Mașinile din "Aventour la feminin 2022" by Textar: Volvo XC40 Recharge, racheta noastră de 408 cai putere

Publicat joi, 02.06.2022 16:54 de Alexandru Monenciu

Continuăm să vă facem cunoștință cu mașinile premium din "Aventour la feminin 2022", mai exact cu Volvo XC40 Recharge, primul SUV cu zero emisii din istoria mărcii suedeze. Pe scurt, este cea mai rapidă, dar și cea mai puternică mașină din tur.

Volvo, la fel ca mulți alți producători mari de automobile, a îmbrățișat electrificarea. Suedezii au trecut de partea "verzilor" în urmă cu doi ani, odată cu lansarea primului lor model cu zero emisii. Este vorba despre XC40 Recharge.

Un exemplar al SUV-ului scandinav ne va însoți și pe noi în "Aventour la feminin 2022", iar fetele vor fi, mai mult ca sigur, nerăbdătoare să îl conducă. Asta pentru că vorbim despre cea mai rapidă, dar și cea mai puternică mașină din tur. Vorba aia, cine fuge de puțină adrenalină?

Până să ajungem la performanțele lui XC40 Recharge, haideți să vorbim puțin despre design. Rivalul lui Mercedes-Benz GLA, mai exact al lui EQA în cazul ăsta, XC40 Recharge are grila radiatorului plină. Așa se întâmplă la mașinile electrice. Nu mai au nevoie de răcire. 

Știm că albul este o non-culoare și poate fi evitat atunci când îți configurezi o mașină nouă. Însă, în cazul lui XC40, acest alb este unul special. Să spunem că este o non-culoare de 1.300 de euro, care a fost alăturată unor jante Black Diamond Cut, cu diametrul de 19 inch. Un mix estetic inspirat. Mai ales dacă luăm în calcul și acoperișul negru, contrastant.

Atunci când te urci la volan, ușurința în utilizare a fost prioritizată. Volvo XC40 Recharge este ușor de condus. Nu mai ai nici măcar pornire cu cheie sau la buton. Ai închis ușa, ai apăsat pedala de frâna și ai pus schimbătorul în Drive.

UN ANDROID PE ROȚI. GOOGLE ANDROID

Sistemul multimedia, cu ecran de 9 inch, este creierul mașinii. El a fost dezvoltat împreună cu Google și are un procesor care se mișcă rapid. Ai acces la magazinul Google Play, de unde poți descărca aplicații utile pentru starea ta de spirit: Youtube și Spotify. Oricine are un drum lung, vrea să asculte muzica preferată.

Totodată, ai aplicația Google Assistant, ceea ce înseamnă că o să ai cu cine să te conversezi pe distanțe mari. A, și în locul navigației clasice ai Google Maps, fix ce folosești și tu pe telefonul mobil. De fapt, poți spune că XC40 Recharge este un telefon cu sistem de operare android pe roți.

Climatizarea pe două zone se reglează doar după ce umbli prin meniu. Pentru un aer cât mai "curat" în habitaclu, mașina are un filtru foarte performant. Temperamentul mașinii îl setezi tot din meniul sistemului multimedia. Și tot acolo o să descoperi și un mod de rulare off-road, care o să te ajute cu tracțiunea și distribuția cuplului în teren accidentat.

ELECTRICĂ 100%

Așa cum spuneam, SUV-ul suedez este o mașină 100% electrică, așa că sub capotă nu mai ai un motor clasic. S-a eliberat niște loc acolo, numai bun pentru un portbagaj mic, în care încap cablurile de încărcare sau, în cazul turului nostru, o trusă de machiaj profesională.

XC40 Recharge este echipat cu două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte. Împreună, cele două dezvoltă 408 cai putere, astfel că mașina este capabilă să atingă 100 de km/h în 4.9 secunde. E o referință fantastică în segment. Mai ales dacă ne gândim că, acum 20 de ani, acest timp era demn de supercaruri ca Ferrari și Lamborghini.

Chiar dacă accelerația este fulgerătoare, Volvo a fpcut o promisiune pentru siguranță. Suedezii și-au limitat toate modelele la 180 km/h. Inclusiv pe acesta.

AUTONOMIE ȘI ÎNCĂRCARE

Pentru că este o mașină electrică, Volvo XC40 Recharge are o baterie medie ca dimensiuni: adică de 78 kWh. Cu un plin de energie, mașina poate parcurge până la 418 kilometri. Asta dacă nu cumva piciorul tău drept este neiertător cu pedala de accelerație.

În ceea ce privește încărcarea acumulatorului, mașina poate trage maxim 150 kW de la o stație rapidă. Sau 11 kW dacă vorbim de o priză AC.

PREȚ

La noi în țară, primul SUV electric Volvo pornește de la 41.400 de euro. Mașina din turul nostru nu este tocmai standard, astfel că prețul ei ajunge la 63.500 de euro.

Lista cu dotări standard este foarte stufoasă și include, printre altele, instrumentar de bord digital, cu ecran de 12.3 inch, volan încălzit, îmbrăcat în piele artificială, lumini ambientale, pedale R-Design, climatizare automată, trapă panoramică și scaune față cu reglaj electric (memorie pentru scaunul șoferului). Și tot în standard, Volvo XC40 Recharge vine cu anvelope eficiente, furnizate de Continental încă de la ieșirea de pe poarta fabricii. 

Opțional, în cazul acestui exemplar au fost bifate jantele de 18 inch, tapițeria din material textil City Canvas Charcoal, culoarea exterioară Alb Crystal Pearl și geamurile spate fumurii.

***

Aventour va putea fi urmărit după hashtag-ul #Aventour, pe Facebook-ul Automarket și pe Instagram-ul Automarket, pe Facebook-ul Eva.ro și pe Instagram-ul Eva.ro. Veți găsi mereu imagini proaspete din timpul turului. Bineînțeles, Aventour la feminin va putea fi urmărit și pe conturile fetelor implicate în proiect.

Aventour la feminin este un proiect dedicat exclusiv femeilor, desfășurat alături de 4 mașini premium vândute în România.

6-9 iunie

Un proiect
AUTOMARKET ȘI EVA

Proiect prezentat de:

TEXTAR

Parteneri:

CONTINENTAL ANVELOPE

VENUS

  • nume, joi, 02.06.2022 18:31

    Foarte spectaculos albul de pe acest Volvo. Nu degeaba costa 1.300 de euro. Banuiesc ca e amestecat cu ceva praf de smarald de arata atat de verde.

  • Sorinn, joi, 02.06.2022 20:57

    @nume: sunt imagini de presa, uita te la placuta de inmatriculare. Nu aceasta este masina din Aventour. In rest, as schimba bucuros vechiul XC60 D5 R-Design cu acest XC40 electric...dar costa cat jumatate de casa cu etaj...