Aventour 2023: Siguranța este asigurată de Textar, cel mai longeviv brand de frânare
Pentru al treilea an consecutiv, Textar ni se alătură în Aventour din postura de partener principal, oferind toată expertiza sa în frânare, acumulată în peste 100 de ani de activitate.
Ca și în cazul edițiilor anterioare, Aventour la feminin se bucură și în 2023 de suportul partenerului principal Textar România. Pentru cei care n-au aflat încă cu ce se ocupă Textar, trebuie să spunem că este cel mai mare furnizor de frânare la nivel mondial. Brandul de produse de frânare premium acoperă în proporție de 99.7% parcul actual de vehicule. Fie că vorbim despre mașini de oraș sau camioane, fie că ne referim la mașini convenționale, hibrid sau electrice.
Textar este un brand produs de grupul TMD Friction, care activează și în România încă din 2008. Puțini știu că în țara noastră există o fabrică unde se produc plăcuțe de frână pentru mașini din toată lumea. Fabrica de la noi a luat ființă în anul 2008 și a reușit, de atunci și până în prezent, să producă aproximativ 300 de milioane de plăcuțe de frână.
În prezent, TMD Friction operează fabrici în Europa, Statele Unite, Brazilia, Mexic, China, Japonia și Africa de Sud. Activitatea TMD Friction este susținută de 5170 de angajați, organizați în 12 fabrici, pe 4 continente.
Cu o istorie de peste 100 de ani (Textar a echipat chiar și primul Ford Model T), brandul de frânare se află constant în căutarea perfecțiunii: fie că vorbim despre control, despre precizie, despre emisii și despre silențiozitate.
CONTROL ATENT AL CALITĂȚII PRODUSELOR
Când vine vorba despre controlul calității produselor sale, Textar acordă o atenție deosebită testării materialelor de frânare. Au loc peste 38.000 de ore de testare pentru fiecare produs nou. Acesta este probat pe toate tipurile de teren și în toate condițiile (vară, iarnă, ploaie, zăpadă). Ca să înțelegeți dedicarea, inginerii TMD Friction parcurg 300.000 de km de testare pe șosea, pentru fiecare plăcuță nou dezvoltată.
Pentru asta, Grupul TMD Friction a creat o flotă de mașini dedicată testării, precum și un circuit special, unde pot fi simulate perfect condițiile dificile. Nu în ultimul rând, controlul calității se realizează și în timpul celor 2000 de ore de testare dinamometrică, necesară fiecărui material.
EMISII REDUSE ȘI RECICLAREA DEȘEURILOR
Într-o lume care se îndreaptă către o criză climatică, Textar a luat o serie de măsuri sustenabile. Și asta de acum mulți ani, pentru că brandul a fost primul din lume care a renunțat la folosirea cuprului pentru plăcuțele de performanță OE, montate ca echipare originală. Recunoașterea a continuat și TMD Friction a dezvoltat tabelul ECO, de clasificare a standardelor industriale, folosit în prezent. De asemenea, pentru că și frânarea poartă un rol important când vine vorba de emisii, inginerii TMD Friction fac parte din noua echipă de dezvoltare a standardului EURO 7.
Au fost depuse eforturi și în cadrul procesului de producție. Astfel, TMD Friction a reușit să reducă cu 33% nivelul de emisii generate în perioada 2020-2021. De altfel, eforturile Textar au presupus o reducere a emisiilor de CO2 în tot lanțul de aprovizionare, la nivelul întregii rețele de fabrici: în Europa, SUA, Brazilia, Mexic, China și Japonia.
Totodată, anul trecut, grupul a reușit reducerea deșeurilor cu 50%. Iar când vine vorba de reciclare, 4.000 de tone de material abraziv, rezultat din producție, a fost refolosit în 2022. Un efort care dovedește colectarea selectivă a deșeurilor în cadrul facilităților Textar.
SILENȚIOZITATE PENTRU MAȘINILE HIBRIDE ȘI ELECTRICE
Era mașinilor cu motoare termice pare că se apropie de sfârșit, cedând locul unei mobilități sustenabile, asigurată de automobilele electrice sau hibride. Având în vedere că, de-a lungul deceniilor, portofoliul Textar a evoluat de la frânele rudimentare ale lui Ford Model T, la frânele de performanță ale lui Bugatti Veyron, era și normal ca vehiculele cu propulsie alternativă să primească atenția cuvenită.
Nu e de mirare că, în prezent, gama de plăcuțe de frână Textar acoperă în proporție de 99% parcul auto actual, inclusiv vehiculele hibride și electrice. Practic, Textar acoperă mai multe vehicule decât orice altă marcă de frânare, pe piața pieselor de schimb. Portofoliul nostru de produse dedicate „mașinilor verzi” include echipamente de frânare pentru nume celebre, ca: BMW i3 și i8, Volkswagen Id.3, ID.4 și ID. Buzz.
Pentru că atunci când vorbim despre hibride sau electrice ne gândim, implicit, și la o rulare silențioasă, Textar și-a dorit produse de frânare cât mai discrete. Prin urmare, a investit peste 300 de milioane de euro pe an în cercetare și dezvoltare, în centrele sale din Germania, Marea Britanie, Brazilia și China. În prezent, există o echipă dedicată departamentului NVH (Zgomot, Vibrații și Duritate), care pune accentul pe confortul resimțit de șofer atunci când frânează cu o mașină electrică. Asta a dus la dezvoltarea a peste 350 de materiale de frânare echipate cu lamelă de amortizare.
PRECIZIE ÎN CREAREA UNOR REȚETE UNICE PENTRU FIECARE MAȘINĂ
Mașinile pe care le vedem în fiecare zi pe stradă sunt complet diferite. De la greutate până la puterea motorului și, bineînțeles, de la dimensiuni până la mediul în care se presupun a fi utilizate. Nevoile oamenilor sunt diferite, nevoile mașinilor sunt diferite, prin urmare, și nevoile de frânare sunt diferite. Iar Textar știe foarte bine asta. Tocmai de aceea acordă o atenție deosebită preciziei materialelor sale de frânare.
Fiecare produs de fricțiune este creat special pentru un anume vehicul, pentru un anume sistem de frânare, pentru un anume scop. Pentru că, atunci când ești în căutarea preciziei, nu poți aplica zicala „O singură mărime pentru toată lumea”.
Lucrând cu un număr de 797 de materii prime diferite, Textar a creat aproximativ 50.000 de rețete de fricțiune unice în ultimii 30 de ani. Fiecare rețetă de fricțiune conține până la 43 de materii prime și fiecare rețetă de fricțiune înseamnă un tip de plăcuță de frână. Toate aceste formule au fost dezvoltate și testate pentru a satisface cele mai exigente standarde de calitate.
Iar procesul este unul continuu, fiind capabil să genereze multă informație în cazul fiecărei plăcuțe testate. Așa se face că Textar colectează 11 TB de date în fiecare, în urma acestor procese de testare.
Dincolo de toate aceste eforturi constante de îmbunătățire a produselor, Textar caută să educe publicul în alegerea potrivită a produselor de frânare. Iar sfaturile vin de la primul brand german de frânare care a devenit furnizor pentru constructorii auto. Nu e de mirare, având în vedere tradiția de peste 100 de ani a Textar.
***
Aventour va putea fi urmărit după hashtag-ul #Aventour, pe Facebook-ul Automarket și pe Instagram-ul Automarket, pe Facebook-ul Eva.ro și pe Instagram-ul Eva.ro. Veți găsi mereu imagini proaspete din timpul turului. Bineînțeles, Aventour la feminin va putea fi urmărit și pe conturile fetelor implicate în proiect.
Aventour la feminin este un proiect dedicat exclusiv femeilor, desfășurat alături de 4 mașini proaspăt lansate în România.
3-6 mai
Un proiect
AUTOMARKET ȘI EVA
Proiect prezentat de:
Parteneri:
@ AM,bm no, face si pentru winora?