rusinos pentru Mercedes. Sper ca in cursul acestui an Rosberg sa isi ia rasplata cu varf si indesat. Pacat pentru Webber. As fi vrut sa castige, dar din pacate nu a avut tot ce i-a trebuit pentru a o face. Pacat si pentru Raikkonen. Speram sa fie mai sus azi.
-
Marius60, duminică, 24.03.2013 11:47
S-a vazut clar cine are ordine de echipa. Cand se smiorcaia Vettel echipa l-a trimis la plimbare si nu au intervenit in lupta, cand Rosberg facea acelasi lucru a fost oprit brutal sa lupte la podium.
-
Bogdan, duminică, 24.03.2013 11:47
Jenante mesajele lui Brown. Stiu ca exista un tablou mai mare si ca matur este sa iti pastrezi sangele rece, dar nu pot sa fiu de acord cu situatia asta.
-
Bogdan, duminică, 24.03.2013 11:49
@Marius60: nu este vorba despre nici o lupta. Omul nu trebuia decat sa mearga normal si treaca pe langa Hamilton.
-
Alex, duminică, 24.03.2013 11:49
Eram convins ca toti pilotii au in cap ca sunt nr. 1 si incearca sa obtina ajutor de la echipa. Bravo Red Bull ca nu au cedat presiunilor lui Vettel si am lasat sa se transeze totul pe circuit. Rusine Hamilton, fara penuri si combustibil l-a tinut pe Rosberg in spate prin ordine mizerabile de echipa.
-
modre, duminică, 24.03.2013 11:49
Cred ca s-a fentat Alonso cu acele ochiuri de apa, dar totusi....greseala impardonabila sa nu intre la boxe. Hamilton ca deobicei, face ce face si animeaza cursa.
-
anonim, duminică, 24.03.2013 11:50
weber adevaratul castigator si se pare ca weber pleaca bine numa cand vrea echipa
-
Bogdan, duminică, 24.03.2013 11:51
Uau ! Cata ura si in atitudinea lui Webber de la cantarul oficial. De ce nu au dat si ceva imagini cu Rosberg.
-
Miro, duminică, 24.03.2013 11:51
Eu nu inteleg ce a fost in capul lui Alonso, de ce nu a intrat la boxe. Ar fi fost si mai spectaculoasa lupta cu el intr-o cursa de revenire.
-
Bogdan, duminică, 24.03.2013 11:53
Poate cineva sa explice ce s-a intamplat cu Webber? De ce este atat de suparat ca l-a depasit Vettel ?
-
@bogdan, duminică, 24.03.2013 11:55
corekt! un mare idiot webber!
-
geo, duminică, 24.03.2013 11:56
acuma ne dam seama ca schumacher si la 44 de ani lar fi batut pe hamilton
-
mândra, duminică, 24.03.2013 11:56
E clar. La Mercedes si Ferrari avem ordine de echipa. La RBR nu. Pentru ca daca ar avea si RBR, un astfel de spectacol, cu o depasire chiar trucata e foarte foarte riscanta. Daca ai ordine de echipa nu joci teatru pentru ca este legal, regulamentar sa ai ordine de chipa. Hamilton a venit la Mercedes in primul rand pentru ordine de echipa. Alonso demonstreaza inca o data ca la accidentele de care a avut parte este in mare masura responsabil. Incepe sa semene tot mai mult cu Hamilton cand vine vorba de riscuri inutile, nu si de viteza. Astept o cursa pe o pista uscata si calda.
-
X_Zone, duminică, 24.03.2013 11:58
daca ar fi fost schumacher in locul lui Vettel, ferraristii ar fi fost in extaz, ati uitat de timpurile cand barrichello frana cu 100 m. in fata liniei de sosire sa treaca el_trctoristo schumacher :)) astazi vettel l-a depasit ca un nebun pe webber perclitand ambele pozitii dar asta este farmecul unui mare campion, sa lupte prin propriile forte, intr-un final alonso un mare looooooser, s-o tina tot asa, de azi inainte se poate numi motosapa alonso, Hamilton pilotul meu favorit astazi trebuia sa franeze inainte de finish sa ii ofere lui Rosberg locul meritat, Brawn asta stie sa faca, asta a facut si cu Schumacher in detrimentul lui Barrichello, asta face si acum, pacat, asta nu e spectacol.
-
real value, duminică, 24.03.2013 11:59
@Marius60 serios: n-ai auzit cand se hidratau pilotii Webber reprosandu-i lui Vettel (de fatza cu Newey) ca avea un pacing slow? deci cine are ordine de echipa? rbr si mercedes sunt fan ferrari DAR nu-l inghit pe Alonso si pe cei ce-l pun inaintea lui Massa tocami atunci cand este lent.
-
boss, duminică, 24.03.2013 12:00
AUUUUU!!!! Ce le zice Webber!
-
andrey_1293, duminică, 24.03.2013 12:00
O cursa misto, cel putin duelul Webber-Vettel m-a tinut cu sufletul la gura. Pacat de ordinele de la Mercedes. Era un potential duel frumos si acolo. Webber a avut o atitudine jegoasa la terminarea cursei, nici nu s-a uitat la Vettel si Newey si l-a un moment dat nu am inteles ce i-a zis lui Vettel ca s-au bagat ungurii sa traduca :)). N-au fost ordine la Red Bull in ciuda vaicarelilor lui Vettel si foarte bine au facut, dar Webber a pierdut corect sa zic asa. Alonso - nu inteleg de ce s-a incapatanat sa intre la boxe. Indiferent daca mai statea un tur sau nu, tot trebuia sa intre. A riscat si-a pierdut. Massa in astea 2 etape e peste Alonso dar sunt sigur ca i se va pune piedica pe viitor. Hamilton m-a amuzat cu prima intrare la boxe daca nu ma insel, cei 6 ani la McLaren s-au vazut acuma:)). In rest, mecanicii au ucis masinile Force India care stateau bine, Perez-Button jenant, alt cuvant nu am; iar pe Raikkonen as fi vrut sa-l vad mai sus dar nu e rau, timp este. Pana in China, numai bine!
-
Bogdan, duminică, 24.03.2013 12:00
Inteleg din ce a spus Webber ca era si el pe o strategie de conservare a cauciucurilor? Penibil Hamilton. Sa fii pe podium si sa spui ca Roberg ar fi meritat locul trei si ca iti pare rau ca asa sta situatia ... mai bine vorbea de altceva.
-
Adrian24, duminică, 24.03.2013 12:00
da, la red-bull nu exista ordine de echipa... si marmota invelea ciocolata in staniol.
-
real value, duminică, 24.03.2013 12:00
si app motoru mercedes este o sugativa nu ma mira, mercedes este de altfel constructorul premium cu cele mai mari emisii si consumuri si in 2013
-
geo, duminică, 24.03.2013 12:01
schumy l-ar fi batut pe hamilton si implicit pe Alonso. Un schumi de 40+ ani mai bun ca Alonso.... Ca sa vedem si noi cine era mai bun si in 2006 de fapt. Atunci Schumy a fost batut de pneuri. Si Kimi in 2005 batut de regulament. Uite asa se vazu Alonso cu 2 titluri si mare cota. Dar adevarul iese la iveala ... d'aia nu s-a inchegat nicio branza in trei ani la Ferrari.
-
dany, duminică, 24.03.2013 12:03
parea putin stingher hamilton pe podium! pe de alta parte mercedes e la nivelul mc laren de acum doi ani... reusesc sa se apropie de red bull, uneori ii depasesc prin artificii cum ar fi intrerea prematura la boxe (care ii pedepseste apoi prin uzura prematura a pneurilor), dar le lipseste acel ceva ca sa lupte de la egal la egal cu austriecii
-
91Schumi06, duminică, 24.03.2013 12:04
Yeeeeeeeeeeeeeeeah,baby!!!!!!!!!!!! Daca Webber era pilot talentat nu lua 6 sec in 10 tururi. Si chiar daca ar fi fost ordine de echipa la Red Bull,unde era problema? Mi se pare foarte corect sa sustii un pilot cu 3 titlurimondiale.Webber n-are victorii in toata cariera cate are Vettel intr-un sezon.
-
real value, duminică, 24.03.2013 12:04
@X_Zone pe jumatate ai dreptate, Todt era un mai mare comandor de ordine (Let Michael pass for the championship).
-
alex, duminică, 24.03.2013 12:04
Lui Webber is s-a spus sa "dea" motorul mai incet ca face zgomot. The real winner...
-
Ionut, duminică, 24.03.2013 12:06
Lucrurile intra in normalitate...
-
unu`, duminică, 24.03.2013 12:06
daca nici astazi Vettel nu a demonstrat ca este un mare campion, atunci....... Webber penibil in supararea lui avand in vedere cel putin faptul ca echipa i-a dat cel mai bun pit-stop: 2.3 sec !!!!!!!!!!!!!!! Cat despre motosapa Alonso: asa arata si piloteaza idiotii! Kimi a stat fffff prost pe medii :(((( Cat despre Brawn, formeaza alaturi de bernie si de briattore trio-ul de bezna al F1. Niste mosi expirati care se gandesc doar la bani!
-
andrey_1293, duminică, 24.03.2013 12:07
Au fost niste cadre extraordinare: in lupta Vettel-Webber si Hamilton-Rosberg, imediat dupa lupta primilor, i-am vazut pe Newey respectiv Brown cand isi puneau mainile in cap ca nu le venea sa creada ce pot sa faca pilotii lor. Si imediat dupa ce Vettel a depasit, Horner i-a dat prin radio lui Vettel daca nu ma insel: "That's just silly, boys, c'mon". Epic :)))
-
real value, duminică, 24.03.2013 12:07
@Bogdan ba nu Bogdane, foarte bine ca a recunoscut si a spus-o, este un lucru mare sa-ti treci peste mandrii si sa recunosti ca nu meritai locu ala in detrimentul coechipierului stopat de echipa stima mea pt Hamiloton la faza asta (chiar dacas- ferrarist)
-
webu, duminică, 24.03.2013 12:11
Adevarul supara cel mai tare. Webber ar fi fost mai putin suparat daca ar fi fost ordine de echipa. Ce doare asa tare este ca a fost lovit in orgoliu. Pentru ca a pierdut in lupta dreapta. Asta-l doare de fapt, egoul.
-
91Schumi06, duminică, 24.03.2013 12:12
Ce ma excita reluarile astea cu "motosapa":)):))):)))
-
real value, duminică, 24.03.2013 12:12
Mi se pare foarte corect sa sustii un pilot cu 3 titlurimondiale.Webber n-are victorii in toata cariera cate are Vettel intr-un sezon. Esti pe langa, egoist? oare cate bete o fi primit webber de la prea-fainuta lui echimpa numa' el stie
-
Danut Popescu, duminică, 24.03.2013 12:12
hamilton-pomana poate schimba pneurile la orice echipa vrea :))))
-
el campionas, duminică, 24.03.2013 12:15
a uitat ca o cursa nu se poate castiga din primul viraj dar se poate pierde
-
91Schumi06, duminică, 24.03.2013 12:15
@real value Cumetre, cand Vettel a venit la Red Bull,in 2009, avea deja o victorie. Webber cate avea? Era la echipa din 2007,si n-a facut nimic. De ce n-a castigat nimic cu William's? Ca n-are valoare...si intre noi fie vorba, are o fata de cultivator de varza din Dambovita sau Giurgiu!
-
Bogdan, duminică, 24.03.2013 12:15
Am ascultat la Sky interviul dat de Horner si am inteles ca pozitia oficiala a echipei ar fi fost ca dupa ultimul schimb de pneuri Mark si Sebastian ar fi trebuit sa conserve pozitia. Si Webber s-a asteptat ca aceasta pozitie sa fie respectata. Dar Vettel a simtit ca poate mai mult de atat si a trecut peste recomandarile lui Horner. La Mercedes lucrurile au stat, insa, conform strategiei conservatoare, invers decat s-au intamplat la RedBull.
-
Shade, duminică, 24.03.2013 12:16
A fost vina lui Alonso dar se mai intampla dar ce nu inteleg de ce nu a intrat la boxe imediat.
-
Cris, duminică, 24.03.2013 12:16
RUSINE red bull
-
real value, duminică, 24.03.2013 12:18
@alex F corect ati mai vazut pe undeva in curse iesire pe pneuri hard (webber) te distantezi de colegu vettel pe medii (mai uzate decat hardurile lui webber), si dupa multe tururi isi revin pneurile medii si treci de webber care in prealabil se distanta si ale carui harduri sunt logic si in acest moment mai fresh decat mediile lui vettel? fara sa va jignesc pe careva, unii nu intelegeti F1
-
nigol, duminică, 24.03.2013 12:19
cand s-a gasit si Schumacher sa plece. A venit cand credea ca Brown - Mercedes va ramane prima echipa. Au urmat trei ani mediocri. Acum ca a plecat iete ca se ridica Mercedes.
-
Mclaren_Mircea_1984, duminică, 24.03.2013 12:20
mavricule ce a facut Fernando? :))))))))))))))))))))))))))))
-
real value, duminică, 24.03.2013 12:20
vai, da' ce-avem noi aicea alonso prost ca noaptea conduce moto-săpălicea
-
danoe, duminică, 24.03.2013 12:21
am vazut o reluare,un Caterham cum rupe eleronul unui...?,oprit la boxe,cine ce si cum?ajutor!
-
@LumeLume, duminică, 24.03.2013 12:24
aiti vazut ca s-a intamplat ce preziceau unii pe aici? Hamilton a intrat in boxa McLaren :))))))))))))))))))))))
-
1, duminică, 24.03.2013 12:27
Formula 1 regizata :))) ... interesant sport
-
Shade, duminică, 24.03.2013 12:27
Mclaren_Mircea_1984-Alonso a gresit si a platit prin abandon.Cred ca esti fericit dar Mclaren ce a facut nu a luat nici un punct
-
adidor77, duminică, 24.03.2013 12:29
Ce ghinion !!!! Tocmai cand era sa arate lumii intregi ca el, Marele Alonsito, poate scoate 200% din masina, s-a rupt de tot eleronul ;)))
-
JAn, duminică, 24.03.2013 12:30
Eu nu inteleg de ce unii sunt ofticati asa pe Alonso ?? Chiar nu inteleg. A gresit la inceputul cursei, dupa ce a trecut de Massa, avea tot timpul din lume sa termine primul. Acum pe uscat am vazut adevarata valoare a monoposturilor, R&B pe primul loc, Ferrari inca nu se stie, sa vedem o cursa pe uscat cu Alonso, Mercedes pare mai buna ca McLaren.
-
real value, duminică, 24.03.2013 12:30
nu ma, ai mai scris o data poezia
-
real value, duminică, 24.03.2013 12:32
@no binie ca ai mai scris o data :) Automarket, doresc sa sesizez faptul ca nici acest comentariu nu imi apartine, se poate face ceva ca un alt individ sa nu mai posteze sub acelasi nick? multumesc anticipat :)
-
JAn, duminică, 24.03.2013 12:32
valoarea lui Ferrari e cam p eunde se vede deageaba vezi cu Alonso pe pista uscata pentru ca e sub nivelul lui massa alonso al tau
-
marian0904, duminică, 24.03.2013 12:35
O cursa excelenta cu momente memorabile. Nu exista piloti nr 2; sunt numai piloti care accepta aceasta postura. Nimeni (nici macar Braun) nu-l putea obliga pe Rosberg sa nu depaseasca, dar neamtul a acceptat. Ce-o zice seful cel mare de la Mercedes? Vettel a aratat, daca mai era nevoie, ca e mare. Duelul cu Webber va ramane. Felicitari si lui Webber pt performanta si sportivitate. Imbufnarea de dupa cursa nu-l prinde. Regretabila remarca lui Vettel pt ca echipa sa-i dea ordin lui Webber sa se lase depasit. Memorabile si imaginile cu Newey, Horner si Brawn luindu-se de cap. Bravo!!!!
-
Andrei, duminică, 24.03.2013 12:35
Din ce am inteles din comentariul lui Webber cu "21" el era suparat ca Vettel nu a respectat ordinele de echipa si l-a depasit. Ar fi fost frumos sa aiba si Rosberg acelasi curaj.
-
mirel_f1, duminică, 24.03.2013 12:36
Cred ca adevaratul castigator de la Sepagn e Webber mi se pare si normal sa fie suparat pe Vettel si pe intreaga echipa Redbull doar ordinul de echipa la facut pe Vettel sa ia locul1 .Chiar daca la ora actuala sunt cei mai rapizi si asta nu poate contesta nimeni il ajuta in mod cert pe Vettel .
-
Alex, duminică, 24.03.2013 12:37
Aoleu Alonso , cum sa faci asa ceva!!!? Sper sa iti revii
-
Criss, duminică, 24.03.2013 12:43
Rosberg.....i could go so much faster.....please let me pass Ross Brawn....NEGATIVE,NEGATIVE HAHAHA
-
Bogdan, duminică, 24.03.2013 12:43
Am vazut acum si interviuri cu cei de la Mercedes. In primul rand, mult respect pentru zambetele lui Rosberg. Foarte degajat si cu o atitudine total diferita fata de cea pe care am dedus-o din mesajele radio din timpul cursei. Era impacat cu situatia si a zis ca este suficient timp de-a lungul campionatului sa se intreaca cu colegul de echipa. In al doilea rand: nici unul dintre oficialii de la Mercedes nu au spus ca ROSBERG avea o problema cu cantitatea de combustibil. Toti au spus ca "ei" ca echipa au avut o problema cu combustibilul. Deduc de aici ca problema il afecta doar pe Hamilton. De aici dezamagirea mea: Rosberg trebuia lasat sa depaseasca. Si de aici si respectul meu pentru Niko: s-a controlat cum nu multi o pot face si a ramas acolo unde i s-a spus. In al treilea rand: este meritul lui Rosberg ca la finalul cursei a ajuns in pozitia de a detine o masina mai bine "dotata" decat a celui din fata lui, sau este vina echipei ca Hamilton era cu combustibilul pe "fundul rezervorului"? Inclin sa cred ca este meritul lui Rosberg. De unde si mai mult respect din partea mea. Cat despre Schumacher ... imi pare nespus de rau ca nu mai conduce in F1. Am mai spus-o o data anul trecut si o voi repeta si acum: nu stim mai nimic din lucrurile care au stat la baza deciziei lui de a renunta si de a nu mai continua cel putin inca un sezon. Este insa hazardat sa spunem cat de bun ar fi fost si unde s-ar fi pozitionat. In sufletul meu, clar ar fi fost primul.
-
ba fratilor, duminică, 24.03.2013 12:46
ce l-a impiedicat pe webber sa se departeze de vettel daca era mai rapid? daca i s-ar fi ordonat sa-l lase pe vettel sa treaca, facea in asa fel sa fie evident ca il lasa s-a luptat si a pierdut
-
alvaroperez, duminică, 24.03.2013 12:48
offffffffffff,fernando,de ce nu ai intrat la boxe?????
-
Bogdan, duminică, 24.03.2013 12:48
Da, au dat acum interviul cu Webber si omul a confirmat ca scenariul echipei de dinainte de cursa era ca dupa ultimul schimb sa conserve masinile si pozitiile din cursa. Apoi au dat si interviul lui Vettel in care acesta a spus ca isi cam cere scuze ca a facut altfel decat ar fi trebuit, dar ... pentru castigarea cursei a trebuit sa o faca.
-
sss, duminică, 24.03.2013 12:51
rusine vettel.a cucerit trei titluri pt.ca weber a primit ordine(in fiecare an) de la echipa sa se de a la o parte.fraierii cred ca a depasit cinstit vettel.ce prosti puteti fi.
-
Flav1, duminică, 24.03.2013 13:03
@sss Daca nu ai inteles nimic , nu mai comenta. Inainte de cursa s-au inteles ca cine este in fata dupa ultimul schimb sa ramane in frunte fara ca celalalt sa-l poate depasi. Vettel nu a respectat conventia ,din cauza asta e suparat Weber. Personal, cred ca Vettel este mult mai bun decat Weber.
-
popicul, duminică, 24.03.2013 13:16
azi in fata s-a demonstrat ca F1 este marele circ. saltimbancii uneori nu asculta de regizor, alteori regizorul ia decizii neconforme cu situatia de pe scena si invocand motive de interes suprem schimba ordinea fireasca. Pacat, daca o tin asa ori vor scoate convorbirile de pe TV ori vor pierde din audienta
-
', duminică, 24.03.2013 13:17
Ar fi trebuit ca cei de la McLaren sa-i scota rotile lui Hamilton si sa-l lase suspendat pe cricuri.
-
alex, duminică, 24.03.2013 13:20
Red Bull's Mark Webber: "We [he and Seb] have had a lot of history, I respect Seb. It is still very raw at the moment because we had a plan before the race.... I should probably stop now. "It's very, very, very hard for Seb to sit there when we are told to bring the car home safely. I turned the engine down and was reassured twice that we would not use the cars against each other. It's very hard for people to understand the situation, they think they know what went on but they don't. "It puts a lot of heat on certain people. Unfortunately there is no rewind button but it will put some pressure on certain people. We have three weeks now before the next race and I will catch some waves on my board in Australia." Sebastian Vettel says he owes Red Bull team-mate Mark Webber an apology face-to-face because "I messed up today". He added: "I don't care about the criticism. I owe an explanation to Mark and the team and that's it. For sure it's not a victory I'm very proud of because it should have been Mark's." End of story.
-
seby9626, duminică, 24.03.2013 13:22
Desi sunt fan ferrari,in special Alonso,imi doresc ca anu` acesta sa ia altcineva titlul mondial,decat vettel,pt ca nu este altceva decat un infumurat,iar Horner un mare mincinos.
-
marius_kji, duminică, 24.03.2013 13:27
In primul rand Vettel nu trebuia sa spuna acel team radio(nici nu trebuia sa-l gandeasca,eu fiind impotriva oricarui ordin de echipa),sper sa-si dea seama ca a gresit si sa-si vada de cursa lui si sa depaseasca pe pista,cum si a facut .Webber probabil ca este castigatorul moral acestei situatii dar a cules ce a semanat, pt. un loc caldut la Red Bull.O cursa palpitanta asa cum trebuie sa fie intodeauna,ca de aia se numeste sport,sa castige cal mai bun.Sa vedem ce va fi.
-
marius_kji, duminică, 24.03.2013 13:28
cel
-
BALATESCU, duminică, 24.03.2013 13:39
EU SINT FAN MERCEDES DAR SI LA RED BULL SI LA MERCEDES AU FOST ORDINE DE ECHIPA ..........RUSINE AMBELOR ECHIPE SI ALONSO........NU STIU CE A FOST IN CAPUL LUI ???
-
madalina, duminică, 24.03.2013 14:42
Intre Vettel si Webber e o lupta a orgolilor si daca au inceput asa sezonul o sa-l termine rau. Se repeta povestea lui Schumacher si Barichelo in urma cu cativa ani de la Ferreri. Oricum BRAVO Vettel!
-
vasileo, duminică, 24.03.2013 15:07
De kkt cei doi comentatori, plini de subiectivism. Cand a cerut Vettel sa fie in fata, vaiiii...rusinos, cand a facut-o Rosberg si nu a fost lasat, cica este un pilot matur care se supune ordinelor de echipa. Rusine digi pentru echipa aceasta de comentatori.
-
vasileo, duminică, 24.03.2013 15:09
Si inca ceva, cand Vettel a luptat barbateste pentru pozitie, vaiiii.... risca prea mult, citez: "este totusi un sport de echipa" cine sa-i mai inteleaga.
-
semne bune, duminică, 24.03.2013 15:20
a fost odata cand doar ferrari profita de ordinele de echipa. Normal, cum sunt multi fani ferrari, erau si multi de acord cu ordinele de echipa. Tot pentru dorinta ferrari papa todt le-a facut regulamentare. Numai ca efectul nu e cel scontat. Ferrari nu le poate folosi singurica. Au inceput si ceilalti. Efectul? Nu prea mai este nimeni de acord cu ordinele de echipa. Nici ferraristi. De ce ar mai fi, pentru ca nu le mai aduce un avantaj fata de ceilalti. Dimpotriva chiar uneori cum fu si astazi.. Asa ca mai ferraristi, cum ramane cu explicatia "bine argumentata" ca "face bine" ordinele pentru ca echipa, pentru ca bla bla?
-
Vettel, duminică, 24.03.2013 15:24
Stati un pic toti criticati ce o facut Brawn,a facut ce trebuia pentru ca vrea sa castige titlul la piloti si Hamilton are cele mai multe sanse acuma .Nu este cinstit dar sa vazuut ca si Hamilton regreta ce sa intamplat.
-
andrey11, duminică, 24.03.2013 15:25
O cursa memorabila!
-
Ross Brawn, duminică, 24.03.2013 15:34
Nico stai la locul tau,cu Lewis ma voi lupta pentru titlu anul asta,cu tine mai adun ceva puncte la constructori si atat.
-
popicul, duminică, 24.03.2013 17:13
pe F1 news Hamilton zise: "It was an equally difficult situation for me to stay ahead and not let him past, and it was difficult for him to stay behind. For me, I wanted to let him past, but we have standing orders. saracutul , el s-a fortat sa stea in fata!
-
modre, duminică, 24.03.2013 17:14
Cam urat ce a facut Vettel dar si Webber a rabufnit pe podium. Privirile lui Horner si Marko mi-au lasat ideea ca urmeaza o sedinta care ii va pune la punct pe cei doi piloti. Si asta nu e prima oara cand Vettel spune echipei sa faca ceva sa-l depaseasca pe cel din fata (anul trecut cu Button:"I can't pass him so do something"). Rosberg un gentlemen dupa cursa, oricum se stia dinainte ca Hamilton va fi "seful". Imi pare rau de Alonso...putea sa termine pe podium fara niciun dubiu. Cred ca ii va costa mai tarziu acest risc luat de cei din pitlane.
-
ferr, duminică, 24.03.2013 17:38
Massa pleaca de pe 2 si termina pe 5. Unde sunt cei care il sustineau? Vai, nu-l mai sustine nimeni sa spuna ca e vreun magnific? Se vede ca Ferrari fara Alonso nici nu se apropie de podium, dar apai de titlu... Cat despre ordinele de echipa... Putin imi pasa. Mare chestie. De parca de ieri de azi Webber e sclavul lui Vettel. E din 2009. Ce naiba va mai surprinde si faceti atata galagie? Urat a fost la Mercedes, dar se intelege si acolo datorita abandonului lui Rosberg din Australia. Era normal ca Hamilton sa fie avantajat, tinand cont ca are mai multe puncte. Roata se poate intoarce la Mercedes, la red Bull - nu. Pacat de abandonul lui Alonso. Si un Grosjean era mai bun, macar ala mai scoate din cursa un pilot, doi. Alonso iese doar el... simpatic, nu? A intrat mult prea motivat in cursa. Au timp sa recupereze, mai ales ca taurasii se vor lupta intre ei. Probabil ultimul an pentru Webber la RBR si a decis sa-i puna serios bete in roate lui Sebica. Dar Webber sa nu uite ca poate fi inlocuit si pe parcursul campionatului sau i se poate da o limonada, in loc de un Red Bull. Nu va mai agitati ca oricum n-aveti nimic de castigat. Sa speram ca in China va fi o cursa mult mai spectaculoasa.
-
Fan F1, duminică, 24.03.2013 18:02
ce fani ,,adevarati'' are Schumi :D :D.Voi si urmarilti cursele sau numai visati ca Schumi l-ar fi batut pe Alonso, l-ar fi batut si pe Hamilton :)))).In era Schumi erau alte vremuri milioane de teste, milioane de update practic nu era nimik limitat.Ferari isi permitea cel mai mult fiind cea mai bogata echipa din circuit pana in 2005 nu exista in top numai Ferari urmat de Mclaren si restul.Ce a lipsit in era Ferari? o echipa de uzina care puteau arunca cu anii ca si Ferari s un pilot talentat,in 2005 si 2006 Alonso a castigat pe merit era Ferari s-a prabusit. in 2005 dupa parerea mea cel mai bun pilot a fost Raikkonen, Anul asta sper ca Alonso va fi batut din nou dar unul e sigur Alonso Hamilton Vettel, rosberg in orice an din era Schumi puteau sa il bata. 3 lucruri nu imi plac in F1 Alonso Ferari si Schumi, Schumi care a revenit nu a fost de recunoscut era mai simpatic probabil realizand ca circuitul de azi nu e ce a fost si regulile nu sunt facute de ferari
-
Nepoate, duminică, 24.03.2013 18:02
La Alonso a fost decizia echipei sa`l mai tina un tur pe circuit. Massa a facut un mare ciuciu. Cu Alonso in afara cursei nu a facut nici o branza, deci puteti sa o lasati mai moale ca el ar fi mai bun decat Alonso. Nu este. Nu`mi place Alonso, dar nu se poate contesta faptul ca este pilot mai bun decat Massa. Webber are de ce sa fie suparat. Conform RTL li s`a transmis pilotilor pozitia locurilor ... 2-1, adica Webber - Vettel. Imediat Vettel a atacat. Dupa depasire, lui Webber i s`a transmis sa o lase moale, de aceea Vettel s`a si indepartat de el. Cat despre Ham Ham, s`a vazut de la o posta ca era foarte stingher de modul in care a luat podiumul, deci nu cred ca i se poate reprosa personal lui ceva. Imi pare rau de Kimi, asta nu a fost cursa lui. Sper sa faca o treaba mult mai buna in China.
-
Ferrari_FF, duminică, 24.03.2013 18:22
Nepoate ti-a spus tie Alonso ca i-a ordonat echipa sa mai stea un tur, nu? iti spun eu ce nu stii tu, pilotul comunica inginerului echipei comportamentul monopostului iar acesta decide in functie de informatiile ce le primeste de la pilot ce masuri sa adopte, gascanul de alonso a vazut ca nu exista o mare diferenta de comportament al monopostului si a decis de comun acord cu echipa tehnica sa impinga situatia la extrem stiind ca in curand pista se va usca si celelalte echipe vor urma sa intre la boxe rapid pentru schimbul pneurilor, ceea ce s-a si intamplat, decizia de a ramane pe pista a fost in proportie de 90% a lui si numai a lui. Cat despre Kimi a fost o intamplare ca a castigat in Australia dar sper ca aceasta intamplare sa se mai repete dar la ce am vazut astazi nu prea cred. referitor la webber vs vettel aberezi, probabil nu ai vazut cursa si modul in care vettel s-a lipit de webber dupa ultimul schimb de gume iar atacul campionului mondial a fost unul cum rar se vede azi in f1, pe timpul lui senna mai vedeam asa ceva, la cat de nervos a fost webber ca a fost depasit de vettel in ciuda ordinelor de echipa prin care pilotul care iese la ultimul schimb de gume primul pe pozitia aceea va termina sa fim seriosi nu l-ar fi lasat australianul pe neamt sa ramana pe primul loc, pur si simplu furia din vettel si-a exprimat puterea si daca te uiti mai atent la depasire iti dai seama de multe aptitudini de campion.
-
modre, duminică, 24.03.2013 18:55
@Ferrari_FF...gascanul de Alonso a vazut ca nu exista mare diferenta de comportament al monopostului pentru ca era pista uda si pana sa ajunga pe linia dreapta au fost numai viraje si a mers cu viteza redusa. Cand a mers cu ea la blana s-a desprins de tot. Dar el nu stia ca aripa fata mai statea intr-un singur polet (sau ce o fi ala) pentru ca pur si simplu nu ii permitea unghiul din cockpit. Insa cei din pitlane au vazut pe monitoare ca aripa este rupta si mai statea decat "intr-un fir". Ma rog....au riscat si mai tarziu cred ca o sa ii coste.
-
Nepoate, duminică, 24.03.2013 19:14
@Ferrari_FF Lasa`ma sa te contrazic. In situatii limita, cum a fost cea a lui Alonso decizia o ia inginerul de cursa al pilotului, adica echipa. Evident ca echipa l`a intrebat daca mai poate sta, dar decizia a fost a echipei. Cat despre Webber, omul nu se astepta sa fie atacat, iar cand a trebuit sa se apere era deja prea tarziu. A fost nepregatit. Nu spun ca Vettel nu este mai bun decat Webber, dar depasirea lui asupra lui Webber a venit pe fondul relaxarii australianului.
-
fanfefunu, duminică, 24.03.2013 19:37
mai e mai simplu decat zici tu acolo. Schumacher cand a avut masina de titlu a castigat. Alonso nu. Cel putin in 2007. Si ain anii astia a avut una cu care Schumacher ar fi castigat. Lasa teste update etc. Pentru ca la masinile de azi se folosesc si descoperiri din testele de atunci. Acum sunt si mai incarcate masinile cu tehnica. Ai vrut pneuri si drs ca ai crezut ca alonso al tau le va utiliza cel mai bine. Nu o fost asa acum le trimiti la gunoi. Acum vrei teste. Buuun. Dar ce te face sa crezi ca se vor descurca Alonso si Ferrari mai bine si nu altii?
-
NUUU, duminică, 24.03.2013 19:41
ti se pare tie. cum sa castige un terminat ca schumacher.masina lui era teleghidata:))
-
ferr, duminică, 24.03.2013 20:55
Pe cei care isi inchipuie "Schumacher ar fi facut, ar fi dres, ar fi castigat" ii rog sa se culce, pentru ca e momentul sa viseze. Schumacher n-ar mai fi castigat campionatul nici cu un Red Bull. Cursa - posibil. Dar campionatul ar fi fost imposibil. Nu-l mai tinea trupul la ritmul de cursa. Si in plus, isi pierduse indemanarea. Talentul nu se pierde, insa reactiile se diminueaza in timp. Iar F1, ca multe sporturi, se bazeaza pe reactii. Schumacher a gresit ca s-a retras in 2006 si ca a revenit in 2009. Astea doua lucruri poate regreta. Probabil in 2007 si 2008 ar fi castigat titlul din nou. Cat despre Alonso... un pilot se bazeaza pe instinct. Nu intri in cursa ca sa-ti astepti randul la schimbul de pneuri si sa te plimbi vreo 50 de tururi. Intri ca sa risti intr-o depasire, intr-un tur rapid sau intr-un accident. Pilotii isi asculta instinctul mai intai de orice inginer. Astazi Alonso a pierdut. Dar instinctul data viitoare ii poate aduce victoria in ultimul viraj, cine stie... Nu cred ca suntem in masura sa judecam deciziile pilotilor si modul in care acestia piloteaza. Eu in locul lui as fi facut la fel... dar e momentul sa ma culc, pentru ca asta e doar un vis.
-
adycd11, duminică, 24.03.2013 20:57
Eu n-am apucat sa vad cursa in direct asa ca ma bag in conversatie(la fel ca musca-n lapte)abia acum. A fost o cursa interesanta stricata de idiotul de Vettel;Webber are dreptate sa faca scandal:nu se astepta ca Vettel sa-l atace si cu toate astea a fost foarte fair-play in virajul 4 cand l-a lasat sa treaca desi putea tine cu dintii de locul 1.Nu zic ca Vettel nu e mai talentat decat Webber pentru ca nu am cum sa le masor talentul,dar sunt convins ca nu-i e chiar atat de superior lui Webber precum a lasat impresia cu depasirea aia josnica. Pacat si de Rosberg,merita mai mult,dar daca eram in locul lui Hamilton nu cred ca as fi franat ca sa-l las sa treaca.Ordinele sunt ordine,iar Ham avea deja mai multe puncte din Australia;dar e nasol,totusi,ce a facut Brawn. Button s-a descurcat bine,dar mecanicii sunt penibili.Amuzant si Perez,atotconservatorul de pneuri care a trebuit sa schimbe in penultimul tur.
-
JugaruGabi, duminică, 24.03.2013 21:16
In articolul "Hamilton: "Puteam lupta pentru pole position cu Red Bull în Australia"" a spus ca Ham-Ham sa o lase mai moale, ca macane mult si bine. Azi, s-a vazut destul de clar ca Ham Ham a fost rapid de locul... 4. Observ ca multa lume spune ca Rosberg trebuie respectat... Nu, Rosberg nu trebuie respectat pentru ca nu a avut coloana vertebrala sa treaca pe langa Hamilton, ca racheta. Ce ii facea Brawn? Il dadea afara de la echipa? Tot punctele alea le lua Merc-ul. Cat despre smecherii cunoscatori de F1, care tambalauiesc de Schumacher... nu aveti niciunul de unde sa stiti ce se intampla anul asta, daca ramanea: putea face rahatul praf, sau putea sa faca ceva bun. Raspunsul era pe asfalt, daca decidea sa continue. Asa ca ar fi bine sa mai lasati textele astea de fani infocati x/y!
-
fferr, duminică, 24.03.2013 21:16
nuu, nu ai inteles. Nu schumacher din 2010-2012. Ci un schumacher in forma de odinioara. Cu acel schumacher si masina pe care a avut-o alonso l-ar fi batut pe fetel in acesti 3 ani. Pentru ca fetel a gresit mult iar schumacher nu ar fi iertat. Schumacher batran il batea destul de des pe rosberg care uite ce ii face lui hamilton, care ai vazut ce i-a facut lui alonso. Un Schumacher tanar ar fi adus titlurile la maranello cu masinile pe care le-a avut alonso.
-
adycd11, duminică, 24.03.2013 21:49
@fferr - Dupa logica ta rezulta de asemenea ca Alonso ar fi mai bun decat regretatul Senna pentru ca in 2005 si 2006 l-a batut pe Schumacher care la inceputul lui '94 l-a batut pe Senna.JugaruGabi are dreptate - nu poti face comparatii din-astea.Adevarul e ca nici nu mai conteaza.Dar nu te grabi sa-l judeci pe Hami!Pana la urma are doar doua curse in monopostul Mercedes. @JugaruGabi - Sincer sa fiu si eu ma gandeam ca Rosberg ar fi trebuit sa ignore ordinul,dar Nico mi s-a parut mai degraba disciplinat decat las.De la departare e usor sa comentezi,dar cred ca si noi am fi facut la fel;cand seful da ordin te supui,fie ca-ti place fie ca nu.Sper ca Rosberg sa faca macar una sau doua curse mai bune decat Hamilton ca sa se "revanseze" pentru ce s-a intamplat azi.
-
adycd11, duminică, 24.03.2013 22:03
@fferr - Dupa logica ta rezulta de asemenea ca Alonso ar fi mai bun decat regretatul Senna pentru ca in 2005 si 2006 l-a batut pe Schumacher care la inceputul lui '94 l-a batut pe Senna.JugaruGabi are dreptate - nu poti face comparatii din-astea.Adevarul e ca nici nu mai conteaza.Dar nu te grabi sa-l judeci pe Hami!Pana la urma are doar doua curse in monopostul Mercedes. @JugaruGabi - Sincer sa fiu si eu ma gandeam ca Rosberg ar fi trebuit sa ignore ordinul,dar Nico mi s-a parut mai degraba disciplinat decat las.De la departare e usor sa comentezi,dar cred ca si noi am fi facut la fel;cand seful da ordin te supui,fie ca-ti place fie ca nu.Sper ca Rosberg sa faca macar una sau doua curse mai bune decat Hamilton ca sa se "revanseze" pentru ce s-a intamplat azi.
-
fgfg, duminică, 24.03.2013 22:08
orice s ar intampla intr o cursa de formula 1 ,indiferent cine castiga sau ce se intampla in cursa alonso e subiectul principal.el intotdeauna e mai pomenit ca orice alt pilot.urat ce s a intamplat in cursa asta atat cu echipa redbull cat si mercedes mai ales ca s a intamplat la inceputul unui sezon si nu atunci cand unul din piloti are mult mai putine sanse la titlu ca celalalt .nu ne putem da seama dupa 2 curse daca cineva are un plus evident.cred ca secretul celor care se vor bate la titlu e sa plece de cat mai in fata ,altfel se vor uza pneurile mult mai repede in dueluri asa cum a facut kimi astazi.
-
JugaruGabi, duminică, 24.03.2013 22:26
Ordinele de echipa nu trebuie sa existe intr-un sport cu motor, ca nu e fotbal sau mai stiu eu ce. Hai sa zicem ca mai inteleg un ordin de echipa la sfarsitul sezonului, cand pilotul x are sanse la titlu, iar y ar face bine sa ii faca loc pentru victorie sau punctaj cat mai mare, dar in debutul sezonului este urat, foarte urat, ca sef de echipa, sa ii ceri unui pilot sa nu isi depaseasca colegul, desi i-ai anuntat pe amandoi ca soferi cu drepturi egale (nu pilot nr 1 si nr 2). Eu unul nu as fi facut la fel si m-as fi batut pentru dreptul meu. Asa stiam ca procedeaza nemtii - vezi Vettel care e criticat pe colo si colo. Sa nu ma inteleaga lumea gresit: din punctul meu de vedere, Ham-Ham e o alegere proasta pentru Merc (al meu strict). Pe de alta parte, Rosberg m-a convins anul trecut ca merita mai mult (s-a clasat mai bine decat Schumacher cu un monopost la fel de "performant" - ca fan Schumacher trebuie sa recunosc ca Rosberg a avut rezultate mai bune, chiar daca a avut parte si de noroc in unele locuri) - din cauza asta am fost dezamagit ca a permis ordinul de echipa, desi cu Schumacher nu a facut-o niciodata - sunt convins ca au existat si atunci, dar nu au fost facute publice. E pacat ca, din nou, in F1 se demonstreaza ca pilotii sunt favoritizati la echipe in functie de bugetul pe care il aduc respectivei echipe, prin sponsorizari.
-
Nepoate, duminică, 24.03.2013 22:48
Intr`o lume ideala, intradevar, nu ar exista oridne de echipa. Nici unui fan f1 nu are cum sa`i placa. Totusi, trebuie sa privim si de partea cealalta a gardului. In formula 1 se cheltuie extrem de multi bani si pana la urma, vorba lui @adycd11 ... pilotii sunt angajati si trebuie sa faca ce le spun sefii. Nu cred ca lui Horner sau oricarui alt lider de echipa ii face placere sa stabileasca ierarhia in randul pilotilor sai, dar ei in primul rand se gandesc la binele echipei.
-
@modre, duminică, 24.03.2013 23:38
gascanul de Alonso a vazut ca nu exista mare diferenta de comportament al monopostului pentru ca era pista uda si pana sa ajunga pe linia dreapta au fost numai viraje si a mers cu viteza redusa. Cand a mers cu ea la blana s-a desprins de tot. Dar el nu stia ca aripa fata mai statea intr-un singur polet (sau ce o fi ala) pentru ca pur si simplu nu ii permitea unghiul din cockpit. ........frate daca nu stii elementele de baza ale unui monopost numai comenta .....polet ...incredibil, ma mir ca nu ai spus epolet, vezi ca elementele de montura ale aripii fata se numesc simplu: montanti, unde ai vazut tu viteze reduse nu stiu ca erau pneuri de apa noi la randament aproape de maxim si apropos de gascanul tau alonso. el este singurul vinovat pentru ca a stiut de prima data percutia socului cu vettel si numai vorbi prostii ca nu vedea ca i se umpluse casca de scantei, era obligat sa reduca viteza si sa se lase depasit pentru ca a periclitat cursa, acest individ ar trebui aspru pedepsit de fia dar cine pedepseste ferrari vreodata ...nimeni, sper sa plateasca anul asta ipostaza nemeritata prin care a fost lider anul trecut, alonso este de mult la apogeu, sutil ii da clasa.
-
LINISTE, duminică, 24.03.2013 23:55
ESTE FOARTE SIMPLU, IA UITATI CE A FACUT ALONSO, A REFUZAT SA INTRE LA BOXE, ASA CA ESTE NUMAI VINA LUI, MAI CITITI SI VOI NUMAI SCRIETI INEPTII PE AICI. .......Victima emblematică a startului a fost Fernando Alonso, care şi-a avariat aripa faţă după ce l-a lovit din spate pe Vettel şi a abandonat imediat după începerea turului doi după ce a refuzat să intre la boxe pentru a schimba componenta.
-
simplu, luni, 25.03.2013 00:04
Victima emblematică a startului a fost Fernando Alonso, care şi-a avariat aripa faţă după ce l-a lovit din spate pe Vettel şi a abandonat imediat după începerea turului doi după ce a refuzat să intre la boxe pentru a schimba componenta. ....ASTA SPUNE TOT, ALONSO MAESTRUL.
-
ferr, luni, 25.03.2013 01:25
@ @modre Unde scrie ca daca esti lovit trebuie sa te lasi depasit? :)) Daca era lovit de ce nu l-au depasit ceilalti? Cu ce a incalcat regulamentul? Eu zic sa-l pedepseasca pe Alonso pentru a indraznit sa-l atinga pe Vettel. Alonso a fost si vinovat ca a inceput ploaia. A fost vinovat si de ordinele de la Red Bull. Din cauza lui Alonso au dat aia ordine, nu? Eu zic sa-l spanzuram. Afara cu el din Formula 1... Doamne, un PILOT stie sa conduca. iar cand esti intr-un monopost esti doar pilot. Cum am mai spus, n-avem cum sa-i intelegem pe piloti, ci doar sa facem presupuneri, iar tu faci una foarte proasta. Eu zic ca Alonso trebuia sa opreasca, sa se dea jos, sa-si indrepte bara cu ranga si sa-si continue cursa...
-
verde, luni, 25.03.2013 10:08
N-am vazut cursa, dar din comentarii inteleg ca Vettel a fost cam jegos in ambitia lui. Un duel pe bune intre doi piloti poate duce la o ciocnire, ar putea iesi chiar amandoi din cursa, ceea ce, in acest caz in care Vettel si Webber sunt coechipieri, ar fi o mare teapa pentru echipa. De-aia echipa le zice sa stea dracului potoliti si sa castige punctele, ce mai conteaza cate ia fiecare, important e sa le ia pe toate. Da' nu, Vettel voia sa ia el mai multe puncte... Il iertam, ca e tanar si are timp sa invete din experientele astea si sa se maturizeze.
-
Radu, luni, 25.03.2013 12:08
De departe cea mai proasta traducere pe care mi-a fost dat s-o vad: "După ultima oprire la boxe echipa mi-a spus să opresc motorul. Vettel a luat propriile lui decizii şi va avea parte de protecţie, ca de obicei. Am oprit motorul pentru că ştim că Vettel dă repede din pedale."
-
Sadox, luni, 25.03.2013 12:12
Se vede ce este F1 in ziua de astazi... nu mai este necesar nici un comenatriu, ca desigur toti ne-am dat seama...(multi nu recunosc). Sa nu ma aud cum striga frustratii: baaa da la Ferrari or fost `team orders`, ca asa este la toata lumea mai mult sau mai putin pe fata... Oricum de cand ma uit la F1, nu am vazut ca un pilot sa dee cartile chiar asa pe `fata` cum le-a dat vettel si rosberg... Ce mai e de zis este ca daca lui Alonso nu i se desprindea aripa fata in acele 2-3 ture nenorocite de care avea nevoie sa mai stea pe pista pana se usca, cand iesea de la boxe facea spectacol.
-
gogu, luni, 25.03.2013 13:00
o cursa in care trecutul a contat mai mult decat prezentul: - in care daca faci taranii a la schumacher esti nefericit (vet) - sau daca asculti ordinele de echipa iar esti nefericit (ros) - in care gafele majore ale echipei te scot din carti (but)
-
@@JugaruGabi@, luni, 25.03.2013 14:19
penibil om .........fara caracter tu vezi alte curse !
-
BALATESCU, luni, 25.03.2013 14:25
Am spus ca au fost ordine de echipa la Red bull si Mercedes, care au votat cu nu .......chiar nu se pricep la formula 1 se uita la tv.....ca si curca in lemne !!!
-
JugaruGabi, luni, 25.03.2013 14:28
Mesaj pt @@JugaruGabi@ Explica-mi ce este penibil in asta: AS (Ayrton Senna): "....you should know that by being a racing driver, you are under risks all the time. By being a racing driver means you are racing with other people. And if you no longer go for a gap that exists, you're no longer a racing driver, because we are competing. We are competing to win, and the main motivation to all of us is to compete for victory; it's not to come 3rd, 4th, 5th or 6th." Restul cuvintelor sunt de prisos... Daca asta ma face pe mine penibil si fara caracter, cum a fost Senna? PS: mi-am permit sa copiez citatul oferit de un alt user al site-ului.
Citeste si
-
F1 TOP | joi, 14 noiembrieFormula 1: Monaco va rămâne în calendar până în 2031Formula 1 a anunțat un acord nou cu Monaco pentru a găzdui Marele Premiu de la Monaco până în 2031. Începând din 2026, etapa din principat va avea loc în primul weekend din iunie. Citeste tot
-
F1 TOP | miercuri, 13 noiembrieF1: Eveniment special de lansare pentru toate echipele în 2025Formula 1 va organiza, pentru prima dată în istorie, un eveniment special de lansare pentru toate echipele. Evenimentul va marca 75 de ani de la înființarea campionatului mondial de Formula 1. Citeste tot
-
F1 TOP | marţi, 12 noiembrieF1: Alpine va trece la motoare Mercedes din 2026Echipa de Formula 1 Alpine a anunțat oficial că va trece la motoare Mercedes începând din sezonul 2026. Anunțul vine la o lună după ce Renault, actualul furnizor de motoare al echipei franceze, și-a anunțat retragerea din Formula 1 la finalul lui 2025. Citeste tot
-
F1 TOP | miercuri, 6 noiembrieF1: Gabriel Bortoleto, pilot Kick Sauber în 2025. Bottas și Zhou părăsesc echipa la finalul lui 2024Gabriel Bortoleto va fi noul pilot al echipei Kick Sauber în Formula 1, începând din sezonul 2025. Debutantul brazilian îl va avea coechipier pe Nico Hulkenberg. Totodată, actualii piloți Sauber, Valtteri Bottas și Zhou Guanyu, vor părăsi echipa la finalul sezonului actual. Citeste tot
-
F1 TOP | luni, 4 noiembrieFormula 1: Max Verstappen, victorie spectaculoasă în Brazilia. Alpine, pe podiumMax Verstappen a câștigat Marele Premiu de la Sao Paulo într-un mod spectaculos. Triplul campion mondial este acum la un pas de cel de-al patrulea său titlu mondial, după ce rivalul său principal, Lando Norris a încheiat pe locul 6. Surpriza cursei a fost un dublu podium pentru piloții Alpine. Citeste tot
cursa superba!!!!!!!!!!!!!!!!! bv vettel bv webber bv mercedes!!!! chiar si Massa arata ca este pilot. cat despre tractorist: prost ca noaptea!!!!!!!!!