Vettel a câştigat în India şi a devenit cel mai tânăr cvadruplu campion mondial din istorie!
Sebastian Vettel a obţinut în India a şasea victorie consecutivă şi a devenit cel mai tânăr cvadruplu campion mondial din istoria Formulei 1. În plus, Red Bull a devenit matematic cvadruplă campioană mondială la constructori.
Strategiile opuse în privinţa pneurilor soft şi medium au animat un Mare Premiu al Indiei care a stat din nou sub dominaţia autoritară a celor de la Red Bull Racing.
Conform aşteptărilor, Sebastian Vettel şi-a păstrat la start prima poziţie câştigată în calificări după ce a rezistat unui atac din partea lui Lewis Hamilton, dar a intrat la boxe în turul doi pentru a schimba soft-urile cu cauciucurile medium.
Chiar dacă a revenit pe circuit doar pe locul 17, pilotul echipei Red Bull Racing a progresat constant în pluton până pe locul doi, în spatele lui Mark Webber. Australianul a început cursa cu o strategie diferită şi a intrat la boxe abia în turul 29, urmat doua tururi mai târziu de Vettel pentru al doilea schimb.
Ideea a fost ca Webber să rămână mai mult pe circuit cu pneurile soft pentru a creşte diferenţa comparativ cu Vettel, însă a revenit la standuri după numai trei tururi pentru a se echipa din nou cu cauciucuri medium.
Astfel, la jumătatea cursei, Vettel avea deja un avantaj de 13 secunde în faţa lui Webber, care nu a reuşit însă nici măcar să termine pe locul doi după ce a fost informat de nenumărate în turul 40 ori să oprească monopostul pe circuit din cauza unei defecţiuni tehnice la cutia de viteze.
Vettel a obţinut astfel cu uşurinţă a şasea victorie consecutivă şi a devenit cel mai tânăr cvadruplu campion mondial din istoria Formulei 1 cu trei curse înainte de final. De asemenea, victoria lui Vettel a fost suficientă pentru că Red Bull Racing să-şi adjudece al patrulea titlu mondial consecutiv la constructorilor, mai ales prin prisma rezultatelor modeste obţinute de Ferrari.
GROSJEAN IMPRESIONEAZĂ PRINTR-UN NOU PODIUM
În contextul abandonului lui Webber, Nico Rosberg a ocupat a doua treaptă a podiumului, în ciuda unui start ezitant în care a fost depăşit de Felipe Massa şi a revenit în faţa lui Hamilton. Pilotul echipei Mercedes a rămas însă în lupta pentru primele poziţii pe tot parcursul cursei şi a efectuat depăşirea decisivă în turul 53, când a trecut de Kimi Raikkonen.
Pilotul echipei Lotus a încercat o strategie surprinzătoare cu o singură oprire la boxe, însă nu a reuşit să reziste pe final, când a fost depăşit un de Romain Grosjean care a avut parte de una dintre cele mai bune curse din carieră.
Plecat de pe locul al 17-lea al grilei după ce a anticipat greşit rezultatele rivalilor în prima parte a calificărilor, francezul a început cursa cu pneuri soft şi a reuşit să le menţină în viaţă suficient de mult timp pentru a efectuat singura intrare la boxe, lucru ce i-a permis să ajungă în spatele coechipierului său. Rivalitatea internă şi-a spus din nou cuvântul când Grosjean l-a depăşit cu dificultate prin exteriorul pistei şi i-a cedat locul înapoi pentru a nu fi penalizat, însă în cele din urmă Raikkonen s-a lăsat depăşit cu uşurinţă pe linia dreaptă.
Grosjean a obţinut astfel al treilea podium consecutiv după cele din Coreea de Sud şi Japonia, în timp ce Raikkonen a fost nevoit să intre din nou la boxe din cauza deteriorării pneurilor şi a terminat în cele din urmă pe locul şapte după ce a stabilit şi cel mai bun timp în cursă.
CURSĂ BUNĂ PENTRU MASSA, CEL MAI BUN REZULTAT PENTRU PEREZ
La rândul său, Massa a obţinut locul patru după un start excelent în care a câştigat trei poziţii prin depăşirea succesivă a lui Rosberg, Hamilton şi Webber, însă în a doua parte a cursei nu a reuşit să menţină ritmul la acelaşi nivel, fiind nevoit să se mulţumească astfel cu locul patru, chiar dacă la un moment dat a devenit lider.
McLaren şi-a egalat cel mai bun rezultat din acest sezon după ce Sergio Perez a ocupat locul cinci, obţinând cu această ocazie cea mai bună performanţă din carieră, reuşind să profite de problemele cu pneurile întâmpinate de Hamilton şi Raikkonen spre final şi să termine în faţa acestora.
Force India şi-a îndeplinit obiectivul de a termina cursa de casă de la Buddh în puncte, întrucât Paul di Resta şi Adrian Sutil au terminat pe opt şi nouă. Germanul a impresionat printr-un prim stint foarte lung, reuşind să rămâne pe circuit până în turul 42 cu pneurile medium, şi a terminat în faţa lui Daniel Ricciardo, care şi-a trecut în cont ultimul punct.
NICIUN PUNCT PENTRU ALONSO, MERCEDES URCĂ PE DOI
Deşi avea nevoie de un loc doi pentru a rămâne în cursa pentru titlul mondial, Fernando Alonso nu a obţinut nici măcar un punct, în mare parte din cauza incidentului în care a fost implicat la start: Webber a abordat agresiv bordura din primul viraj, a pierdut spatele şi a lovit aripa faţă a monopostului Ferrari, spaniolul fiind nevoit să intre la boxe pentru a schimba componentă.
Spre deosebire de Vettel, Alonso nu a fost capabil să facă aceeaşi cursă de recuperare şi a rămas blocat la graniţa punctelor, punctul de referinţă fiind duelul cu Esteban Gutierrez pentru locul 13. Mexicanul a demonstrat că are valoare după ce a revenit pe poziţie deşi fusese depăşit iniţial, dar şi la scurt timp după ce fusese penalizat cu un drive-through.
Alonso a terminat în cele din urmă pe locul 11, rezultat în urma căruia Ferrari a pierdut locul doi în clasamentul general în favoarea celor de la Mercedes, diferenţa fiind de numai patru puncte.
Pe lângă Webber, în Marele Premiu al Indiei au mai abandonat şi piloţii de la Caterham, Charles Pic şi Giedo van der Garde, dar şi Nico Hulkenberg de la Sauber cu numai şase tururi înainte de final.
INDIA - REZULTATE CURSA:
1. Vettel Red Bull-Renault 1h31:12.187 2. Rosberg Mercedes + 29.823 3. Grosjean Lotus-Renault + 39.892 4. Massa Ferrari + 41.692 5. Perez McLaren-Mercedes + 43.829 6. Hamilton Mercedes + 52.400 7. Raikkonen Lotus-Renault + 1:07.900 8. Di Resta Force India-Mercedes + 1:12.800 9. Sutil Force India-Mercedes + 1:14.700 10. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 1:16.200 11. Alonso Ferrari + 1:18.200 12. Maldonado Williams-Renault + 1:18.900 13. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 1 lap 14. Button McLaren-Mercedes + 1 lap 15. Gutierrez Sauber-Ferrari + 1 lap 16. Bottas Williams-Renault + 1 lap 17. Chilton Marussia-Cosworth + 2 laps 18. Bianchi Marussia-Cosworth + 2 laps 19. Hulkenberg Sauber-Ferrari + 6 laps Fastest lap: Raikkonen, 1:27.679 Not classified/retirements: Driver Team On lap Webber Red Bull-Renault 40 Pic Caterham-Renault 36 van der Garde Caterham-Renault 2 World Championship standings, round 16: Drivers: Constructors: 1. Vettel 322 1. Red Bull-Renault 470 2. Alonso 207 2. Mercedes 313 3. Raikkonen 183 3. Ferrari 309 4. Hamilton 169 4. Lotus-Renault 285 5. Webber 148 5. McLaren-Mercedes 93 6. Rosberg 144 6. Force India-Mercedes 68 7. Massa 102 7. Sauber-Ferrari 45 8. Grosjean 102 8. Toro Rosso-Ferrari 32 9. Button 60 9. Williams-Renault 1 10. Di Resta 40 11. Huleknberg 39 12. Perez 33 13. Sutil 28 14. Ricciardo 19 15. Vergne 13 16. Gutierrez 6 17. Maldonado 1
Extraordinar start pentru Massa. Total dezastros pentru Alonso. Foarte multa actiune pentru el: contact cu Webber si apoi cu Button. Foarte bun si inceputul lui Rosberg care, desi a pierdut locul doi la start, a revenit in fata lui Hamilton foarte repede dupa start. Din pacate strategia lui Raikkonen a fost din nou gresita si a pierdut rapid ce a castigat la start. Iar apoi pe finalul cursei l-au macelarit tinandu-l pe circuit aiurea in tramvai. Inteleg ca au sperat la locul 3, dar ... ce naiba, parca ar fi amatori. Extraordinara depasirea lui Alonso din turul 22 asupra lui Gutierrez. Dar foarte trista situatia din finalul cursei cand a stat 10 tururi in spatele lui Ricciardo. Foarte buna a doua intrare a lui Roseberg. A reusit sa le ia fata lui Massa si Hamilton. Si acolo si-a facut cursa pentru locul 2.