Mașinile din "Aventour la feminin" by Textar: Audi Q5 Sportback, rețeta SUV-ului premium devine acum mai curajoasă
Audi Q5 Sportback va face echipă cu Skoda Enyaq, Mazda CX-30, Mercedes-Benz EQA și Renault Arkana și le va purta pe fetele noastre pe drumurile patriei în cea mai nouă aventură Automarket: Aventour la feminin.
Pe măsură ce SUV-urile au câștigat teren în fața sedanurilor sau break-urilor, constructorii de automobile au fost nevoiți să se adapteze nevoilor pieței și să lanseze mașini cu gardă la sol mai înaltă și forme neconvenționale. Așa s-au născut, printre altele, SUV-urile cu alură de coupe.
Cu alte cuvinte, SUV-uri cu posterioare bombate, lucrate la sală. Printre cele mai bune exemple sunt Mercedes-Benz GLC și GLE Coupe, BMW X6 sau X4, Audi Q8 și Q5 Sportback.
Cea mai nouă aventură Automarket, intitulată Aventour la feminin, va purta nouă doamne și domnișoare pe drumurile patriei la volanul a cinci SUV-uri, dintre care patru proaspăt lansate în România. Unul dintre ele este Audi Q5 Sportback.
Ar putea fi descris ca un Audi Q5 cu un fund mai atrăgător, ca un Nicki Minaj al gamei Audi, dacă vrei. Însă fix din cauza acestui fund bombat, pasagerii din spate au ceva mai puțin loc pentru cap (comparativ cu un Q5 obișnuit), iar volumul portbagajului este de 510 litri, cu 10 litri mai puțin decât un Q5 care nu a mai ajuns pe la sală.
Judecând după cifre, nu e chiar așa mare tragedie, fiind de ajuns pentru toate bagajele pe care echipajele feminine le vor aduce cu ele în acest tur.
CEA MAI PUTERNICĂ MAȘINĂ DIN TUR
Unul dintre atuurile exemplarului Audi Q5 Sportback care ne va însoți în Aventour la feminin este chiar sistemul de propulsie, format dintr-un motor pe benzină și unul electric. Adică un plug-in hybrid. Ansamblul dezvoltă împreună 299 de cai putere, suficient pentru a atinge 100 de km/h în 5.3 secunde și o viteză maximă de 239 km/h.
Deci nu este doar cea mai puternică mașină din tur, ci și cea mai rapidă. Una pe care fetele noastre o vor aprecia cu siguranță, mai ales că este echipată cu transmisie automată cu șapte trepte și tracțiune integrală quattro.
Numele oficial al modelului este destul de lung (Audi Q5 Sportback 50 TFSI e quattro), dar ce trebuie să reții este că vorbim despre un hibrid alimentat la priză. Adică are posibilitatea de a merge exclusiv electric pe o distanță de 62 de kilometri.
Faci naveta în oraș, duci copilul la grădiniță și ajungi și la manichiură. Fără un strop de benzină. Seara o încarci acasă, la orice priză, și a doua zi o iei de la capăt.
Un alt avantaj al acestui sistem de propulsie hibrid este consumul de 1.8 litri la fiecare 100 de kilometri parcurși. Asta dacă mergi și electric. Pentru că dacă uiți să încarci bateria, Audi Q5 Sportback e quattro consumă ca orice mașină pe benzină, poate chiar puțin mai mult din cauza greutății în plus (motor electric + baterie).
INTERIOR PREMIUM
Acum că am trecut în revistă specificațiile tehnice, hai să aruncăm o privire și peste lista cu dotări de care, cu siguranță, fetele noastre sunt mult mai interesate.
Audi Q5 Sportback este echipat cu un ecran central de 10 inch, cu care poți interacționa și prin intermediul vocii. Mai mult, are comenzi vocale inteligente, în sensul că poți să îi spui direct "Îmi e foame!" sau "Îmi e frig!" și el reacționează în consecință. Desigur, comenzile trebuie să fie în engleză.
Avem apoi scaune față încălzite, navigație cu hărți 3D care citește și scrisul de mână, sistem audio cu 10 difuzoare, poți să închizi și să deschizi mașina cu cheia în geanta, iar camera video pentru mersul înapoi te ajută să parchezi ca un profesionist.
SUV-ul german poate fi comandat și cu o suspensie pneumatică care coboară garda la sol cu 1.5 centimetri, sau o crește cu 4 centimetri, ca să ajungi la cabana de la munte pe care ai tot văzut-o pe Instagram.
PREȚ ȘI RIVALI
Unii dintre cei mai mari rivali ai lui Audi Q5 Sportback sunt BMW X4 și Mercedes-Benz GLC Coupe.
În ceea ce privește prețul, noul Q5 Sportback pornește în România de la 49.000 de euro. Mașina care ne va însoți de-a lungul celor patru zile costă, însă, 77.500 de euro pentru că lista cu dotări opționale este destul de stufoasă.
Pentru că vorbim despre o mașină hibrid, poți primi de la stat aproximativ 4.000 de euro, așadar rămân bani de avans și pentru o vacanță exotică la care visezi de mult.
***
Aventour va putea fi urmărit după hashtag-ul #Aventour, pe Facebook-ul Automarket și pe Instagram-ul Automarket, pe Facebook-ul Eva.ro și pe Instagram-ul Eva.ro. Veți găsi mereu imagini proaspete din timpul turului. Bineînțeles, Aventour la feminin va putea fi urmărit și pe conturile fetelor implicate în proiect.
Aventour la feminin este un proiect dedicat exclusiv femeilor, desfășurat alături de 4 dintre cele mai noi mașini lansate în România
8-11 iunie
Un proiect
AUTOMARKET ȘI EVA
Proiect prezentat de:
Parteneri:
Deci, citez: "Un alt avantaj al acestui sistem de propulsie hibrid este consumul de 1.8 litri la fiecare 100 de kilometri parcurși. Asta dacă mergi și electric. Pentru că dacă uiți să încarci bateria, Audi Q5 Sportback e quattro consumă ca orice mașină pe benzină, poate chiar puțin mai mult din cauza greutății în plus (motor electric + baterie)." Așadar, dacă ziceți că în mod pur electric poate parcurge 62 km => pe diferența de 38 km consumă 1,8 litri. De aici deducem că, dacă mai țin eu minte regula de trei simplă, ne iese un consum de 4,736 litri la un drum de 100 km. Hmmmm... Sunteți siguri pe afirmații???